Even later klopte ik op de deur van Anderlings bureau en liep dan binnen.
"Aha! Dhanes, kom erin" Ik liep naar de stoel voor haar bureau en ging zitten. "Kan je het wat vinden op school?" Ik knikte mijn hoofd
"Buiten het strafwerk." Anderling glimlachte.
"Ja, als Severus het eens op je gemunt heeft... Nu goed. Ik moet eens met je praten in verband met onze Zwerkbal kapitein." Verbaasd staarde ik haar aan, dat had ik dus niet zien aankomen. "Zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt, neemt hij zijn job niet zo serieus."
Ik kantelde bevestigend mijn hoofd, maar snapte niet wat ik hier zat te doen.
"Ik zou het aan Harry vragen, maar hij moet zo vaak bij het schoolhoofd langs, dat ik vrees dat hij de extra tijd niet kan opbrengen. Ginny is heel erg jong en ja de andere Wemels...."Er begon zachtjes iets bij me te dagen en mijn kin zakte stilletjes naar beneden. "Dus vroeg ik me af of jij er wat voor zou voelen om zijn positie over te nemen, aangezien we volgende maand onze eerste wedstrijd hebben en ik kan me niet veel trainingen herinneren."
"Nu je het zegt."
"Dus, wat denk je?" verbluft staarde ik haar aan. Ze had me nog nooit op een bezem gezien.
"Natuurlijk, graag zelfs, maar. Ik.."
"Ik zal meneer Togers wel verwittigen, dat hoef jij niet te doen. Ik hoop dat je er je best wel voor doet?" Ze keek me even semi-streng aan en ik lachte.
"Zeker! Dank u professor."
"JIJ bedankt, Joanne! Ga nu maar."
Een paar minuten later stond ik in de leerlingen kamer en vroeg Fred meteen.
"En?"George, Leo, Harry, Ron en Hermelien hadden blijkbaar ook zitten wachten. "Uhm.." Ik keek rond in de zaal en zag de huidige kapitein zitten. George zag dat ik het niet zomaar luidop wou zeggen en duwde ons allemaal de trappen op naar hun kamer.
"Vertel", zei Harry toen we daar toe kwamen.
"Wel, ze wil dat ik kapitein word van het zwerkbalteam."
"Wat?!"
"Euh. Jah" ik haalde wat onbeholpen mijn schouders op.
"Dat is perfect!" zei Harry enthousiast: "Tot hier toe hebben we maar twee trainingen gehad!"
De drie Wemels gingen daarmee akkoord."Toch fantastisch! Gefeliciteerd!"
"Wel", vervolgde ik. "Omdat we hier nu toch al vijf van de spelers hier hebben, welke avonden kunnen jullie niet trainen?"
"Niet één!" zeiden ze allen tesamen.
"Ok, we hebben wat in te halen! Heeft Ginny bezette avonden?"
"Nee", zei Hermelien.
"Ok, ik heb het Togers nog niet gevraagd, maar ik kijk er naar uit!"
We trainden de rest van het weekend, waardoor we veel huiswerk meenamen naar de week erop. Maandag begonnen we dus allemaal met tegenzin aan de lesweek. Het tweede uur in de namiddag was juist afgelopen als professor Anderling haar stem verhief.
"Fred, George, Leo en Joanne. Kunnen jullie even wachten?" Dus keken we hoe de rest de klas verliet en richtten we daarna onze aandacht op Anderling. "Zo, hebben jullie eigenlijk maar één woord verstaan vandaag?"
"Ja natuurlijk!" antwoordden we bijna in koor. Anderlings rechterwenkbrauw krulde een beetje vreemd terwijl haar linkse zachtjes steeg.
"Dus dit is niet van jullie?" Ze nam een doos van haar bureau, deze zat vol met allerlei dingen die in het voorbije uur door de klas gevlogen hadden.
JE LEEST
Voorbestemd? Of Gedoemd? Harry Potter Fanfic NL
FanfictionWINNAAR BLAUWE MAAN AWARD! Shortlist Watty's 2021 #1 dracomalfidus #1 dracomalfoy #1 severussnape #1 fredwemel #1 fanfictie #1 fanfic #1 voorbestemd #1 zwerkbal #2 fredweasley #3 sneep #6 snape Als hoogste rangschikkingen! "Samen liepen we de trap...