Cinta.... kau datang dengan cara yang tiba-tiba,
Dalam kesempatan yang singkat,
Aku tak tau namamu...
Aku tak tau bagaimana perasaanmu...
Yang kutau hanyalah lembut sapamu,
Cinta.... aku ingin mencarimu..
Semakin aku belum mengenalmu semakin aku ingin mencarimu...
Kalau nantinya memang takdir,
Kita pasti akan dalam kesempatan yang singkat pula...
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
BIBIR aku mengukir senyuman manis. Tangan mula menyusun satu persatu hidangan untuk makan malam. Sempat mata aku mengerling ke arah jam yang tergantung di dinding. Susah pukul 8 malam. Sekejap nanti, pasti Enrique akan pulang. Sekejap lagi?
Dalam mimpi jela. Enrique mana pernah balik awal. Mungkin sudah bosan asyik tengok muka aku je dekat dalam rumah ni.
"Mama, Deena dah lapar. Mama lambat lagi ke?"
Aku terus memandang sekilas pada si kembar yang sudah menghampiri meja makan. Bibir aku automatik mengukir senyuman.
"Kejap lagi ae. Kita tunggu papa balik." Pujuk aku.
Wajah Adeena dan Adeera yang saling tak tumpah seperti wajah ibu mereka mula masam mencuka. Adeena dan Adeera bukan anak kandung aku. Mereka merupakan anak kandung kepada Enrique dan juga arwah madu aku, Dayang. Namun, status aku sebagai ibu susuan mereka sudah mengangkat diri aku untuk sama darjat dengan ibu kandung mereka.
Dayang, saat-saat akhir dia mula menerima aku sebahagian daripada hidup dia. Mungkin dia tahu yang dia sudah tidak lama. Malah, berkali-kali dia memohon kemaafan daripada aku. Sesal akan perbuatan dia yang selalu menyakitkan hati aku.
Aku mengukir senyuman lagi dan lagi. Aku sudah lama memaafkan dia. Cukuplah dia mampu membuat suami aku bahagia. Itu sudah memandai.
"Mama!!" Jerit Adeena dan Adeera menyentakkan lamunan aku.
"Ye sayang. Maaf mama mengelamun tadi. Kamu cakap apa sayang?" Soal aku semula lalu mula memberi perhatian kepada mereka berdua sepenuhnya.
"Papa asyik balik lambat mama. Deena tak suka. Papa selalu takde masa untuk kita orang dua. Keluar waktu kita orang tidur balik pon waktu kita orang dah tidur juga." Marah Adeena sambil menyilang tangannya ke dada. Alahai, mengadanya padahal umur baru lima tahun.
YOU ARE READING
AKU ISTERI JALANAN| TYARA(COMPLETED)
RandomTYARA ANIQA & ENRIQUE QASHRIN STATUS:COMPLETED Cinta.... kau datang dengan cara yang tiba-tiba, Dalam kesempatan yang singkat, Aku tak tau namamu... Aku tak tau bagaimana perasaanmu... Yang kutau lembut sapamu, Cinta.... aku ingin mencarimu.. Sema...