Gün tüm hızıyla devam ederken Lale abla ve annesi Nergis Teyze de gelmişlerdi.Dörtlü koalisyonumuz tamamlanmıştır.
Ama ben çok sıkıldım ya. Evlilik tecrübelerini dinlemekten içim bunaldı. Lale ablaya anlatın ama bize niye anlatıyosunuz ki? Nişanlı olan o.
Efe abiyle liseden beri birliktelikleri vardı aileleri de zaten biliyordu. Adı konulsun amaçlı nişan yapılmıştı ailelerle birlikte.
Beraber kardeş gibi büyümüştük. Yanlız Lale abla ve Efe abi arasında oldum olası bir çekim vardı. Onlar adına seviniyordum. Hem yakışıyor hem anlaşıyorlardı. Beraber büyümüş olsalarda aynı kandan değillerdi ya sonuçta. Bu bir engel olamazdı.
Serkan ,Lale ablanın kardeşi, başta konuya çok sert çıkmıştı. Aralarından su sızmayan abla kardeş ilişkisi bu konu yüzünden bir ay bozulmuş, Lale ablaya tepki göstermişti.
Serkan sakin, sessiz bir yapıya sahip olsa da yeri geldiğinde çok sinirli ve asabi olabiliyor. Aramızda iki yaş vardı bu yıl makine mühendisi olarak mezun oldu.
Hepimiz sayısal bölüm seçmiştik. Mert dışında. Spor lisesinden mezun olmuş bu yıl besyo sınavlarına hazırlanıyor. Lale abla hemşirelik okumuş atanma bekliyor, Nil moda tasarım okuyor,Derin de en çalışkanımız olarak tıp okuyor.
Nil karşı koltuktan bana kaşgöz hareketi yaparak dikkatini üzerine topladı. Boğazını temizleyerek ayağa kalktı.
"Şey, saygı değer teyzoşlarım ve canım annem biz bir dolaşsak mı napsak hı?"
Sevda Teyze bizi her zaman anlayan bir insan olarak"tabi kızım sizde haklısınız sıkılmışsınızdır şimdi gidin dolaşın hem sıcak biraz dindi, en azından güneş gitti."dedi.
Dördümüzde ayağa kalkmış Sevda teyzeye kalp fışkıran gözlerle bakarak yandan yandan salondan çıkıp kendimizi dışarıya attık.
"Eee nereye gidiyoruz kızlar?"
"Hiçbir fikrim yok vallahi Lale ablacım. Ortamdan çıkmak için ilk aklıma gelenleri sıraladım."
Sessizliğini bozan Derin" Büyük parka gitsek ya hem bizimkilerde çağırırız."dedi.
Doğru da söyledi şimdi. Lale abla Efe abiyi arayarak parka çağırdı. Serin olduğunu düşündüğümüz çardağa geçip oturduk. Ayaklarımı uzatıp gözlerim kapalı kafamı tahtaya yasladım . Bu sıcaklar beni öldürecek ya!
Şort giymeme ramen herbir yanım cayır cayır yanıyor. Bu sıcakta da başka bişey giyemezdim sonuçta. Bizimkiler kendi aralarında konuşmaya başladılar. Derin'in sessizliğine bu sefer bende ortak oldum. Konuşacak enerjiyi bulamadım kendimde. Halbuki beni susturmak için uğraşırlardı. Sıcak tüm dengemi bozdu.
"Hayatım."
Efe abi gelmişti. Onun sesiyle gözlerimi açtım.
Ama bi farklılık vardı. Yanların da birisi daha vardı. Uraz abi degil mi bu? Ne kadar da değişmiş. Ama gözlerinin rengi hâlâ aynı duruyor. Vücut yapısı gelişmiş kasları da ben burdayım diye bağırıyor. Askerden geldiğini belli eden traşı ona farklı bir hava katmış. Adam evrime kafa atmış resmen. Her kızı etkileyecek dış görünüşe sahip olmuş.
Onu görünce içimi bir heyecan kapladı. Sebebi uzun yıllardır görmediğim olsa gerek.
Gözlerim benden bağımsız Derin ve Uraz abi arasında mekik dokumaya başladı. Ama Derin şimdi ağlamaya başlar ki. Çok duygusal ve hassas yapısı vardı onun. Annesi ve babasını kaybettikten sonra normal olarak Uraz abiye dahada düşkün olmuştu.
Uzun sessizliği Derinin ağzından firara eden hıçkırık bozdu. Geç bile kalmıştı.
"A-abi?"
Sesinde inanamayış vardı. Yerinden fırladığı gibi kendini Uraz abinin kollarına attı. Her geçen saniye gerçekliğini kanıtlamak istercesine kollarını sıklaştırdı. Uraz abi kafasını boynuna gömüp derin derin nefes aldı.
"Derinim. Ağlama ama abim."
Nil duygusal havayı dağıtmak için "bizde bir sarılsak mı acaba canım arkadaşım?" dedi.
Derin burnunu çekip kafa sallayıp Uraz abiden ayrıldı. Uraz abi bu haline sıcacık gülümsedi. Elleriyle Derinin topuzunu bozdu.
"Yaa abii! Yapma ne kadar emek verdim onu yapmak için."
"Abiye karşı gelinmez cadı."
Nil neşeyle şakıdı.
"Ee sıra bizde o zaman az yana kay kıvırcığım."
Uraz abiye sıkı sıkı sarıldı. Lale abla da sarıldıktan sonra sıra bana gelmişti galiba. Gözleri bana döndü.
"Melis?"
Sesi şaşkın ,doğrulamak ister gibi çıkıyordu. Benim onu gördüğümde ki şaşkınlık şimdi onda vardı. Kafa salladım bu halime tebessüm etti.
"Ee sarılmak yokmu?"
Kollarını açmış sarılmamı bekledi. Başta tereddüt etsemde kollarımı boynuna oda belime sıkıca sardı. Kokusu ne hoştu böyle. Kokusu böyle güzelimiydi ya?
Peki sarılınca içime akan sıcaklık da neyin nesi böyle?
Özlemden kaynaklıdır yani umarım öyledir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Payidar ~Mahalle Klasiği
HumorMahalle klasiği. Kardeş gibi büyümüş olsakta kaderin bir araya getirdiği kişilerdik biz... 24.09.20 ~Payidar #1 21.12.20 ~Sonsuz #1 22.12.20 ~Mahalle#1 17.01.21 ~Kardeş#1