Eun Ra melihat kakinya yang ingin sembuh.Bolehlah dia berjalan seperti biasa.
Pintu biliknya dibuka.Terlihat seseorang sedang berdiri di hadapan pintu.
"Ah,anak ayah dah bersiap rupanya.Ingatkan belum bangun lagi.Jom,kita makan bersama-sama.Nenek dan ibu kamu dah tunggu dekat bawah."kata encik Lee sambil mengusap kepala Eun Ra.
"Ayah.."
Eun Ra memegang tangan encik Lee sambil memandang wajahnya.
"Ya,ada apa?"
"Boleh tak kalau Eun Ra nak buka semula kes pembunuhan ibu tu."
Encik Lee terkejut mendengar apa yang anaknya katakan.Lepas itu,dia memeluk tubuh Eun Ra.
"Baiklah,ayah benarkan."kata encik Lee lalu tersenyum nipis.
Eun Ra membalas pelukan ayahnya.Air matanya mengalir.
"Terima kasih,ayah."
-----------
Dia sudah pun menunggu Eun Ra diluar rumah.Siapa lagi kalau bukan Taehyung.
"Err,apa yang kau buat dekat depan rumah aku ni?"soal Eun Ra.
"Aku tunggu kau lah."kata Taehyung.
Eun Ra menganggukkan kepalanya lalu mengaru kepalanya yang tidak gatal.
"Mana Jimin?"
"Dia pergi tunggu dekat depan rumah cikgu Yoongi.Nak mengorat Hyo Rin.Berani betul dia."
"Haih,Jimin ni memang suka cari masalah."kata Eun Ra sambil menggelengkan kepalanya.
"Jom,pergi sekolah dengan aku."kata Taehyung sambil menarik tangan Eun Ra menuju ke arah kereta.
--------------
Jimin tersenyum manis apabila melihat Hyo Rin keluar dari rumah.Tapi senyumannya mati apabila melihat cikgu Yoongi yang keluar selepas itu.
Dia membetulkan tali lehernya lalu menuju kearah cikgu Yoongi dan Hyo Rin.
"S-selamat pagi,cikgu."kata Jimin sambil menundukkan kepala.
"Ya,selamat pagi.Kamu buat apa dekat rumah cikgu pagi-pagi ni,budak.Nak cari masalah dengan cikgu ke?"kata cikgu Yoongi sambil memegang rotan.
Jimin menelan air liur lalu menggelengkan kepalanya.Hyo Rin yang berada disebelah cikgu Yoongi dipandang.
"Saya nak mengorat adik cikgu.Eh,bukan.Saya nak ajak Hyo Rin pergi ke sekolah dengan saya."kata Jimin sambil mengesat peluh di dahinya.
Cikgu Yoongi bercekak pinggang sambil memandang muka Jimin.
"Tak payah!Kamu pergilah ke sekolah. Saya sendiri yang hantar Hyo Rin pergi sekolah."kata cikgu Yoongi dengan suara sedikit kuat.
"Abang,saya nak bercakap dengan dia sekejap."kata Hyo Rin.
"Boleh.Tapi jangan lama sangat."
Hyo Rin mendekati Jimin lalu tersenyum sinis.Telinga Jimin ditarik.
"Tak payah nak mengorat aku.Aku tak akan suka dekat kau.Pergi cari yang lain."bisik Hyo Rin.
"Aku tak akan mengaku kalah untuk dapatkan kau,Hyo Rin."bisik Jimin lalu tersenyum sinis.
-------------
Jungkook berpeluk tubuh menunggu Selena di dalam kereta.Dia terpaksa pergi ke sekolah bersama dengan Selena.
"Ish,mana pula dia ni."kata Jungkook lalu mendengus geram.
"Sorry,saya lambat."
Selena masuk ke dalam kereta lalu menutup pintu.Dia membetulkan rambutnya lalu senyum.
YOU ARE READING
[C] First Love And Last Love || Jjk
Fiksi PenggemarBukan senang untuk buat dia jatuh cinta.Tak mudah untuk mencuri hati dia. Start:26.11.2019 End:11.6.2020