"Eomma, bangunlah. Kook rindu sangat dekat, eomma."kata Jungkook sambil memegang tangan puan Jeon.
"Eomma dah bangun ni, ha."kata Puan Jeon sambil memandang ke arah Jungkook.
"Eh, sejak bila?"soal Jungkook.
"Tadilah.."kata Puan Jeon lalu tersenyum.
"Eomma, Jungkook nak cakap sesuatu dengan eomma.."kata Jungkook sambil memandang Puan Jeon.
"Hm, nak cakap apa?"soal Puan Jeon.
"Sebenarnya, Jungkook nak kahwin.. "kata Jungkook.
Membulat mata Puan Jeon, pipi Jungkook terus di cubit.
"Amboi, banyak kacak muka kamu. Belum cukup umur lagi dah cakap nak kahwin."kata Puan Jeon sambil mencubit pipi Jungkook, geram punya pasal.
"Aduh, Kook gurau jelah. Sebenarnya, Kook nak cakap yang adik masuk hospital... Dia ada dekat wad sebelah."kata Jungkook lalu senyum.
"Kenapa adik kamu masuk hospital?"soal Puan Jeon dengan wajah risau.
"Dia menghidap sakit jantung."kata Jungkook.
"Apa?!"
Puan Jeon menekup mulutnya. Dia tidak sangka yang Selena selama ini sakit.
--------------
"Ayah... "
Encik Lee terus memandang ke arah anaknya itu lalu tersenyum. Walaupun umur Encik Lee semakin meningkat, tetapi wajahnya masih lagi kelihatan muda.
"Ya, Eun Ra. Ada apa?"kata Encik Lee sambil menuju ke arah Eun Ra.
"Kenapa ada bagasi dekat depan pintu?"soal Eun Ra sambil mengerutkan dahinya.
Encik Lee tersenyum nipis lalu mengusap kepala Eun Ra.
"Ayah nak balik ke rumah. Ini kan rumah kamu dan nenek kamu. Dah lama ayah tak balik ke sana. Tapi ayah risau juga kalau kamu tinggal seorang diri dekat sini, nak ikut ayah balik tak."kata Encik Lee.
"Tak perlu risaulah, ayah. Eun Ra, okey kalau tinggal sini seorang diri. Kalau ada apa-apa, saya akan telefon ayah. "kata Eun Ra.
"Baiklah kalau kamu cakap macam tu. Kalau kamu nak apa-apa, kamu bagitahu saja ayah."kata Encik Lee.
"Baiklah."kata Eun Ra sambil menganggukkan kepalanya.
Encik Lee tersenyum lalu memeluk tubuh anaknya itu. Dia sangat sayang pada anaknya.
"Ayah pergi dulu ye, Eun Ra. Jaga diri kamu baik-baik."kata Encik Lee.
"Baiklah, ayah. Ayah pun kena jaga diri."kata Eun Ra sambil membalas pelukan ayahnya.
---------------
Puan Jeon memeluk tubuh Selena dengan erat. Dia sangat sedih bila dapat tahu yang anak perempuannya itu sakit.
"Eomma, janganlah risau. Selena dah okey, besok saya dah boleh keluar hospital."kata Selena.
"Syukurlah kalau begitu. Sekejap, kamu panggil saya eomma ke tadi?"kata Puan Jeon lalu meleraikan pelukan.
"Hahah, ya eomma. Jungkook dah bagitahu saya pasal perkara itu."kata Selena lalu senyum.
"Kamu tak marah?"tanya Puan Jeon.
"Tak, tak marah."kata Selena sambil menggelengkan kepala.
Puan Jeon tersenyum lalu memeluk Selena semula. Jungkook yang berada di situ hanya memerhati.
"Hm, Kook keluar dulu. Kalau ada apa-apa, telefon Kook."kata Jungkook lalu keluar dari wad itu.
Jungkook mengeluarkan telefon dari poket seluarnya lalu menghubungi seseorang.
"Awak, boleh tak kita berjumpa?"
-----------------
Jungkook memandang wajah Eun Ra yang dari tadi diam.
"Hey, awak tengah fikir apa tu? Dari tadi termenung."kata Jungkook sambil memegang dagu Eun Ra.
"Hm, tak ada lah. Saya cuma rasa sedih jer bila tak ada orang dengan saya dekat rumah."kata Eun Ra.
"Eh, bukan ke ayah awak ada dengan awak?"kata Jungkook sambil memandang wajah Eun Ra.
"Dia dah balik ke rumah. Lagipun, dia dah lama tak balik sana."kata Eun Ra.
"Ouh, awak janganlah sedih. Saya kan ada dengan awak."kata Jungkook lalu menekup pipi Eun Ra dengan tangannya.
Eun Ra tersenyum lalu memeluk tubuh Jungkook dengan erat.
"Terima kasih sebab ada dengan saya."kata Eun Ra.
"Sama-sama, lagipun itu dah tanggungjawab saya sebagai bakal suami awak."kata Jungkook lalu tersenyum.
❤️TBC❤️
A/N:Maaf, lama betul saya tak update. (;ω;)💖
YOU ARE READING
[C] First Love And Last Love || Jjk
FanfictionBukan senang untuk buat dia jatuh cinta.Tak mudah untuk mencuri hati dia. Start:26.11.2019 End:11.6.2020