∆ BAB 41 ∆

1.9K 102 61
                                    

Cinta.... kau datang dengan cara yang tiba-tiba,

Dalam kesempatan yang singkat,

Aku tak tau namamu...

Aku tak tau bagaimana perasaanmu...

Yang kutau hanyalah lembut sapamu,

Cinta.... aku ingin mencarimu..

Semakin aku belum mengenalmu semakin aku ingin mencarimu...

Kalau nantinya memang takdir,

Kita pasti akan dalam kesempatan yang singkat pula...

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
































"SIAPA perempuan tu Enrique?! I tanya you kan?! Dari hari tu dah I tanya dan you selalu mengelak!! Sekarang I nak jawapan dari you!!" Ucap Maya dengan suara yang sudah naik seoktaf.

Aku sudah mula rimas. Dari kereta sampai ke dalam bilik pejabat aku dia asyik tanya soalan yang sama dan aku dah mula bosan.

"Enrique!!!"

"Isteri I!!! Puas hati you?!!" Suara aku juga sama meninggi. Aku terus berpaling memandang ke arah Maya yang jelas tergaman.

"Is...isteri you?" Soal Maya semula tergagap-gagap.

"Bila masa you kahwin?! You jangan nak tipu I?" Sambung dia semula.

"Buat apa I nak tipu you Maya? Memang isteri I. Apa you ada masalah ke kalau I kahwin dengan dia?" Soal aku acuh tak acuh.

Kaki terus menuju ke arah meja kerja. Punggung aku labuhkan ke atas kerusi. Banyak lagi kerja yang harus aku siapkan daripada melayan karenah Maya.

"Ha...habis I ni siapa bagi you?" Soal dia yang juga mula mendekati meja aku.

"You?" Jari aku menuding ke arah diri dia. "You cuma gadis I dan tak lebih daripada itu." Sambung aku dengan tidak ada perasaan.

"Uu...you?" Maya menudingkan jari kepada aku.

"How dare you?!!! You fikir I ni boneka you ke Enrique?!! You ingat I ni slave you ke?" Suara dia sudah meninggi.

"Look Maya, I'm so sorry. I tahu I salah tapi I anggap you tak lebih daripada seorang kawan." Ucap aku. Aku tahu yang aku salah sebab aku dah TERbagi dia harapan palsu pada malam tu.

AKU ISTERI JALANAN| TYARA(COMPLETED)Where stories live. Discover now