Bab 83

1.3K 52 0
                                    

Rumah banglo mewah yang mempunyai dua tingkat itu dipandang lama Hana sehingga dia tersedar bahunya diusap perlahan dari belakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rumah banglo mewah yang mempunyai dua tingkat itu dipandang lama Hana sehingga dia tersedar bahunya diusap perlahan dari belakang.

"Do you like it?"

"Of course hubby. This is my dream house. You still remember it. Thank you so much,"

"I remember everything about you. So come on let's us check out our new home. And then I'll go buy some food for you and Niel.
I can't eat with you this evening cause I have something work to do in hospital. But don't worry it won't take to long. I promise I'll come home as soon as possible," pinggang isterinya terus dipeluk dengan penuh erat.
Sebenarnya dia memang berat hati mahu meninggalkan isteri dan anaknya sendirian di rumah baru tapi hal di hospital begitu penting untuk diselesaikan secepat mungkin.

"I understand hottie pie. You don't have to worry about me and Niel. We are fine. But promise to me you will come home safe,"
ujar Hana dengan penuh harapan. Dia tahu pekerjaan suaminya itu memang menyibukkan dan dia tidak mahu menganggu suaminya buat sementara waktu.

"Yes I promise sayang. Can you give me your hand for awhile?"

Hana tidak berkata apa-apa sebaliknya terus menghulurkan tangannya. Noah  membawa tangan isterinya ke bibir lalu dikucup lembut.

"You trust me right?" tanya Noah.

"Yes I'm. Hottie pie, I always put my trust on you. Awak suami saya dan tidak mungkin saya tak percaya awak. Tapi saya nak minta izin untuk pergi hospital tengahari ini. Boleh tak awak benarkan?" balas Hana seraya tersenyum.

"Can we go together?lepas selesai semua kerja kat office saya datang ambil sayang.
Bukan bermaksud saya tak benarkan awak pergi hospital cuma saya tak nak awak pergi sendirian ke sana," kata Noah dengan penuh risau. Dia takut kalau ada apa-apa hal yang terjadi pada isterinya memandangkan keselamatan mereka sekarang tidak selamat.

"Awak kan kerja jadi saya tak nak ganggu.
Saya pergi sekejap je lepas tu saya akan balik. Hottie pie janganlah risau saya tak pergi mana mana pun. Saya teringin nak jumpa ayah. Can you please let me go?" rayu Hana sambil merapatkan kedua tangannya seperti merayu.

Noah terpaksa berfikir beberapa kali sama ada dia mahu membiarkan isterinya pergi ataupun tidak. Kalau ikutkan yang betulnya dia memang tidak akan benarkan Hana pergi namun dalam masa yang sama dia tidak mahu menghancurkan harapan isterinya untuk berjumpa dengan ayah mertuanya untuk kali yang terakhir.

"Baiklah saya akan benarkan tetapi bersyarat. Sebelum sayang keluar dari hospital tu sayang mesti call saya secepat mungkin supaya saya tak risau. Kedua jangan pergi ditempat yang jauh dari orang ramai. Yang ketiga jangan terlalu ramah berbual dengan orang lain kalau mereka ingin berbual dengan awak. Got it?"

"Yes. Thank you hubby,"


***

"Helena terima kasih kerana sudi jaga rumah ni buat sementara waktu," ujar Noah kepada pembantu rumah yang pernah bekerja di villa keluarganya dahulu.

"Tak ada masalah. Saya ikhlas bantu Noah"
ujar Helena. Dia tidak pernah melupakan jasa baik majikannya itu dahulu jadi dia ingin membalas jasa baik Noah itu.

Hana pun masuk ke dalam kereta dan Niel pula didukungnya. Selesai sahaja berbual dengan pembantu rumah itu Noah pun masuk ke dalam kereta.

Dalam perjalanan menuju ke hospital Hana banyak termenung ke luar tingkap kereta.
Dia sering tertanya-tanya sama ada ayah kandungnya masih mengenalinya ataupun tidak. Dia sendiri juga belum pernah melihat ayahnya itu kerana dipisahkan dari keluarga sejak kecil lagi.

Tetapi yang membuatkan dia berasa sedikit marah kenapa saat-saat terakhir ayahnya itu baru dia dibenarkan untuk berjumpa?
Bukankah perkara ini sungguh menyakitkan hati. Dia adalah ayah kandungnya dan dia semestinya berhak melawat ayahnya bila-bila masa sahaja.
Namun hampa lain pula yang terjadi.

Setiba di luar bangunan hospital Hana pun keluar dari perut kereta. Dia yang baru ingin membawa Niel pergi bersamanya ditahan oleh Noah seketika.

"Sayang. Niel with me. You don't have to worry okey,"

Hana mengangguk. Kepala anaknya itu segera diusap lembut."Take care.Lepas dah selesai semua and I will call you.Hottie pie jangan terlalu berikan Niel makan manis cause I just don't want our son to get sick someday," sempat lagi Hana memberikan pesanan kepada suaminya.

Noah tersenyum."Don't worry okey. Baby Niel mummy tak kasih benar dah makan manis. But daddy promise to buy Niel a big robot later. Papa's hero cannot cry ya," Noah lantas mencium pipi anaknya.

Niel mengangguk laju."I promise papa. I won't cry," akur Niel seraya tersenyum.
Hana juga turut ikut tersenyum.

"Alo...comel je anak mumy ni kan?Niel dengar cakap daddy tau jangan degil.
Mumy janji petang ni mumy bawa Niel pergi taman permainan. Sayang boleh tunggu mumy kan?"

"Mumy where are you going?papa are mumy going to leave us?" tanya anak kecil itu dengan riak muka yang mula berubah.

Noah dan Hana saling berpandangan.
"No sayang, mumy won't go anywhere. Is it right daddy?" Hana cuma tidak mahu anaknya itu sedih dan dia tidak kuat melihat anaknya bersedih.

"Yes thats true. Mumy pergi sekejap je. Niel takmo sedih lagi ya. Mumy love us and mumy won't leave us. Am I right sayang?"

"Yes it's true. Niel don't be sad ya. Anak mumy tak boleh sedih nanti mumy pun ikut sedih. Smile please daddy and mumy little hero. One...two...three..."

Niel perlahan-lahan tersenyum sehingga menampakkan giginya dan terus memeluk ibu dan ayahnya. "I love you mumy and daddy," Niel lantas mencium pipi kedua-dua ibu bapanya. Sempat lagi anak kecil itu tergelak.

"Love you too our little hero," ujar Hana dan Noah serentak. Tidak lupa juga kucupan diberikan di pipi anak mereka itu.


Bᴇ Mʏ Lᴀsᴛ Vᴀʟᴇɴᴛɪɴᴇ ✔ [COMPLETED]Where stories live. Discover now