Bab 77

1.5K 72 1
                                    

Noah terkedu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Noah terkedu. Terdiam. Betul ke apa yang aku dengar?tapi bukankah dia memang patut untuk dibenci oleh isterinya.

"Im sorry to make you hate me. But-"

"Balik je lah. Saya tak nak tengok awak menangis," ujar Hana perlahan.

Noah memaksakan dirinya untuk tersenyum. Air mata dikesat.

"Sayang please. Saya tak nak paksa awak maafkan kesalahan saya tapi tolong jangan tinggalkan saya. Saya tak sanggup. Saya nak awak dengan Niel selalu dengan saya. Saya minta maaf sangat apa yang berlaku hari tu. Mungkin hati awak dah terluka disebabkan dapat suami macam saya. Tapi percayalah saya akan rawat luka tu sehingga saya dapat melihat senyuman awak. I love you and only you cause you are my remedy sayang,"

"Just go home Noah."

Hana tidak sanggup sebenarnya ingin mendengar luahan suaminya itu.

Noah menggelengkan kepalanya perlahan. Dia datang di kampung ini dan dia tidak mahu sia siakan peluangnya. Nasib sahaja Davika tidak berbohong kalau tak memang payahlah dia.

"Tak nak. Saya nak dengan awak."

"Noah awak tak pernah jemu ke bercakap dengan saya?panas ni awak baliklah. Muka putih awak ni jadi coklat baru tau,"

"Tak akan pernah jemu. Saya tak kisah pun kalau saya jadi coklat lagi manis dipandang kan sayang?"

Hana memahan gelak dalam hati. Dia melihat Niel yang begitu khusyuk bermain dengan rambut ayahnya. Dah jadi serabai pula aku tengok. Good Niel biar rambut daddy awak jadi sarang tebuan.

"Fine. Kalau awak tak nak balik. Jangan pula cerewet tinggal di kampung. Awak kan dah terbiasa duduk dekat bandar," kali ini Hana terasa ingin mencabar suaminya. Padan muka!

"Tak. Saya tak kisah sayang. Tinggal dekat kampung macam petik jari je. Lagipun saya nak rasa bermalam di sini,"

Terbuntang mata Hana. Wait!apa dia cakap. Oh please. Berlagak ye encik suami ni.

"No way!"

"Ada way."

Hana nekad. Pasrah. Kalau itu yang suami dia nak boleh je.

"Okey. Saya tak ada masalah. Jangan baru kena gigit nyamuk dah mengadu,"

"Alright honey. Saya janji tak mengadu. Saya sanggup buat semua demi sayang sampai dimaafkan," Noah mengenyitkan matanya.

"Okey. Saya ada beberapa syarat kalau awak nak saya maafkan. The first one, awak kena bagi saya telefon awak. Second awak kena tidur di ruang tamu tanpa selimut. Third awak yang masak makanan selama tiga hari menetap di sini. Lastly tak ada penggunaan kereta di kampung ni. So maksudnya kena jalan kaki. Termasuk hari ini awak kena jalan kaki sehingga sampai di rumah mama Diana,"

Gulp. Biar betul syaratnya.

"Okey boleh. I will do it sayang. Baby Niel pergi dekat mumy dulu ya. Lepas ni daddy teman Niel main,"

"Okey daddy." akur anak itu.

Hana tersenyum seperti seorang watak jahat.

Noah mengambil telefonnya lalu diberikan kepada isterinya begitu juga dengan kunci kereta.

"Sekarang jalanlah. I have to use your car with Niel," kata Hana selamba.

"Aip captain!sayang watch me. I can do it,"

***

Noah mengelap peluh yang merintik di dahinya. Bangga dengan diri kejap.

Hana menutup pintu kereta Noah lalu mengambil Niel. Noah yang duduk di tangga rumah dipandang sekilas. Maafkan saya hottie pie tak terlintas pun niat nak dera awak siapa suruh awak yang mulakan dulu.

"Noah. Hana. Dah sampai rupanya kamu," kata Diana.

Noah tersenyum."Terima kasih auntie Diana sebab dah beritahu di mana Hana tadi," ujar Noah.

"Tak ada masalah Noah. Nasiblah Hana dan Niel balik dengan selamat. Takut juga auntie sebab kampung ni banyak mat rempit," kata Diana.

"Tak ada apa yang terjadi auntie. Semuanya okey je," balas Noah.

"Beg nanti Noah letakkan je dalam bilik Hana ye. Auntie nak buat kerja dulu. Kamu sembanglah dulu,"

"Okey auntie terima kasih."

Setelah Diana berlalu pergi Hana bercekak pinggang ke arah suaminya.

"Saya hanya benarkan awak letak beg dalam bilik tapi tidur tak boleh. Faham?"

"Tidur seminit je. Bolehlah."

"Rehat di ruang tamu. Jangan pernah berharap,"

"Okey...okey. Garang,"

"Dah tu?awak tak sukalah tengok saya macam ni. Garang,"

"Eh kesitu pula. Segarang mana pun awak tetap juga nombor satu dalam hati suami awak ni,"

Hana menggelengkan kepalanya perlahan. Tak percaya.

"Buktikan," ujar Hana.

"Boleh. Sini. I give you a kiss,"
Noah memuncungkan bibirnya.

"Daddy. Kiss?"

Meletus terus tawa Hana apabila mendengar Niel yang sudah mula bersuara. Habislah!Noah punya salahlah semua ni.

"Kiss daddy. Here." Noah menunjukkan pipinya ke arah Niel. Anak kecil itu segera berlari ke arah ayahnya lalu mencium pipi Noah berkali kali mahu jeles Hana dibuatnya.

"I love daddy. Miss daddy so much,"

"I love Niel. Miss Niel so much. Want to kiss mumy so much," ujar Noah pula.

Hana sudah membesarkan matanya memandang ke arah Noah. Apa ni?depan anak pula tu.

"Coo cweet..."

Terhambur lagi tawa Noah mendengar kata kata anaknya. Dah nama pun anak milik Noah memang begitu lah gaya pun mesti ikut papa dia.

"Niel come. pergi mandi."

"I want daddy," ujar Niel.

"Awak mandikan dia dulu." arah Hana.

"Baik sayang tapi saya pun nak mandi juga. Nak mandi sekali ke?" usik Noah perlahan.

"Noah Nathaniel Vincent!grrr...pergi sekarang!"

Mahu merah wajah dibuatnya.
Sabar jelah. Nasib sayang.



Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]Where stories live. Discover now