Twee weken na onze match kondigde Perkamentus aan dat hij een mededeling had.
"Zoals jullie waarschijnlijk wel allemaal al gemerkt hebben, hebben we dit jaar een zeer goed zwerkbalteam. Het Griffoendorteam...."
Hij keek streng naar de Zwadderichtafel, waar gejoel was ontstaan. Onder zijn blik werd het snel weer stil.
"...Het Griffoendorteam, onder leiding van Joanne Dhanes, haalde niet minder dan zevenhonderd punten dit schooljaar en kreeg er slechts zeventig tegen. Ik heb dan ook besloten en reeds met hen overlegd dat ze goed genoeg zijn voor het WereldKampioenschap Junior!"De hele zaal werd nu wat onrustig. Perkamentus wachtte geduldig tot hij verder kon gaan.
"Dit zijn natuurlijk meer dan drie matchen per team en de eerste vallen vlak na de examens. Ik zou willen dat elke leerling telkens kan mee supporteren. Ook in de vakantie wordt er gespeeld, maar dat wordt zeker geregeld. Dan heb enkel nog een lastige klus voor Joanne."
Hij keek nu naar mij en de hele zaal volgde zijn blik.
"We hebben een volledig reserveteam nodig. Dit hoeven uiteraard geen Griffoendors te zijn. Al een idee hoe je dat wil doen, Joanne?"Ik zuchtte en stond op, de hele zaal staarde me aan en ik schrok zelf hoe rustig en ontspannen ik klonk.
"Ik zal elke avond van acht tot tien audities houden op het veld. Iedereen die een bezem heeft en geen laatstejaars is mag zich aanmelden. Dit worden niet mijn beslissingen, maar die van het hele team. Het is wel degelijk de bedoeling om de school en niet enkel Griffoendor te vertegenwoordigen. Deze week zullen de audties voor jagers doorgaan."Ik knikte naar het schoolhoofd en ging weer zitten.
"Heel goed, Joanne, dus iedereen met bezem naar het veld om acht uur", glimlachte hij. "
Ik wed dat de Zwadderaars toch te trots zijn om door ons geëvalueerd te worden", zei Ron terwijl hij een grote hap van zijn vlees nam.
"Daar zou ik zo zeker niet van zijn", antwoorde Ginny ik keek haar geschrokken aan, maar ze vervolgde rustig: "Het WK is niet niks."
Zowat de halve school daagde op voor de audities, een regelrechte ramp. Sommigen hadden een bezem, maar hadden hem nooit aangeraakt. Na twee weken hard werken en veel discuciëren hadden we een Huffelpuff en twee Ravenklauwjagers, die beter speelde dan degene van hun eigen afdelingsteam.
Perkamentus kondigde hun namen aan in de grote zaal. Ik kondigde de audities voor de drijvers aan.
"Aangezien wij ook moeten studeren voor de S.L.I.J.M.B.A.Llen graag alleen auditie komen doen als je ook effectief kan vliegen", voegde ik er een beetje grimmig aan toe en Perkamentus grinnikte.
Een week later kondigde Perkamentus aan dat we twee sterke drijvers hadden gevonden. Dat was sterk verbloemd. Sterk waren de jongens wel, maar daar was het ook wel mee gezegd. De tweeling en ik had stevig gediscusiëerd over deze keuze. Uiteindelijk kozen we twee sterke jongens onder het motto dat we ze de rest wel zouden leren. Een Griffoendor en nog een Ravenklauw.
We konden audities voor de wachter starten. Na twee dagen audities blies ik de andere audities voor wachter af. "Sorry aan al degenen die nog geen auditie konden doen, maar deze is zó goed, daar kan niemand meer aan."
De Huffelpuffer had strafwerk gehad tijdens de selectie van zijn afdelingsteam. Dan restte enkel nog de positie van zoeker.
Deze audities had ik bewust tot de laatste gehouden. Er waren slechts twintig kandidaten waarvan er tien voor elke positie meededen en voor geen één deugde. Het ging uiteidelijk tussen twee griffoendors, en de afdelingszoekers, waaronder tot de verbazing van velen ook Draco. Die avond discusiëerde het team lang.
JE LEEST
Voorbestemd? Of Gedoemd? Harry Potter Fanfic NL
FanfictionWINNAAR BLAUWE MAAN AWARD! Shortlist Watty's 2021 #1 dracomalfidus #1 dracomalfoy #1 severussnape #1 fredwemel #1 fanfictie #1 fanfic #1 voorbestemd #1 zwerkbal #2 fredweasley #3 sneep #6 snape Als hoogste rangschikkingen! "Samen liepen we de trap...