YouTube a nefis yemek tarifleri fırın tepsisinde dikey yaş pasta tarifi yazarsanız, videosuna ulaşabilirsiniz. Aşağıya tarifi ve nasıl yapılacağını koyuyorum. Umarım seversiniz. Ben tadına bayılıyorum. Ayrıca görüntüsü de çok farklı oluyor. Videoyu izleyin ve buraya geri gelin. Beğenecek misniz merak ediyorum.
Malzemeler
4 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
Yarım çay bardağı süt
3 yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım su bardağından biraz fazla un (3 tepeleme yemek kaşığı)
1 çay kaşığı kabartma tozu
4 yumurta akı
Yarım çay bardağı şeker
1 tatlı kaşığı nişasta
Kreması için;300 ml sıvı krema ( ben evde yapıyorum kremayı)
1 paket krem şanti
Kremayı renklendirmek için;70 g beyaz çikolata( ben gıda boyası ve çikolata kullanmıyorum)
2-3 damla kırmızı gıda boyası
Arası için;muz
HazırlanisiBunun için derince bir kapta yumurta sarıları, şeker ve vanilyayı çırpalım.
Üzerine süt ve sıvı yağ ekleyip çırpmaya devam edelim.Daha sonra kabartma tozu ve unu ekleyerek çırpalım. Bu aşamada mikser kullanmaya gerek yok sadece tel çırpıcı ile karıştırmak yeterli olacaktır.
Diğer bir kapta yumurta aklarını mikserle çırpmaya başlayalım. Bu sırada önce yarım çay bardağı şekeri yumurta akına yavaş yavaş ilave edelim.
Ardından aynı şekilde nişastayı da ekleyerek yumurta akları koyu bir kıvam alıncaya dek çırpmaya devam edelim.
Güzelce köpüren yumurta aklarını kek hamurumuza azar azar ekleyerek nazikçe karıştıralım. Şahane kıvamlı bulut gibi köpük köpük kek hamurumuz hazır.
Şimdi fırın tepsimizi alalım ve pişirme kağıdımızı fırın tepsisine yerleştirelim. Pişirme kağıdı sayesinde kekimiz tepsiye yapışmadan kolayca çıkacak ve kolaylıkla şekillendirebileceğiz.Kek hamurumuzu tepsiye dökelim ve spatula ile tepsinin her yerine eşit bir şekilde yayılmasını sağlayalım.
Şimdi fırın tepsimizi alalım ve pişirme kağıdımızı fırın tepsisine yerleştirelim. Pişirme kağıdı sayesinde kekimiz tepsiye yapışmadan kolayca çıkacak ve kolaylıkla şekillendirebileceğiz.
Kek hamurumuzu tepsiye dökelim ve spatula ile tepsinin her yerine eşit bir şekilde yayılmasını sağlayalım.
Son olarak tepsinin tabanını bir kaç kez tezgaha vuralım böylece hamurun yerleşmesini sağlayalım.Önceden ısıttığımız 180 derece fırında yaklaşık 13 dk pişmeye bırakalım.
Pastamızın kreması için 300 ml sıvı kremayı derince bir kaba alalım, 1 paket toz krem şanti ilave edelim ve kıvam alıncaya kadar mikserle çırpalım. Burada kullandığımız kremanın iyice soğuk olması önemli aksi halde krema istediğimiz kıvamı almayacaktır.Pişen kekimizi fırından alalım üzerine başka bir pişirme kağıdı ile kapatıp ters çevirelim. Kekimizin üzerindeki pişirme kağıdını ucundan tutup yavaşça soyalım. Altından beyaz pandispanya çıkacaktır. Kekin üzerinde kalan kabuklar varsa da onları da bu aşamada elimizle soyalım. Daha sonra kekimizi tekrar ters çevirelim. Dilerseniz bu aşamada diğer yüzünü de soyabilirsiniz ama ben gerek duymuyorum.
Kekimiz tamamen soğuduktan sonra kenarlarını ince bir şekilde bıçakla keserek düzeltelim.
Kekimizi eşit genişlikte 4 parça halinde keselim. Eğer yüksek bir pasta istiyorsanız 4 parça, daha geniş ve yayvan bir pasta tercih ediyorsanız 5 parçaya da kesebilirsiniz.
Artık pastamızı şekillendirmeye geçebiliriz. Tezgahı 2 parça streç film ile kaplayalım. Pastamızı süreç filmin üzerinde hazırlayıp sararak dolaba kaldıracağız. Bu şekilde hazırlamak çok pratik oluyor.