40♡

199 18 10
                                    

Jungkook keluar dari biliknya sambil membetulkan tali leher miliknya. Kebetulan pula, Eun Ra juga keluar dari biliknya.

"Selamat pagi, tuan Jeon."kata Eun Ra lalu senyum.

"Hmm. Selamat pagi."jawab Jungkook.

Eun Ra mendekati Jungkook lalu membantunya membetulkan tali leher.

"Biar saya tolong awak."kata Eun Ra.

"Kau nada goda aku ke apa ni?"soal Jungkook sambil memandangnya.

"Mana ada saya goda awak. Merepek jelah awak ni."

Eun Ra menolak tubuh Jungkook supaya menjauhinya. Ketika dia ingin pergi dari situ, Jungkook terus memeluknya dari belakang.

"Aku gurau saja. Itu pun salah ke? " Jungkook meletakkan dagu dibahu Eun Ra sambil tersenyum.

Pipi Eun Ra merona merah, malu dengan apa yang dilakukan oleh Jungkook.

"Lepaskan saya boleh tak? Kalau orang lain nampak macam mana?"soal Eun Ra.

"Peduli apa aku, biarlah."kata Jungkook sambil mengeratkan lagi pelukan.

"Ehem ehem! Masuklah dalam bilik. Ni bagi kitorang nampak pula."kata Joo Hyuk sambil memandang mereka berdua.

"Korang jangan nak fikir bukan-bukan, ek."marah Jungkook.

"Gurau saja. Janganlah ambil hati."kata Beomgyu lalu ketawa.

"Hm, pagi ni kita makan dekat luar, tempat yang kita selalu pergi tu. Aku belanja."kata Jungkook sambil memasukan tangannya ke dalam poket seluar.

"Baik hati kau hari ni, terima kasih."kata Joo Hyuk lalu senyum.

"Eun Ra, awak nak tak tumpang kereta saya? Saya hantar awak pergi kerja."kata Beomgyu.

"Boleh—"

Jungkook terus memeluk bahu Eun Ra  sambil memandang wajah gadis itu.

"Dia dengan aku. Jom Eun Ra. "

Jungkook menarik tangan Eun Ra supaya mengikutinya. Beomgyu dan Joo Hyuk hanya memerhati.

---------------

Eun Ra memandang Jungkook yang fokus memandu kereta lalu melihat leher Jungkook yang ada kesan gigitan yang dia buat semalam.

"Tuan Jeon—"

"Tak perlu panggil aku macam tu, panggil aku Jungkook. Aku tahu kau tak biasa."kata Jungkook sambil memandangnya sekilas.

"Jungkook, saya minta maaf pasal semalam sebab saya gigit awak. "

Jungkook menghentikan kereta miliknya lalu memandang ke arah Eun Ra. Dia mendekatkan mukanya ke muka gadis itu.

"Nak aku maafkan kau?"soal Jungkook.

Eun Ra menganggukkan kepalanya sambil memandang wajah Jungkook.

"Aku nak kau buat sesuatu untuk aku. Lepastu, aku maafkan kau. Boleh?" kata Jungkook sambil menyentuh bibir merah Eun Ra dengan tangannya.

"A-awak nak saya buat apa? "tanya Eun Ra sambil menundukkan kepala.

Jungkook mendekatkan bibirnya ke telinga Eun Ra lalu tersenyum.

"Kau nak kahwin dengan aku? "

Eun Ra membulatkan matanya apabila mendengar Jungkook bercakap begitu.

"Awak serius ke ni? "soal Eun Ra.

"Ada ke aku cakap main-main, hm?"kata Jungkook sambil menjarakkan dirinya dengan Eun Ra.

"Tapi, bukan ke kita terlalu muda untuk kahwin? "

Jungkook ketawa terbahak-bahak lalu tersenyum. Kepala Eun Ra diusapnya.

"Aku tak kesah pun pasal tu. Yang aku fikir sekarang ni, aku nak tunaikan apa yang aku pernah cakap dulu dekat kau. Aku nak kahwin dengan kau, buat kau bahagia. Aku nak tepati janji aku. "kata Jungkook sambil memegang tangan Eun Ra.

"Kau nak ke tidak kahwin dengan aku ni? "soal Jungkook lagi.

"Mestilah nak. Siapa kata tak nak? "

Eun Ra ketawa lalu memeluk tubuh Jungkook. Jungkook pun membalas pelukan Eun Ra.

TBC

[C] First Love And Last Love || JjkWhere stories live. Discover now