Bab 12

2.2K 175 3
                                    

Hana menuju di rooftop villa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hana menuju di rooftop villa. Entah kenapa dia tidak dapat tidur selepas melihat Noah di hospital pagi tadi. Pertemuan secara tidak sengaja itu sungguh memberikan kesan dalam dirinya iaitu perasaan rindu.

Tipulah kalau dia kata yang dia tak rindu suami sendiri. Setiap hari dia mesti merindui gelak tawa dan senyuman suaminya. Selama dia tinggal serumah dengan Noah dia tidak pernah tak merasa bahagia di sisi lelaki itu. Walaupun Noah seorang annoying kerana setiap hari suka menyakatnya tetapi dia suka akan perangai nakal Noah.

Hana memandang langit yang dihiasi bintang tanpa bulan. Adakah dia juga seperti itu?walau berjuta bintang di langit namun keindahan bintang itu tetap tidak menyerlah tanpa bulan.

Seperti dia juga yang harinya dirasakan sepi dan terlalu sepi. Hari-hari meratapi kesedihan dan tangisan di dalam hati. Mana mungkin dia dapat menerima takdir kalau dia terpisah dengan suaminya selepas ini.

Hana lantas menyeka air matanya yang semakin deras mengalir membasahi pipinya. You have to be strong Hana. You can do it!

Kepala digelengnya berkali kali. Sejujurnya dia tidak kuat menghadapi semua ini. Tapi dia terpaksa. Dia mesti kuat demi anak dalam kandungannya.

Hana kembali mengimbas kenangan antara dia dan Noah ketika suaminya itu membuat kejutan untuknya semasa Happy Valentine dan pada hari yang sama juga adalah hari anniversary mereka.

Noah berdiri di hadapan aku sambil memegang sejambak bunga ros merah yang harum. Dengan perlahan tangan aku digapai lalu dibawanya ke bibir dan dikucup lembut.

"I promise that there never will be a night where you are not the subject of my final prayers and the keeper of my dreams. I love you, not because of what you have, but because of what I feel. I care for you, not because you need care, but because I want to. Im always here for you, not because I want you to be with me, but because I want to be with you. I love you once again sayang..."

Noah mengucup dahiku lama. Bahagia tak terasa bila bersama dengannya setiap detik dan saat. Noah tersenyum manis dan tanganku masih setia dipegangnya lembut.
Renungannya yang boleh membuatkan jantung berdegup laju membuatkan aku terpaksa tertunduk malu.

"Malu ke?hubby awak over handsome kot malam ni. Sayang look at my eyes dont be shy,"

"Mana ada malu. Ada ada je awak ni. Tapi hubby saya memang handsome pun setiap hari sampaikan saya tak dapat bernafas normal. You know what you can make me fall everytime I see your eyes my hottie pie," dengan beraninya aku mengungkapkan kata kata itu walhal dalam hati sudah malu tak terkata.

"Awlolo lepas ni sayang mesti kena cakap hubby awak hensem setiap hari nanti hubby awak ni merajuk. Hottie pie?okey thats sound looks cute. Hubby awak plus cute tak hairanlah hot selalu kan sayang?boleh tak sayang janji hubby awak ni satu perkara?"

"Yes sure. Just say it hottie pie,"

"Janji dengan saya walau apapun yang terjadi suatu hari nanti kita tetap tidak akan pernah terpisah. Janji dengan saya kita sama sama bina sebuah keluarga yang bahagia. Seperti itu juga saya akan janji yang saya akan simpan nama sayang dalam hati saya buat selama-lamanya. I only want to love you twice in my life, thats now and forever..." Noah mengenyitkan matanya tapi dalam masa yang sama wajahnya kelihatan begitu serius mengungkapkan kata-katanya.

Dan saat itu juga air mataku mengalir deras sebaik mendengar kata-katanya yang begitu membuatkan aku terharu.

"Saya janji walau apapun yang terjadi kita tidak akan pernah terpisah. I promise that I will love you forever my hottie pie," lantas aku mencium pipinya.

Noah mengesat air mata yang mengalir di pipiku lalu membawa aku ke dalam pelukannya.

"Happy valentine and happy anniversary my sweetie wife. Shh...dah jangan lagi nangis nanti hubby awak pun ikut nangis.By the way thanks for that sweet kiss honey,"

Hana tersenyum mengingati kembali kenangan itu. Kalau masa boleh diputarkan semula. Izinkan aku kembali bahagia bersama dengan dia.

Noah awak kena kuat. Awak kena sembuh cepat. I want you to be with me when Im giving our baby birth. Thats what I really hope. You have to be strong for our child. In the name of God I believe you can do it.

"Hana okey ke?dah pukul 10:00 malam ni tak elok kalau Hana berada di rooftop nanti kesejukkan kesian baby dalam perut tu. Hana masuk tidurlah ya," ujar Daniella. Kesian dia melihat Hana selang beberapa hari ni. Asyik termenung saja mungkin ada sesuatu yang difikirkan.

"Hana okey je. Yelah betul juga apa yang akak cakap tu. Akak masih belum tidur ke?"

"Masih ada sedikit kerja yang akak nak siapkan. Hana tidurlah dulu ya supaya dapat rehat yang secukupnya. Kalau ada apa apa just cari akak dalam bilik kerja," balas Daniella seraya tersenyum.

Hana mengangguk sebagai tanda balasan.
Semoga hari esok menjadi hari yang lebih indah berbanding sebelumnya.

Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]Where stories live. Discover now