Part 44 - Impian Seorang Suami

43.2K 288 21
                                    

"Hey, what the hell is your team doing the whole time hah?"

Aku terdengar suara sayut suara orang yang seperti sedang marah sebaik melangkah ke ruang tempat di mana team aku sedang bekerja. Bila aku sampai, aku dapati team aku sedang diam menikus di marahi oleh seorang  pekerja dari department business and marketing bernama Emma. Emma adalah perempuan yang berasal dari negara seberang dan aku lama sudah perhati yang dia ini boleh tahan lancang mulutnya kerana manager dia juga adalah berasal dari seberang juga. Team aku selalu guna istilah "datang sekapal" pada team mereka.

"What's going on miss Emma?" Aku mencelah. Emma sedang mencekak pinggang rampingnya di hadapan Joyce.

"Hey Reez. Look at your team, especially this girl." Kata Emma sambil menjuih bibirkan kearah Joyce.

"What kind of mistake Joyce did that trigger your bad mood in this very peacefully morning?" Pertanyaan aku itu sedikit bercampur sindiran. Aku memang sengaja.

"You jangan nak sindir I lah Reez. I tanya elok-elok this girls which is why our revenue last month is below against our team punya projection, and with a big smile she said to me that those problem is not your team punya concern." Terang Emma memandang aku yang kadang-kadang lirik mata menjeling ke arah Joyce.

"Betul lah apa yang Joyce cakap tu." Laju aku menjawab sambil Joyce tersenyum pada aku.

"What!! Your team is responsible because of this revenue drop last month." Jerit Emma merujuk kepada helaian kertas di tangannya.

"Listen carefully Miss Emma." Aku menarik nafas menahan marah.

"Do you understand that my team is a technical team. We working so hard at the back-end to deliver any project that you guys bring up to this company." Sambung aku dengan satu pandangan yang tajam ke muka Emma.

"Yeah, I notice that. What's your point than?" Tanya Emma mengerutkan dahi.

"Hah! See! You notice it but I truly believe that you not understand it." Aku yakin aku dah hit 'jackpot' bila dengar jawapan bodoh si Emma.

"If this system not working, ada error, someone easily hack it, not running very well, has performance issue,  than of course it our team mistake." Sambung aku dengan satu penerangan yang aku rasa cukup padat supaya Emma faham.

"I boleh buktikan pada you yang system ini berjalan dengan baik. The reason why we gaining lowest revenue a few month back is very simple answer Miss Emma. Puncanya ialah your team yang tak pandai buat marketing. There is a reason Emma why our company policy are only allowing your team to have access to Facebook, Instagram, Twitter and any others social platform. Itu untuk your team guna buat marketing. Company dah allocate a big budget for that. Please double check and verify it with your manager. Please, I begging you to have discussion with your team first before you datang serang team I." Aku terang dengan panjang lebar sambil menjaga etika seorang pekerja yang professional.

Suasana diam seketika selepas aku memberi sebuah tamparan kepada Emma. Team aku hanya tersenyum lebih-lebih lagi si Joyce. Akmal tersengih sambil membuat gerakan tangan 'slow clap'.

"Baiklah. I accept your explanation but I will come back for you later." Kata Emma sambil berlalu pergi.

"Huh. Ayat tak mahu mengaku kalah lagi tu." Naidatul Balqis mencelah sebaik Emma berlalu pergi selepas menghempas pintu.

"Don't worry guys. That girl is idiot. I nak korang fahamkan satu perkara. Itulah contoh orang tak pandai buat kerja dan tahu cari kesalahan orang lain untuk menutup kelemahan sendiri." Kata aku pula.

Kembara BerahiWhere stories live. Discover now