İNTİKAM SÖZÜ

571 62 18
                                    

YAMAN YÜCELDEN

ÜÇ GÜN ÖNCE

Ceyhun yanıma geldi.

"Herkesi ellinde tutabilirsin ama nerrisayı asla!"

Bu piç ne diyordu?
Ben istediğim kızı elde ederdim. Bunu ceyhun çok iyi biliyordu.

"Siktir git ceyhun" dedim. Benim okulumda okuyordu. Hangi cesaretle benimle böyle konuşabiliyordu.

Yüzünde bir piç gülümsemesi oldu.

"Sen benim, ancak eskilerimi kullanırsın?"

Böyle demesiyle yüzüne yumruk attım. Baharın üzerine iddiaya girmişti. Onu kullanmıştı ve bende bunu onun yanına bırakmıyacaktım.

Bu ceyhun iti, Nerrisa pallayı seviyordu.
Ve bende onun canını çok yakacaktım.

Hep onun seveceği bir kızı beklemiştim. Ve o kız benim yanımda oturuyordu.

Ellerimi omzuna koydum, ve dalga geçen bir sesle konuştum. Bizim çocuklarda gülümseyerek bizi izliyordu.

"O kulaklarını aç ve beni iyi dinle! Bir daha bahara eski dersen o dilini keserim!"

"Hoşuna gitmedi mi? Oğlum o benimle birlikte oldu!"

Böyle demesi tepeme atmıştı.
Bu çocuğu öldürecektim.

İşaret parmağımı ona doğrultum.

"Aynı acıyı sana yaşatıcam. Sen merhametli davranmıştın ama ben acımasız olucam! Senin sevdiğin kızın duygularıyla oynuyacam. Gözünün önünde onunla sevişeceğim. Sen bir kere birlikte oldun bıraktın. Bahar bana geldi. Ama senin sevdiğin kız sana gelmiyecek! Onunla oynuyacağım sen acı çekeceksin. Onun duygularıyla oynadığımı bileceksin ama hiçbir şey yapamıyacaksın." Dediklerimi beklemiyordu.

"Sen hayal görmeye devam et... Nerrisayı, kullanamıyacaksın. O senin takıldığın kızlara benzemez." Bir şeyi kafama koyduğumda yapardım. Bunu ceyhun çok iyi biliyordu.

"Ceyhun" dedim dalga geçen bir sesle.

"O kız benim olucak. Ve sen hergün buna şahit olacaksın"

Gözlerindeki korkuyu gördüm. Bu bana yetmişti. Bu oyun çok eğlenceli olucaktı. Hayatımı kurtaran kıza, ceza verecektim. Beni kurtarmayacaktı.

"Ona zarar verme!"dedi.

Ne kadarda üzücüydü.

"Üzgünüm artık çok geç, sen aptalık ettin... Ona aşık olduğunu belli etmiyecektin."

Gözleriyle etrafa baktı bizden başka kimse yoktu.

"Onu uyarıcam" dediğinde sinan ayaklandı.

"Siz bir anlaşma yapmıştınız. Sözünün arkasında dur. Sen, yamanın baharı sevdiğini bile bile gidip, onun üzerine iddiaya girdin. Onunla beraber oldun." Sinanı durdurdum ve kendim konuştum.

"O zaman baharla sevgili değildik. Sen onu sevdiğimi biliyordun. ona rağmen gittin Onunla birlikte oldun! Ben seni öldürecektim hatırlıyor musun? Ne demiştin. Birgün bende aşık olursam sende benim aşık olduğum kızı kullan. Hiç ses etmem demiştin. Ve bende senin canını bağışlamıştım."

O gün ceyhunun canını yakmaya yemin etmiştim. Bu olaydan sonra sevgilileri olmuştu ama istediğim gibi bakışlar yoktu. Ta... Nerrisa palla gelene kadar. Çaktırmadan ona bakması, onu gördüğünde ne yapacağını bilmiyordu. Gerçi nerrisaya bakması sinirimi bozuyordu. Kendini belli etmişti. Nerrisaya çok âşıktı. Ben bu kızı uzun süre beklemiştim.

İstediğim bakışlar bunlardı. Bu kızın canını yaktıkça ceyhunun canı da yanacaktı.

Benim adamlarım vardı. Gerizekalı çocuk! nerrisanın resmini çizmişti. O resmi ona yedirecektim.

Nerrisayı kullanacaktım onun hiçbir suçu yoktu. Tek suçu ceyhunun ona aşık olmasıydı. Benim bir intikam yeminim vardı. Bu intikam olmayabilirdi. Ama nerrisa benim ölümüme engel olmuştu. Ve bu intikam yeniden alevlendi.

Millet çok şaşırdınız değil mi? Nerrisa, bunu öğrenirse var ya çok kötü olur...

Yaman daha baharın gerçek yüzünü bilmiyor. Çok pişman olucak ama iş işten geçmiş olucak...

KAYIP İZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin