S úsměvem jsem si broukala melodii mé oblíbené písničky a točila se s konví v ruce kolem barevných květinových záhonů, aby na každou květinu dopadlo pár kapek čisté vody. Modré šaty se kolem mě vlnily a stejně tak i bílé rukávy. Slunce svítilo jako divé, bylo krásné letní odpoledne.
Zastavila jsem se u záhonu s růžemi a pár jich utrhla. Jedna voněla jako tisíc takových, až se mi z toho zamotala hlava. Květy jsem dala k sobě a opatrně uchopila stonky, abych se nepopíchala o trny, které byly dost velké. Uklidila jsem konev a utíkala po schodech nahoru, abych si mohla květiny dát do vázy. Na schodech jsem se málem srazila s Jackem.
Překvapeně jsem se na něj podívala. Jack se na mě dlouze zadíval a pak se sehnul k zemi a podal mi růže, které mi vypadly z rukou. Už uplynulo pět dní od naší hádky, mezitím jsme spolu nemluvili. Já jsem většinu času trávila v zahradě a on v pracovně. ,,Ehm.- Děkuji" špitla jsem a růže si od něj vzala. Při tom jsem ale nedávala pozor a píchla se do prstu a jeden neposedný trn.
Jack vypadal že chce něco říct, ale pak si všiml jak jsem zatřásla rukou, na které jsem měla kapku krve. ,,Píchla jste se?" zeptal se a já jsem se jen pousmála. Myslím že je zbytečné aby mi vykal, stejně vždycky když se hádáme mi začne tykat. Asi si to neuvědomuje.. ,,No jen maličko" řekla jsem a otřela si kapku krve z prsteníčku.
Jack přikývl a udělal dva kroky dopředu, ale pak se ještě zastavil a řekl ,,Mohla byste dnes prosím přijít k večeři?" řekl a mě málem znova růže vypadly. On mě poprosil? Slyším dobře? ,,Uvidíme" řekla jsem a nechala ho stát na schodech. Šla jsem do své komnaty, ale cestou se ještě zastavila v kuchyni, kde jsem si vypůjčila vázu. Neptejte se mě proč v kuchyni, sama nevím proč tam mají tolik váz.
Došla jsem do svého pokoje a když jsem vešla, čekalo mě tam překvapení. U stolu seděla Ell, která se na mě usmívala přes dort se zapálenými svíčkami, který držela v ruce. Voněl ořechy, karamelem a čerstvým marcipánem. ,,Ell?" Zeptala jsem se a s rukou na puse přišla až k ní. ,,Všechno nejlepší Lott" řekla a podala mi dort.
,,Já.. Nevím co mám říct, děkuji!" řekla jsem, položila dort na stůl a pevně ji objala. ,,Ale jak jsi to věděla?" zeptala jsem se a pustila ji. Ell se usmála ještě víc a řekla ,,To já ne" a kývla směrem ke koupelně. Otočila jsem se ke dveřím, kde stála drobná osoba v cestovním plášti a košíkem, z kterého vyčuhovaly krabice obalené lesklým papírem a převázané mašlí.
,,Lisso?" vydechla jsem a rozběhla se k ní. ,,Lott!" řekla ona a pevně objala mě. Já ji objetí oplácela stejně pevně. Vdechla jsem tu krásnou vůni, která mi připomínala mé dětství, kdy jsem neřešila nějaké hloupé hádky a ještě hloupějšího manžela. ,,Chyběla jsi mi" řekla jsem a Lissa mě pohladila po hlavě. ,,Ty mě taky, ale teď si utíkej sfouknout svíčky na dortu, ať na něm nemáš vosk" řekla s úsměvem a já ji poslechla.
Ell nás zvesela pozorovala a když jsem se nahnula nad dort, řekla ,,Nezapomeň si něco přát." Já jsem se na ni tázavě otočila. ,,Proč?" zeptala jsem se a Ell se vyděsila. ,,U vás se to nedělá?" zeptala se a já pobaveně zavrtěla hlavou. ,,Když sfoukneš všechny svíčky zaráz, musíš si přát nějaké přání, které nikomu nesmíš říct, jinak se nevyplní" řekla a mrkla na mě. Já jsem se pousmála a zhluboka se nadechla.
Ze všech sil jsem sfoukla tolik svíček, kolik jsem jen mohla. Zavřela jsem oči a uslyšela jemné vypísknutí Ell. ,,Jsou všechny! Rychle si něco přej" řekla a já se ještě víc usmála.
Přeji si, aby na mě byl otec alespoň jednou hrdý... Prosím...
,,Přála sis něco?" zeptala se Lissa společně s Ell a já jsem se smíchem přikývla. ,,Jdu si umýt ruce a pak ho můžeme rozkrájet" řekla jsem a odběhla do koupelny. Ruce špinavé od hlíny jsem si pořádně vydrhla voňavým mýdlem a vodou a vrátila se do pokoje. Nenápadně jsem si je otřela do šatů (nenápadně, protože Lissa to nesnáší) a rozkrájela dort na spoustu kusů.
ČTEŠ
Srdce v kleci
Historical FictionVelkovévodství Corwall bude brzy oslavovat sedmnácté narozeniny nejmladší dcery velkovévody. Ten dal slib své ženě, ještě než zemřela při porodu naší hrdinky, že svou nejmladší dceru provdá do jejích sedmnácti let. Mladá dívka mu to však velmi kompl...