Toen ik terug in de leerlingenkamer was, realiseerde ik me dat Sneep ons niet te lang had laten blijven, normaal kwam ik pas rond half één weer terug. Hij was waarschijnlijk moe geweest.
"Hoe was het?" riep Harry over de hele kamer. Ik haalde mijn schouders op en antwoordde: "Zoals gewoonlijk." Hij lachtte, van iedereen in de hele school wist Harry best hoe het was om steeds weer strafwerk te krijgen van dezelfde leerkracht.Nochtans viel het me wel op dat Sneep tegen Harry veel gemener was dan tegen mezelf... Een beetje toch, het aantal nablijvingen niet in acht genomen.
Ik liep hem tegemoet en begroette daar ook Hermelien en Ron. Hermelien staarde me aan alsof ze mijn gedachte wou lezen en ik had er geen zin in om de hele avond ondervraagd te worden.
"Hoe laat is het?" vroeg ik"Half elf", zei Ron.
"Wauw! Hij heeft ons maar tweeënhalf uur laten blijven! Hij had vast een lastige dag!"
De jongens schoten in de lach, maar Hermelien bleef me gade slagen.
"Zijn jullie huiswerk aan het maken? Ik heb nog ontzettend veel te doen!" zei ik snel, om Hermeliens vragen te ontlopen."Ik heb juist verweer tegen zwarte kunsten af" ,zei Ron.
"Toverdranken", bevestigde Harry voor zichzelf. Ik wist dat ze dat zo gedaan hadden zodat ze het later van elkaar konden overschrijven.
"Je mag wel naar dat van mij kijken.""Bedankt, Harry."
"Je mag het mijne ook gebruiken", zei Ron.
"Bedankt!" Ik nam het eerste opstel en werkte aan mijn eigen werken. Ik had ze juist weggestoken en Rons opstel teruggegeven als zijn oudere boers beneden kwamen.
"Na het strafwerk huiswerk aan het inhalen?""Ja..Hebben jullie jullie huiswerk gemaakt?"
Zo maakte ik al mijn huiswerk door het over te schrijven, maar ik zat er niet over in, want het gebeurde net zo vaak omgekeerd.De volgende morgen was Hermelien al uit de kamer tegen dat ik wakker werd. Ik kleedde me aan en ging naar de leerlingenkamer, daar zat Hermelien al te wachen.
"Morgen", zei ik." Ha, goedemorgen, zeg Joanne, ik wou je wat vragen."
Ik voelde het aankomen en wou haar vraag liefst ontwijken."Is het belangrijk? Ik ..eh.. heb honger!"
"Wel.." Ze stond op en kwam dichterbij, dan fluisterde ze bijna: "Je mag Draco toch niet he?"
"Wat?! Hermelien?.."
"Sorry, maar het is gewoon zo verwarrend, het is alsof je er niet mee inzit dat je met hem moet samenwerken. En dat je strafwerk met hem hebt en dan dat je zei dat hij wel meeviel en toen dat hij voor je opkwam..Het is echt vreemd.. verwarrend..Ik snap het niet!"
Ze had het nerveus allemaal opgesomd en begon nu te stotteren, daar maakte ik gebruik van.
"Ik ga naar de grote zaal", zei ik kort en ik verliet de leerlingenkamer. Ik ontbeet met Harry en Ron en zocht daarna naar Fred, George en Leo.Na tien minuten zoeken in de leerlingenkamer en de grote zaal en daarbij wetend dat ze niet in de slaapzalen waren, begon ik door de gangen te zwerven. Ik werd daar verast toen ik opeens tegen Malfidus, Korzel en Kwast opliep.
"He kijk! Een van Griffoendors is zo stom geweest om op zijn eentje tegen drie Zwadderaars aan te lopen!" zei Korzel. Daarna maakte hij het vreemdste geluid ooit, moesten Kwasts' mondhoeken niet omhoog gegaan zijn, zou ik nooit geweten hebben dat Korzel eigenlijk gewoon lachte.
"Ik denk niet dat je moet aanhalen wie er eigenlijk dom is, Korzel", antwoordde ik kalm. Hij had duidelijk last om dit te verwerken en rolde met mijn ogen.
JE LEEST
Voorbestemd? Of Gedoemd? Harry Potter Fanfic NL
FanfictionWINNAAR BLAUWE MAAN AWARD! Shortlist Watty's 2021 #1 dracomalfidus #1 dracomalfoy #1 severussnape #1 fredwemel #1 fanfictie #1 fanfic #1 voorbestemd #1 zwerkbal #2 fredweasley #3 sneep #6 snape Als hoogste rangschikkingen! "Samen liepen we de trap...