APA

1.2K 43 1
                                    

Miért is csinálom én ezt? Mert szeretek valakit. Nem is akárkit. Hanem a szemtelenül jóképű edzőmet.
Ott álltam apám háza előtt. Az előtt a hely előtt, amit régen otthonomnak neveztem. Mintha évek teltek volna el azóta, hogy az ártatlan és tudatlan énem kilépett azon az ajtón és elindult edzésre. Azon a bizonyos november tizedikén. Amikor egyetlen lépéssel fenekestül felforgattam az életem. Vagyis Dávid felforgatta az életem.

-Igen? - szólalt meg apám hangja a kapucsengőn.

-Én vagyok. - mondtam halkan és máris hülyeségnek tartottam a korábbi ötletem, miszerint inkább csöngessek és ne csak beállítsak hívatlanul.

-Megjött az eszed végre? - kérdezte gúnyos hangon.

-Csak engedj be kérlek. Elmondok mindent. - sóhajtottam. Semmi kedvem sem volt a szomszédok előtt egy kapucsengővel vitatkozni.

-Gyere.

Hallottam a zúgást, majd kinyitottam a kertkaput. Még a bejárathoz sem értem, már nyílt az ajtó.

-Szia. - köszöntem apunak bizonytalanul.

Összehúzott szemöldökkel intett, hogy menjek be. Így tettem. Levettem a kabátom és a cipőm.

-Szóval? Mit keresel itt? - kérdezte karba tett kézzel, miközben elkezdett lefelé sétálni a lépcsőn.

Követtem, majd mindketten leültünk a szobám előtti előtérben lévő kanapéra.

-Az első, amit leszögeznék, hogy nem bocsánatot kérni jöttem, mert nincs miért, és nem is azért, hogy könyörögjek, hogy visszajöhessek ide.

-Ez jól kezdődik... - ingatta a fejét ironikusan.

-Mindössze azért vagyok itt, hogy elmondjak valamit.

-Még egy titok? Csodás... - forgatta a szemét.

-Nem titok, azért mondom el. - vontam vállat. - Csak szerintem tudnod kell, mert hát mégis csak az apám va...

-Mondjad már! - förmedt rám idegesen.

Nagyon nyeltem. Legszívesebben itt álltam volna fel, hogy otthagyom, ennyi, nekem ez nem kötelességem, de inkább csak egy nagy levegőt vettem és lenyeltem ideges szavait.

-Voltunk orvosnál Dáviddal, és kiderült, hogy...

-Elvetéltél? - kerekedett el a szeme. - Hát ez egyszerűen csodálatos. Minden lehet újra a régi. Megúsztad. Már nem kell mellette maradnod, haza jöhetsz és...

-Apa! - szakítottam mérgesen félbe. - Nem vetéltem el. Ikreim lesznek.

Ekkor megfagyott a levegő. Még levegőt sem vett egyikünk sem. Apa keze lassan ökölbe szorult, majd egyre vörösebb kezdett lenni az arca...

-Nem! Nem lehet! Nem igaz! - kiabálta. - Kislányom! Te egy gyerek vagy! Nem lehet egy gyereknek gyereke, ez... nem létezik!

-Nem vagyok már gyerek. - mondtam halkan. - Hamarabb felnőttem, mint az szokás, igen, de nem bánom. Szeretem a mostani életem. Amiben te nem szerepelsz. Nem vagy ott, hogy megmondd mit tegyek, mit mondjak, hova menjek, mit csináljak, vagy hogy milyen szakot válasszak. Nem vagy ott. Végre szabad vagyok a korlátaid nélkül. A szabályaid nélkül. Az uralkodási mániád nélkül. És ez csodálatos érzés, hogy olyan férfivel élek, aki szeret, és nem csak irányítani akar, hogy egyszer majd átvehessem a vezetői posztját a cégében.

Éles szavaim őszintén hangzottak. Lehet, hogy kegyetlenség, amit most tettem, de akkor is így van. És ha egy valamire megtanított engem az az, hogy mondjam ki, amit gondolok. Hát kimondtam.

AMIT NEM LENNE SZABAD | BEFEJEZETTWhere stories live. Discover now