6♥

331 28 164
                                    

Taehyung memandang Jimin yang berkelakuan pelik sejak tadi.Dia menampar punggung Jimin kuat lalu tersengih-sengih apabila Jimin memandangnya tajam.

"Apa ni,pegang-pegang punggung aku."kata Jimin.

"Heheh,sorry.Kau cari siapa,Jimin?Dari tadi pandang kau pandang sekeliling kantin ni."kata Taehyung.

"Aku cari bakal kekasih aku."kata Jimin lalu tersenyum.

Bakal kekasih konon,baru tadi dia kena reject dengan Hyo Rin.

"Siapa?Bagitahu lah aku."kata Taehyung sambil memeluk bahu Jimin.

"Min Hyo Rin,kau kenalkan?"kata Jimin.

"Err,itu bukan adik cikgu Yoongi ke."

Membulat mata Jimin apabila mendengar apa yang Taehyung katakan.Dia baru tahu yang gadis itu adalah adik cikgu Yoongi.

"Macam mana kau tahu?"soal Jimin.

"Hm,mereka kan jiran baru aku.Mestilah kenal."

"Kenapa tak bagitahu aku awal-awal?Bolehlah aku pergi rumah kau,lepastu tengok-tengok dia kalau keluar rumah."

"Kau yang tak tanya aku.Itu bukan dia ke?"kata Taehyung sambil menunjuk ke arah seorang gadis yang sedang minum air.

Jimin tersenyum lalu menepuk bahu Taehyung.

"Taehyung,aku pergi dulu.Aku nak memikat hati dia.Bye."kata Jimin lalu meninggalkan Taehyung di situ.

"Sampai hati tinggalkan aku seorang diri dekat sini."kata Taehyung lalu berpeluk tubuh.

----------

✨Jimin pov

Aku tersenyum apabila melihat Hyo Rin yang sedang berbual dengan kawan-kawan dia.

Patutlah cantik,adik cikgu Yoongi rupanya.

Tapi sayang,dia jual mahal.Hiks.

"Hye,sayang."kata aku selamba sambil duduk di sebelah Hyo Rin.

Dia jeling aku lalu berbual-bual dengan kawan dia semula.

Kesian aku.Dia tak layan aku pun.

"Kau nak sesuatu tak?"soalku kepadanya.

"Eh,mestilah nak."kata Hyo Rin sambil memandang aku.

Aku tersenyum sampai ke telinga bila dengar dia cakap macam tu.Yes,akhirnya.

"Aku nak kau pergi dari sini.Menyibuk saja."sambungnya lagi.

Mati terus senyuman aku.Hampir kemurungan bila dia cakap macam tu.

Dia ni bagi aku fake hope.

Susah sangat ke nak terima lelaki kacak macam aku ni.Jual mahal betul.

"Susah sangat ke nak terima aku jadi kekasih kau?"soal ku kepadanya.

"Jangan paksa aku,boleh tak.Aku tak suka orang paksa-paksa aku.Aku langsung tak berminat pun nak jadi kekasih kau.Lebih baik kau cari perempuan lain."kata Hyo Rin sambil memandang aku serius.

Sama macam cikgu Yoongi.Garang.

Tapi aku suka.

[C] First Love And Last Love || JjkWhere stories live. Discover now