9| 'KAVGA'

1.6K 167 38
                                    

#

—> Ayşin Çiçek

"Ee kapıda mı duracağız kızım? Çekilsene kenara."

Anneme ve arkasındaki Sarp'a bir bakış atıp 1-2 adım yana çekildim.

"Oğlum, biz bu kıza sürpriz yapmayacaktık. Baksana, aklı gitti bizi görünce." dedi annem içeri girerken.

"Zaten yerinde değildi ki anne." diyen Sarp'a göz devirip kafasına vurdum.

"Alırım seni ayağımın altına şimdi."

"Tamam abla ya. İnsan bir 'hoş geldin' der. Sen hemen şiddete başvuruyorsun."

"Kaşınma sen de." dediğim sırada oturma odasından çıkan Yaren annemi ve Sarp'ı görünce aynı benim gibi şaşırdı ama o tanımadığı için şaşırmıştı, ben ise burada olmamaları gerektiği için.

Annemle bugün telefonda konuşurken 'bana bir şeyler göndereceğini' söyleyip adresimi istemişti. Meğerse kendini gönderecekmiş de haberim yokmuş.

"Hoş geldiniz." derken bir yandan da bana sorgulayan bakışlar atıyordu Yaren.

"Bak, görüyor musun?" dedi annem bana. "Arkadaşın bile dedi ama sen hala dikil kazık gibi." dedikten sonra Yaren'e döndü. "Hoş bulduk kızım. Sen Ayşin'in ev arkadaşısın, değil mi?"

"Evet." dedi Yaren gülümseyerek.

Böyle şirinlikler yaparsan annemi geri gönderemeyiz Yaren, bil istedim.

"Ben de annesiyim. Adım Senem."

"Öyle mi? Memnun oldum. Yaren ben de."

"Ben de Sarp, kardeşiyim." diye atlayan Sarp'ın kafasına bir tane daha geçirdim.

"Sulanma."

"Anne ya, şuna bir şey de."

Ergen ya. Saf, dümdüz ergen.

"Sen de düzgün dur oğlum."

"Kapıda kaldınız. Hadi, içeri geçelim." dediğimde hep birlikte oturma odasına döndük. "Anne keşke önceden bir haber verseydiniz."

"Adı üstünde, sürpriz kızım."

"Orası öyle de... biz de evi falan temizlerdik." dedim bahane olsun diye.

"Gayet temiz görünüyor. Zaten siz evde yokken ben dip bucak girişirim buralara, merak etmeyin siz."

Bak bu çok iyi oldu işte.

"Biz yemekleri şaapalım." deyip Yaren'e kaş göz yaptığımda birlikte mutfağa gittik. "Yaren yandık, bittik."

"Niye?" dedi Yaren telaşla.

"Üst kattaki Civan, kapıdaki korumalar, bizi kuzen bilen komşular..."

Her söylediğim kelimede Yaren'in yüzündeki dehşet daha da artıyordu.

"Açık açık anlatsak, ne olur ki?"

"Bir şey olmaz aslında ama ilk öğrendiğinde seni de beni de terlikle kovalayacak olması ihtimalini göze alamıyorum."

TEVÂFUKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin