KARAR

235 11 19
                                    

Mahkeme günu gelip çatmisti. Hakim Yusuf icin karar verecekti. Velayeti Egemende mi birakacakti yoksa alqcak miydi?
Egemen her seyi ögrenmisti. Evine kamera koyduklarini, evideki hizmetcinin Fatihe casusluk yaptigini. Herseyi biliyordu. Hizmetci Egemen tutuklandiktan sonra kaçmisti.Egemen cok sinirliydi. Koseye sıkısmısti. Napicakti? Kara kara düsunuyordu mahkeme koridorunda. Yusufsuz olmazdi. O hic Yusufsuz kalmamisti ki hayati boyunca. Peki Yusufu ne icin istiyordu? Berrak icin mi? Yusufla Berraki kendine cekmeye calisacakti.Simdi o olmadan Berrak olmazdi.
Yusuf onun hayatinda sadece bir kum torbasiydi.Sinirlendiginde ofkesini kustugu , tum hıncini ondan cikardigi sadece bir kum torbasi.

Mahkeme baslamasina dair duyuru yapildi ve herkes mahkeme salonuna toplandi.
Herkes ordaydi. Berrak,Fatih, Kemaller  ve tum Kaleli ailesi hepsi Yusuf icin verilecek karari merakla bekliuordu.

Hakim mahkemeyi baslatti. Egemene yoneldi.

Hakim:Oğluna siddet uygular misin hep boyle

Egemen:Olur mu hic hakim bey. Bwn oglumu cok seviyorum.

Berrak sinirle ayaga kalkti ve "Yalan soyluyo hakim bey "
Hakim:Lutfen soz vermeden konusmayin. Eger bir daha olursa sizi disari almak zorunda kalacagim.

Berrak:Pardon Hakim Bey

Hakim:Evet devam edin Egemen Bey

Egemen:Dedigim gibi ben sadece o gun cok sinirliydim. Ona biraz cikistim o kadar

Hakim:Ama bundan once Istanbulda oglunuz bir kac defa sizi polise sikayet etmis bu konuda amasiz her defasinda aklanmissiniz

Egemen:Oglum annesinin ölumunu kabullenemedi. O öldukten sonra surekli evden kacmaya ve benimle ilgili yalanlar soylemeye basladi. Cocuk iste

Hakim:Elimizdeki goruntuler sadece bir bagrisma oldugunu soylemiyor. Cok sinirlisiniz. Biz oglunuzada danismak istiyoruz.

Yusufu cagirirlar. Yusuf mahkeme salonuna girince ilk gozleri anne ve babasini arar. Onlarla bulusunca gozleri yuzunu tatli bir tebessum kaplar.Onceden konusmustu babasi onunla. Herseyi anlatirsa Hakim amcaya artik Egemenden kurtulacakti. Kucukk adimlarla hakimin önune geldi.

Hakim:Evet delikanli anlat bakalim baban sana siddet uygular mi hep boyle

Yusuf Egemene bakti sinirlli bir yüz ifadesiyle

Yusuf:O beni hic sevmediki hakim amca. Babalar çocuklarini sevmez mi? Hic venimle oyun oynamadi. Hic benimle parka gelmedi. Hic beraber uyumadik. Hic basimi oksamadi. O benim hic gercekten babam olmadi. O beni dövdü sokaga atti. O bana hic oğlum gibi bakmadi Hakim amca. "Yusuf kafasini cevirip Fatih ve Berrak'a bakti. Kalpten gülümseyerek Hakime döndü" Sonra babam geldi. Annem geldi hayatima. Onlar beni cok sevdi hakim amca. Ben artik onlarla yasamak istiyorum.

Hakimin kafasi karisir:Babam geldi derken? Yani Egemen senin gercek baban degil mi?

Yusuf:O benim sadece kimlikteki babam. Ama Fatih Kaleli  "elini kalbine gotürür" burdaki babam. Hissettiğim babam.

Egemen:Onlar oglumun kafasini karistirdi Hakim bey. Oglumu kacirdilar. Eminim ellerinizdeki kayitlardada bu bilgi vardir.

Yusuf:Hayir onlar kacirmadi hakim amca. Ben kactim valla. Benim annem v3 babamin sucu yok.

Hakim:Cok mu seviyorsun onlari?

Yusuf:Kendimden cok seviyorum. Hem biliyomusunuz benim annem hamile yakinda abi olcam ben. Buyuk adam oldum yani.

Hakim:Oooo sen buyuk adam olmussun , der gülümseyerek.

Sırayla herkesin ifadesine başvurur Hakim. Egemen her konusulduktan sonra daha fazla sinirlenir. Egemen kardesi Ayazın ve calisanlarinin kendisi icin ifade vermesini istemisti. Onlarin kendisi için olumlu ifade vereceklerinden emindir.

Salona Ayaz çağrılır. Egemen mutlu olur. Onun icin olumlu ifade vereceginden emindir.
Hakim Ayaza yemin ettirir ve Ayaza söz verir

"Abim benim her şeyim. Bu hattaki tek akrabam. O olmadan ben bir hiçim. Ama Yusuf da her şeym. onun mutluluğu benim abimden daha onemli. Abim baba sevgisi görmedi. Baba nasil olunur nasil davranir bilmiyor. Hep duzelmesi icin bekledim. O yuzdrn Yusufun yasadiklarina goz yumdum. O yuzden ömrum boyunca pisman olucam neden sustum diye. Malesef abim Yusufa babalik yapamadi. Ama sonra Fatih cikti karsisina. Kalbindeki babalik boşluğunu onunla doldurdu. Berrakla hasret kaldigi anneliği buldu. Lütfen Yusufu abimden alın Hakim Bey.

Egemen hışımla ayağa kalkar. Bu karsisinda konuşan kardesimiydi inanmak istemiyordu.
Egemen: Ne diyorsun sen Ayaz? , diye bağirır.

Ayaz:Doğruları abi. Bu zamana kadar sustuğum doğruları söylüyorum.

Egemen:Ulan ben senin abinim abin. Sen nasıl benim tarafımda olmazsın, diye yükseldikce yükselir.

Hakim masaya tokmağıyla vurur.  " Burası mahkeme ve kimse ifadesi için zorlanamaz. Kimseye hesap vermek zorunda değildir.

Ayaz yerine geçer. Hakim Karar der ve herkes ayağa kalkar.

Hakim:Yusuf Korkmazın geleceği ve sağliğı  icin velayetinin babasi Egemen Korkmazdan alinmasina ve Yusuf Korkmazin Cocuk Esirgeme Kurumuna verilmesine karar verilmistir.

Sakın Acında KaybolmaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin