"Ik ga sterven", kreunde Draco terwijl we op de trein stapten. We keerden beiden naar huis voor de kerstvakantie en de eerste week zouden we elkaar niet zien.
"Nee, dat doe je niet, want dan zal je me nog langer moeten missen!" lachtte ik. We zochtten het compartiment waar mijn vrienden ook zaten. Er was echter weinig plaats. Fred, George en Leo zaten aan de ene kant en Harry, Hermelien en Ron aan de andere kant. Ginny stond in het midden. "Wow, veel mensen hier" lachtte Draco. Ginny draaide zich geschrokken om, haar gezicht vol vlekken van de tranen. "Ginny..wat..Wat is er?" vroeg ik terwijl ik mijn armen rond haar gooide. Ze legde haar snikkende gezicht op mijn schouder.
"Haar vriedje heeft het net gedaan gemaakt." Zei Ron koel. Ginny huilde nu harder. Ik wou naar hem roepen, maar hield gewoon Ginny vast. Ron was toch al druk bezig: Harry schopte hem. Hermeilien riep "Ronald!" terwijl ze hem met de vlakke hand op zijn schouder sloeg. Leo sloep op zijn eigen voorhoofd "Idoot" bracht hij uit en de tweeling barstte in lachen uit: "Waarschuwing acht: Het emotionele gehalte van een kikkererwt!"
"Alles ok?" vroeg ik Ginny. Ze knikte, maar verliet het compartiment. "Waar ga je heen?...Ginny?"
"Ik ga wel" zei Harry en hij sprong op. Draco settelde zich nu naast Ron en ik ging op zijn schoot zitten. Ik sloeg Ron op zijn arm en hij keek me verwijtend aan. Fred en George rolde nu bijna uit hun zetelbanken. "Voor ik het vergeet," onderbrak ik "Perkamentus heeft me de nieuwe WK wedstrijden gegeven. Na de vakantie gaan die weer van start." Ik gaf een briefje van het schoolhoofd door aan de tweeling.
"Wow veel matchen op korte tijd!!" zei Fred gretig.
"Inderdaad, maar dat lukt wel. Iedereen krijgt zo een programma. Ik zoek even Ned en Harry. Hier, Draco" ik gaf hem een briefje en hij knikte "Ik zal het reserve team doen." Ik gaf hem de zeven briefjes voor de leden van het reserveteam en we verlieten het compartiment. Ned vond ik snel en wist maar net uit zijn compartiment met fans te ontsnappen. Na lang zoeken vond ik Harry eindelijk, maar niet bepaald zoals ik verwacht had. Ik opende een gesloten compartiment en schrok, het moest even tot me doordringen wat ik zag en daarom ook voor ik de deur weer dicht deed. Harry lag bovenop Ginny en hij kuste haar verwoed. Zijn handen zaten helemaal onder haar gewaad en die van haar woelde in zijn haar. Ik klopte dit keer op de deur en aan de andere kant klonk flink wat kabaal. Harry opende de deur en ik gaf hem het briefje zonder een woord te zeggen. Hij nam het aan en keek er even naar en ik liep terug naar de anderen. Hij keek op en besefte daarbij dat ik hen betrapt had.
Draco en ik kwamen enkele seconden na elkaar weer aan. "Bij jou duurde het wel lang zeg" zei Ron tegen me. "Ik had wat moeite om Harry te vinden" antwoordde ik. Iets later opende Harry de deur. "Wat?" vroeg Ron bij zijn geschrokken gezicht. Harry besefte toen dat ik niks gezegd had. "uh...Wel...nou ja..ik ...We moeten jullie wat eh...zeggen."
"We zijn samen" vervolgde Ginny grijnzend terwijl ze onder Harry's arm kroop. Het was even stil en toen sprong Hermelien op "Gefeliciteerd jongens!!!" Iedereen feliciteerde hen, inclusief Draco. Ron zag er echter uit alsof hij kramp had.
"Het verschil in reacties met ons", merkte Draco stilletjes op.
"Behalve voor Ron dan", anwoordde ik grijnzend.
JE LEEST
Voorbestemd? Of Gedoemd? Harry Potter Fanfic NL
FanfictionWINNAAR BLAUWE MAAN AWARD! Shortlist Watty's 2021 #1 dracomalfidus #1 dracomalfoy #1 severussnape #1 fredwemel #1 fanfictie #1 fanfic #1 voorbestemd #1 zwerkbal #2 fredweasley #3 sneep #6 snape Als hoogste rangschikkingen! "Samen liepen we de trap...