Cinta.... kau datang dengan cara yang tiba-tiba,
Dalam kesempatan yang singkat,
Aku tak tau namamu...
Aku tak tau bagaimana perasaanmu...Yang kutau hanyalah lembut sapamu,
Cinta.... aku ingin mencarimu..
Semakin aku belum mengenalmu semakin aku ingin mencarimu...
Kalau nantinya memang takdir,Kita pasti akan dalam kesempatan yang singkat pula...
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
AKU memandang ke luar jendela. Sesekali tangan naik meraup wajah sendiri. Tidak cukup dengan itu, keluhan aku turut terlepas. Dapat aku rasakan yang mata aku sembab akibat terlalu teruk aku menangis sejak kebelakangan ini. Tidak tahu sama ada menangis kekesalan atau sebaliknya.
Bunyi pintu yang terkuak dari luar sedikit pon tidak dapat menarik perhatian aku. Mata aku masih memandang ke arah jendela itu. Terasa semangat aku menghilang.
"Enrique." Gema suara merdu itu memanggil nama aku tapi aku tetap juga tidak berpaling. Terdengar keluhan berat yang dilepaskan oleh gadis itu.
"Enrique, sampai bila you nak jadi macam ni?" Soal gadis itu.
"Sampai mati." Jawab aku laju.
Dan dapat aku rasakan yang gadis itu menghembuskan nafas kasarnya. Mungkin berasa marah apabila mendengar jawapan aku. Gadis itu berjalan di hadapan aku. Tanpa aku duga, pipi aku terasa pijar dengan tiba-tiba. Tangan naik menyentuh pipi aku.
"Apa masalah you ni?! Tiba-tiba nak tampar I?" Marah aku. Sambil merenung gadis itu tajam. Dia sudah bercekak pinggang di hadapan aku.
"Tahu pon you nak marah I! Habis tu, you tak tahu I punya marah bila dengar jawapan you?! You memang nak mati ke? Kalau you nak, I boleh tolong hantarkan you!! Lagak you macam seorang perempuan Dayang je hidup dalam dunia ni! Ramai lagi tahu tak perempuan kat luar sana! Bukan Dayang je!" Marah gadis itu.
Tiba-tiba, hati aku berasa panas mendengar kata-kata yang terbit di bibirnya.
"Maya, kalau you datang sini semata-mata nak sakitkan hati I, baik you baliklah!! Buat apa you datang sini? Kita bukan ada apa-apa hubungan lagi!" Arah aku dengan suara yang sedikit dingin.
YOU ARE READING
AKU ISTERI JALANAN| TYARA(COMPLETED)
RandomTYARA ANIQA & ENRIQUE QASHRIN STATUS:COMPLETED Cinta.... kau datang dengan cara yang tiba-tiba, Dalam kesempatan yang singkat, Aku tak tau namamu... Aku tak tau bagaimana perasaanmu... Yang kutau lembut sapamu, Cinta.... aku ingin mencarimu.. Sema...