"Hey, I'm sorry." Irfan berkata, memberhentikan langkah Alicia yang ingin masuk ke dalam bilik peribadinya.
"After what had you told me, you want to apologise? Being sorry is not what you are right now, desperate is where it's at." Alicia membalas, langsung tidak memandang ke arah Irfan.
"No Alicia, please! My apologies are nothing but sincere! I'm sorry, I'm so sorry for what I had told you. I'm sorry, I didn't mean it. I truly didn't, please believe my words. What do I have to do to earn your forgiveness?" Entah mengapa dia tiba-tiba menjadi terdesak.
Alicia tergelak sinis. Nada Irfan pun sudah jelas dipendengarannya bahawa lelaki itu terdesak.
"Irfan, stop. Like I've mentioned, you're not sorry. You're saying this because you're actually jealous, am I right?" Soalnya penuh sinis. Badannya dipusing untuk menghadap Irfan yang masih setia berdiri dibelakangnya.
Irfan mendengus geram. "Jealous? You seriously think that I'm jealous? What do you have in mind that could've gotten me jealous?"
"That I'm getting close with Doktor Farhan. Do I stand corrected? Oh for goodness sake, you don't even have to tell me. I know exactly everything just based off your expression! Have you forgotten that I was once apart of Dark Shadow. I will know of everything. Whether you like it or not. My knowledge of things whether it be basic or secretive will not be kept away from me. Every. Single. Thing. No worries, I'm still master those simple puny things, Reef." Penuh lebar dan sinis Alicia membalas.
Bibirnya ternaik kecil, menunjukkan dia berpuas hati dengan apa yang dia baru sahaja katakan. Hatinya puas, setelah apa yang dia pendam ketika itu dilepaskan.
Terpana Irfan saat mendengar kata-kata Alicia. "No Alicia, you're wrong!" Belum sempat Irfan menahan Alicia daripada masuk ke dalam biliknya, gadis itu telah pun menutup pintu bilik, meninggalkan Irfan yang masih lagi ingin memujuk.
End of flashback...
Irfan mencengkam rambutnya dengan kasar. "Did I just messed up again?" Raungnya penuh geram.
"I should do something. Alicia won't forgive me if I didn't do anything." Bisiknya pada diri sendiri.
Jeda seketika. Dia baru terfikirkan sesuatu semula.
"Why did Alicia said that I'm jealous? Am I really jealous though?" Gumamnya pada diri sendiri.
Tangannya naik untuk memicit dahinya yang mula berdenyut setiap kali memori itu berlegar dalam mindanya.
"Should I ask Ariana for her help or nah? But like, I don't want her to get mad at me."
"On the other hand, I don't think she would get mad at me because of her sister's behaviour. She's much more mature now. I think I do really need her help." Monolognya pada diri sendiri sebelum mengeluarkan smartphone-nya untuk menelefon Ariana.
...........
"Berdasarkan apa yang saya dah siasat, kes kematian dua orang gadis, yang merupakan pekerja di sebuah syarikat designer langsung tidak mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan kematian menteri tempoh hari." Qisha membuat kata putusnya.
Kevin diam mendengar setiap satu penjelasannya. "Sorry, but I guess that was wrong." Lelaki itu membalas setelah dia berfikir sejenak.
"Apa maksud awak?" Ariana menyampuk perbualan Kevin dan Qisha.
Kevin diam. Bibirnya dikemam buat beberapa kali sebelum dia membuka mulutnya semula.
Otaknya ligat memikirkan ayat yang sesuai untuk dia beritahu kepada inspektor yang ada dihadapannya.
YOU ARE READING
HS 2: Love Journey [C]
Romansa{ Sequel to Hidden Secret } 8 tahun telah berlalu, Ariana kini kembali semula ke bumi Malaysia. Dia pulang dengan perubahan yang mendadak. Tak ada siapa sangka itulah Ariana Quin Evelyn. Kerana terlalu fokus akan kerjayanya, dia tiada masa untuk me...