Daniella memandang suaminya dengan pandangan maut. Seolah-olah nak bunuh Theo sekarang pun ada juga.
"You promise you wont tell him. I heard it just now Theo, my husband." ujar Daniella.
"Honey I already promise it right?Saya just nak Noah pulang. Kalau saya tak cakap macam tu sampai esok pun dia tak akan balik. So honey tak perlu risau." ujar
Theo seraya tersenyum manis."And what going on just now?Sayang?siapa sayang awak dekat telefon tadi?tell me the truth. Dont tell me you have another girl. I swear to god I will break your teeth!" ugut Daniella. Penumbuk ditayang ke arah Theo dengan wajahnya yang garang bak seperti harimau bintang.
Terus meletus tawa Theo ketika itu. Aduhai isteri aku ni. Comel je.
"Why are you laughing?huh!Theo Dave Hudson!" Daniella menahan geram dalam hati. Rambut suaminya ditarik perlahan.
"Tell me now sebelum saya tarik rambut awak ni sampai jadi botak!" marah Daniella namun gelagatnya ketika itu sungguh lucu bagi Theo."Okey...okey...Stop. Tadi kan husband awak ni call Noah tapi malangnya dia silap. Noah ingatkan Hana yang call tu yang terpanggil sayang. Honey you know I love you and only you in my heart right. Tak akan ada wanita lain di dunia ini yang dapat mengantikan sayang. I promise till I die." dahi isterinya terus dikucup penuh lembut.
"Ish cakaplah awal-awal!Noah ni pun satu." Daniella hanya mampu menahan malu dalam hati. Mesti aku dah kena cop isteri kuat cemburu lepas ni. Aduh!
Theo mengusap perlahan pipi isterinya.
"Honey are you jealous?" usik Theo dengan suara yang separuh berbisik."Mana ada!" tipu Daniella dengan wajah yang dibuat-buat seperti tidak tahu padahal dalam hati hanya tuhan sahaja yang tahu betapa malunya dia saat ini.
"Nope. You are." Theo sengaja mendekatkan wajahnya ke arah isterinya. Suka dia mengenakan isterinya itu. Memang tak sah kalau sehari mesti ada sahaja yang buat Daniella rasa geram dan marah.
"Yes I'm jealous. Puas?" Daniella sempat buat roll eyes. Geram!
"Merajuk ke?awlolo...honey nak aiskrim ke."
"Then give me now."
Theo tersenyum manis."Okey boleh. Sekarang pun hubby boleh bagi. Anything for you my honey."
Dan pada masa yang sama kedengaran enjin kereta yang mula memasuki di dalam perkarangan villa The Livingston Family.
Noah keluar dari kereta dan terus mencari Theo di dalam villa. Peluh di dahinya sudah merintik. Walaupun sudah malam namun dia tetap juga merasai kepenatan kerana dari tengahari dia tidak mempunyai rehat yang cukup.
"You finally back." ujar Theo.
"Hana di mana?Niel?" tiada soalan lain yang ditanyanya selain soalan yang masih sama.
"Noah kau pergilah rehat dulu. Take your rest. Kau nampak sangat penat." ujar Daniella. Rasa bersalah pula suruh Noah cari Hana tadi. Tengok sekarang makin nampak serabut pula aku tengok dia ni.
"No Im okey. As long I know where my Hana and Niel." balas Noah.
"Aku dah kata kan tadi. Kau tak perlu risau Noah. Mereka ada di tempat yang selamat. Dan sekarang ni kau kena ambil masa untuk hilangkan rasa penat sebab dari tengahari kau tak ada rehat. Please, take your time and rest well." kata Theo seraya menepuk bahu kawannya itu perlahan.
Noah menahan sabar di dalam hati. Ingat aku balik ni dia tanyalah mana Hana dan Niel tapi sebaliknya suruh aku pergi rehat pula. Noah mengeluh perlahan dan tanpa banyak bicara dia pun berlalu masuk ke dalam bilik namun fikirannya masih kusut memikirkan masalah yang dihadapinya.
Theo dan Daniella saling berpandangan. "Its okey he will be fine soon. Lagipun Hana sendiri yang tidak mahu Noah tahu dia dekat mana sekarang. Saya nak bantu Noah tapi...tak apalah." Daniella menghela nafas perlahan. Sungguh dia buntu saat ini. Perlukah dia beritahu Noah?Tapi apa pula Hana cakap nanti?
"When the times is come. I will tell him. Dont worry honey. Jangan terlalu fikirkan tentang ni. Remember I will always stay by your side and I will help you with this." ujar Theo perlahan.
Daniella mengangguk."Thanks husband."
Davika yang baru sahaja keluar dari bilik terserempak dengan Daniella yang ketika itu baru sahaja menaiki tangga.
Daniella segera menghentikan langkahnya dan memberikan Davika laluan terlebih dahulu untuk turun. Namun Davika berhenti tepat di hadapan Daniella. Kalau dia nak tolak Daniella sekarang memang tak tahulah apa jadinya.
"Kenapa tak jalan?takut aku tolak kau ke?" ujar Davika seraya memintal rambutnya seperti gaya seorang perempuan yang nak minta penampar.
"Eh tak mana ada. Diva nak lalu kan so kenalah bagi dia turun dulu." balas Daniella dengan nada yang malas.
"Oh diva ye. Kejap aku dengar Hana ada dekat kampung ibu angkat dia dulu kan?rasanya kalau-"
"You better shut your mouth!kalau kau tak tahu apa apa jangan memandai nak cakap.
Selagi kau masih ada di villa ni selagi tu kau kena jaga adab kau. Kalau Hana tak boleh lawan kau aku boleh." keras sahaja nada suara Daniella ketika itu.Davika membuat mimik muka membosankan. Apalah sangat dia nak takut dengan ugutan orang-orang yang berada di dalam villa ni. Hell!this is me Davika!tak ada sesiapa yang boleh halang dan lawan even mak aku pun tak boleh jaga aku. Heh!
"Hello miss Daniella kau nak ugut aku walau setinggi-tinggi gunung Kinabalu pun aku tak ada masalah. I can do whatever I want. Nampak sangat aku ni suka guna cara bebas kan?so no one boleh halang aku. Ingat tu!" ujar Davika seperti mengingatkan Daniella sesuatu.
Namun Daniella hanya tersenyum penuh sinis. "Kau?nak bagi aku amaran?oh please I have no time to play with your game Davika. Once aku kata aku akan buat sesuatu yang buat kau menyesal aku akan buat sampai dapat. Kau nak ugut aku dengan cara bebas kau tu?okey boleh. Aku akan ugut kau dengan cara aku sendiri."
"Daniella kalau kau berani kenapa dari awal aku datang dalam villa ni kau tak bertindak?Sampaikan kebahagiaan adik kau aku boleh musnahkan. Erm why not aku tak ambil Theo kan?best juga games aku kan?" Davika tersenyum sinis.
Daniella yang sudah tidak mampu mengawal kesabarannya lantas memberi tamparan tepat ke arah pipi Davika.
"Once again aku dengar nama suami aku kau sebut. Bukan lagi penampar aku bagi dekat muka kau tapi ini!" Daniella menunjukkan buku limanya. Naik turun nafasnya ketika itu. Perempuan dia hadapannya ini memang sudah melampau!
Davika memegang pipinya yang terasa pijar. Inilah perkara yang paling pantang dia diperlakukan!
Mata tajam Davika memandang tepat ke arah Daniella. Tangannya yang baru sahaja mahu menampar Daniella tidak sempat apabila Daniella terlebih dahulu menahan tangan Davika.
"Kau nak tampar aku?I warn you this time. Muka aku tak sesuai untuk kau hinggapkan tangan kau tu. Lainlah macam kau muka perampas tak berbayar. Tak tahu malu ambil kesempatan nak rampas suami orang. Sedar lah diri tu. Dahlah ibu sendiri halau keluar dari rumah tapi memang patut pun sebab dapat anak yang tak tahu malu!" hambur Daniella tanpa memikirkan perasaan Davika. Eh perempuan tu sendiri pun tak fikir perasaan aku?fikir aku nak hormat ke orang jenis macam ni memang taklah.
Usai berkata Daniella terus berlalu meninggalkan Davika yang masih menahan api kemarahan dengan kata-kata yang dilontarkannya sebentar tadi.
Thanks you guys we reach 10k today.You guys are so amazing💋❤
YOU ARE READING
Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]
RomanceHIGHEST RANKING #NO.1 In Action #NO.1 In Malay Our love is a journey.Starting at forever,ending at never🌷 *** Walau apapun yang terjadi, Noah Luke pernah berjanji yang dia tidak akan pernah meninggalkan orang yang tersayang dalam hidupnya. Dialah H...