29

300 16 0
                                    

Caroline
...................

Ráno som vstala o niečo skôr, osprchovala som sa a prichystala  si raňajky s dobrou ranou kávou. Včerajší večer sa mi zdal tak vzdialený že som naň skoro prestala aj myslieť, no jedno som z hlavy dostať nevedela. Ako vedeli kde ma hľadať ?  Veď som opatrná, nikto ma tu nepozná. Jedine ak by ma prezradil John, manžel mojej kamarátky Alex. Nemala som čas na rozmýšlanie, čas ubiehal ako divý. Obliekla som sa, upravila a mohla som ísť do kaviarne kde ma čakala už moja práca.

Mali sme veľa zákazníkov a ja len tak tak som stíhala všetky objednávky. Čas mi uplynul až príliš rýchlo, ani som sa nenazdala a bolo skoro po záverečnej. Po práci som sa ešte zastavila pri dome Alex, zazvonila som na zvonček a vošla potom dnu.
John sedel v obývačke a venoval sa futbalovému zápasu ktorý sa odohrával v telke. Alex tá ma privítala a hneď sa vytratila za dverami kuchyne.

,, Ahoj John, kto hrá ? "  Opýtala som sa zo zvedavosťou.

,, Ahoj Carol......no už Kristín, vždy mi to vypadne z hlavy a to som bol ja čo ti vybavoval novú identitu, hrá Brazília proti USA " odpovedal mi a trošku sa zasmial.

,, A kto zatiaľ vedie ? "  Tipovala som že Brazília ale nebola som si v tom istá.

,, zatiaľ je to remíza " oznámil mi a sledoval ďalej hru.

Zamierila som do kuchyne za mojou kamarátkou, ktorá Boh vie čo tam robila. Zastala som pri dverách a sledovala ju ako sa snaží niečo vikuchtiť, v trúbe už niečo mala ale na kuchynskej linke sa jej válalo cesto. Pozerala som sa na ňu s grimasou, bolo fakt zlaté vidieť ju ako sa veľmi snaží aj keď vie že to dosť dobre nedopadne. No ako sa vraví, snaha sa cení. V tomto prípade to tak bolo.
Pozrela sa na mňa a keď uvidela na mojej tvári grimasu tak sa zamračila a hodila mi priamo do tváre kuchynskú utierku, na to vybuchol veľký smiech ktorý sa ozýval asi po celom dome.
Nenechala som ju samú sa trápiť a tak som jej pomohla.
Prehovorila ma aby som ostala na večeru a až potom šla domov, nemusela ma dlho prehovárať.
Zasadli sme si všetci traja za stôl a večerali, pri tom sme sa rozprávali o všeliakých veciach, Alex zaujímalo ako mi dnes šla práca, tak sme sa zakecali.
Vyrušilo nás zvonenie telefónu ktorý patril Johnovi.
Ten sa na nás pozrel a potom svoj pohľad spustil na displej telefónu. Postavil sa a odišiel vedľa telefonovať. Po dlhšej chvíľke nás poctil svojou prítomnosťou. Nevyzeral moc nadšene. Sadol si a ustarostene sa na nás pozeral, nevedela som čo čakať. Nakoniec prehovoril.

,, Volal mi tvoj otec, vraj niekto včera večer tu v Omsku dosť zmlátil jeho troch mužov, nevieš o tom niečo ? "  Opýtal sa, no vedela som že odpoveď už zrejme pozná.

,, Zmlátil ? Fíha, ako viem tak bol jeden postrelený, nie ? "  Začudovane som sa na neho pozrela.

,, Tak predsa si to bola ty, čo ti to napadlo ? "  Uprene sa pozeral na mňa a čakal čo ku na to odpoviem.

,,  Sledovali ma a potom aj napadli, len som sa bránila, nič viac "

,, To by bolo ešte v poriadku ale pritiahla si na seba pozornosť, ukázali tvojmu otcovi tvoju fotku, on ťa na nej hneď spoznal, vie že si v Rusku, dal po tebe pátranie, všetci jeho kumpáni ťa hľadajú, ten rozkaz dal aj mne, nemôžeš odísť domov a už ani do práce ísť, nie je to bezpečné, budeš zatiaľ tu u nás a potom uvidíme či sa to ukludní " 

Počúvala som pozorne každé jeho slovo, takže otec vie že som v Rusku, ako dlho potrvá než ma nájde ?.....nie ja nebudem ako lapaná zver, to ja budem tá ktorá bude lapyť iných do svojej pasce.
Jedného dňa sa vrátim domov zo zdvihnutou hlavou a silou ktorú mám v sebe. Musím byť silná. Pretože na svete máme tri typy ľudí.

Silných

Slabých

Zbabelých

Ja zbabelá nie som, slabá byť nechcem. Patrím medzi silných ľudí.  A dokážem to každému.

Po večeri som Alex pomohla odpratať taniere zo stola a umyla som ich, nechcela som byť záťažou a tak som jej pomáhala, robilo mi veľkú radosť byť pri nej, rozprávať sa s ňou a spomínať na naše spoločné zážitky. Neskoro večer som odcupitala do hosťovskej, ľahla si a rozmýšľala čo sa môže zajtra stať. Čo mi prinesie zajtrajšok ?
Odpoveď je ukrytá, asi niekde vo hviezdách.

Klamstvom Rozdelení ✔️ ( PREBIEHA OPRAVA 🔧 )Où les histoires vivent. Découvrez maintenant