Kalbimin ve aklımın karışıklığını bizimkiler dışında biriyle bu derece yakın olmadığıma yoruyorum. Yormak istiyorum. Serkan aynı şekilde beni tutmuş olsa aynı duyguları hissetmez 'hayatımı kurtardın ha!'der gülüşür geçerdik.
Ki bizimkiler katagorisinin dışına Uraz abiyi koymak ne kadar doğru?
Hâlâ onun deniz mavisi gözlerine bakarken ağzımı açıp tek kelime edemiyordum.
Kendini ilk toparlayan Uraz abi oldu. Yavaşça doğrulunca otamatikmen bende onunla birlikte doğruldum. Elini belimden çekti.
"Ben özür dilerim Melis?"
Konuşmak istesemde adam akıllı bir cümle kuramayacağını bildiğim için konuşmamam daha doğru olacağını düşündüm.
Sadece başımı onaylar mânâda salladım. Daha fazla Uraz abiye rezil olamamak için parka doğru ilerledim.
Benim sessizliğime ortak olmuş belki de beni utandırmak istediği için sadece sustu. Sonunda bizimkiler görüş açıma girdi.
"Nerede kaldınız be abicim?"
"Geldik işte Efe uzatma!"
Ortamdaki herkes birşeyler olduğunu anlamış gibi duruyorlardı. Hele kızlar sorgu amiri gibi gözlerini gözlerime dikmiş şüpheyle bakışlar atıyorlar. Sanki adam öldürdüm abi bu bakışlar nedir?
Ortamdaki bu hava dağılsın diye Nil'in yanına oturdum elimdeki poşeti ortamıza koydum.
Kolaları bardaklara koyamayacağımı anlamış olan birtanecik canım arkadaşıma minnetle baktım. Anlayışla başını salladı. Bakışlarımızla da konuşmayı öğrenmiştik bu uzun zamanda.
"Uraz,annem ve teyzoşlarım seni bugün bırakacaklarını sanmıyorum. Bizimkiler şimdi Sevda teyzemgildeler. Kuru kalabalık dağılmış kendileri kalmıştır. Çekirdek koladan sonra oraya geçelim olur mu?"
Uraz abi gülümseyerek onayladı.
"Olur. Hem onları da çok özlemiştim böylelikle görmüş olurum."
Lale abla ve Uraz abi konuşurken Nil kolaları dağıtmış, çekirdeklerin birini karşıya diğerini Serkan ,kendisi ve benim için bıraktı.
Ortamda konuşmalar dönüyordu ama anlayamıyordum. Bir elimde çikolatam bir diğer elimde kolam başım Serkan'ın omuzuna yaslı hiçbir şey düşünemeden sadece yere bakıyorum.
Peki ben Uraz abi dışında birisi ile aynı durumda olmuş olsam yine aynı duygular içerisinde olacak mıydım?
Bu durumun bu kadar beni yormasına izin vermemeliyim . Belli ki sadece duygu karmaşası. Yüzyılın olayını yaşamış gibi davranmayı kes ve kendini topla Melis Aydın! Sen bu değilsin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Payidar ~Mahalle Klasiği
HumorMahalle klasiği. Kardeş gibi büyümüş olsakta kaderin bir araya getirdiği kişilerdik biz... 24.09.20 ~Payidar #1 21.12.20 ~Sonsuz #1 22.12.20 ~Mahalle#1 17.01.21 ~Kardeş#1