Eun Ra menuruni tangga sambil mengikat rambutnya. Dia menuju ke arah dapur lalu melihat Yeonjun yang sedang memasak.
"Eh, awal kau bangun. Rajinnya."kata Eun Ra sambil berdiri disebelah Yeonjun.
"Aku memang rajin. Eh, kenapa kau ikat rambut?"kata Yeonjun sambil memandang Eun Ra.
"Hm, kenapa? Salah ke kalau aku ikat rambut."kata Eun Ra sambil mengerutkan dahinya.
"Tak. Cuma, lebih cantik kalau kau buka rambut."kata Yeonjun lalu menarik ikat rambut milik Eun Ra.
"Hey, apa ni."marah Eun Ra sambil menjeling Yeonjun.
"Ha, barulah nampak cantik."kata Yeonjun lalu mengusap rambut Eun Ra.
"Hmm, yelah."
----------------
Jungkook berpeluk tubuh sambil menunggu kehadiran Eun Ra disekolah.
"Hm, kenapa dia belum datang ni? Ke dia jalan kaki?"kata Jungkook.
Dia terdiam sebentar apabila ada sesuatu yang menarik perhatiannya. Dia melihat Eun Ra sedang berjalan dengan lelaki yang tidak dia kenali.
Dahi Jungkook mula berkerut. Wajahnya merah padam menahan cemburu.
Dia terus menuju ke arah mereka lalu berhenti di hadapan mereka.
"Eun Ra..."
"Eh, Jungkook. Awak baru datang ke?"kata Eun Ra lalu senyum.
Jungkook diam seketika lalu memandang lelaki yang berdiri disebelah Eun Ra.
"Siapa lelaki ni, Eun Ra?"soal Jungkook sambil memandangnya tajam.
"Ouh, ini adalah—"
"Hi, aku Choi Yeonjun. Apa hubungan kau dengan Eun Ra?"kata Yeonjun lalu tersenyum.
"Aku boyfriend dia."kata Jungkook sedikit dingin.
"Ouh, aku pula kesayangan Eun Ra. Betulkan, Eun Ra?"kata Yeonjun lalu memeluk pinggang Eun Ra di hadapan Jungkook.
Membulat mata Jungkook apabila melihat girlfriend nya dipeluk oleh lelaki lain.
"Apa? Maksudnya kau curang dengan akulah selama ni."kata Jungkook sambil memandang wajah Eun Ra.
"Eh, awak dah salah faham ni. Dia ni sebenarnya—"
"Sudahlah, aku tak nak dengar apa-apa lagi dari kau. Aku tak sangka kau buat macam ni dengan aku. Kau jahat, Eun Ra. Kau jahat!"kata Jungkook lalu pergi dari situ.
"Jungkook! Tunggu dulu, awak dah salah faham ni. Dia ni abang tiri saya."kata Eun Ra.
Tapi malangnya Jungkook tidak mendengar apa yang Eun Ra katakan. Jungkook sangat marah dengannya.
"Eun Ra, maafkan aku. Aku cuma gurau jer tadi tapi tak sangka pula boleh jadi macam ni."kata Yeonjun dengan rasa bersalah.
Ya, Yeonjun ini adalah anak kepada Puan Choi Fak Yu. Tapi Yeonjun ni baik orangnya, tidak seperti ibunya.
Sebenarnya puan Choi Fak Yu ialah janda anak satu sebelum dia berkahwin dengan Encik Lee Min Ho.
"Hiks, macam mana aku nak cakap dengan dia ni. Dia dah salah faham."kata Eun Ra lalu menangis teresak-esak.
Yeonjun menuju ke arah Eun Ra lalu memeluk tubuhnya erat.
"Maafkan abang. Nanti abang akan cakap dekat dia perkara yang sebenar, ye."kata Yeonjun.
Eun Ra cuma mengangguk kecil lalu membalas pelukan Yeonjun.
❤️TBC❤
A/n:Adakah anda marah dengan Yeonjun? Hahaha, dia baik sebenarnya.. Tak jahat pun.
Tapi macam mana dengan hubungan Jungkook dan Eun Ra? Adakah mereka akan berbaik semula?
Yeonjun:Janganlah marah, ye sayang sekalian. 😘♥
YOU ARE READING
[C] First Love And Last Love || Jjk
FanfictionBukan senang untuk buat dia jatuh cinta.Tak mudah untuk mencuri hati dia. Start:26.11.2019 End:11.6.2020