"Joyce, are you okay?" Aku menegur Joyce selepas balik dari makan tengah hari.
"I'm okay Reez." Jawab Joyce kemudian bangun dari kerusinya dan berjalan meninggalkan aku.Apa yang berlaku pada Joyce tu buat aku sedikit tertanya-tanya. Sejak dua, tiga hari ni dia tidak banyak bercakap. Akmal dan Naidatul Balqis juga ada menceritakan yang performance kerja Joyce juga sedikit terganggu dan mereka berdua mahu aku sebagai ketua untuk berbuat sesuatu. Aku tak rasa Joyce ada masalah keluarga.
Sebelum masuk waktu rehat aku memanggil Joyce masuk ke bilik untuk menegurnya. Aku tidak mahu perkara seperti ini sampai ke pengetahuan pihak HR.
Menurut Joyce dia hanya ada masalah peribadi tentang hubungan dengan teman lelaki. Walaupun aku memahami akan masalah Joyce itu tetapi suara aku sedikit tinggi kerana masalah peribadi seperti ini akan menjadi masalah kepada rakan sekerja di dalam pasukan.
Selepas tamat sesi bersama Joyce aku terus keluar dari pejabat kerana aku telah pun mengambil cuti kecemasan untuk setengah hari. Semasa aku berjalan menuju ke parking lot, aku memutarkan kembali masalah yang diceritakan oleh Joyce.
"My boyfriend like gambar other girl dekat facebook." Kata Joyce.
"Mungkin itu kawan dia." Aku cuba meneka.
"Mungkin. Tapi boyfriend I unlike gambar itu selepas beberapa minit kemudian. It's look suspicious. So I create a fake profile and add that girl punya facebook." Joyce cerita sambil menunjukkan handphone miliknya kepada aku.
"Then?" Aku bertanya.
"I found nothing." Jawab Joyce tapi nampak di mukanya rasa tidak puas hati.
"But I found out one thing which is that girl is working at the same company with my boyfriend." Sambung Joyce menunjukkan gambar pekerja di pejabat office teman lelakinya.
"It's look normal to me." Jawab aku.
"No Reez. A big no! See this. Gambar perempuan ini selfie seorang diri di hotel. I tengok tarikh tu. Itu tarikh boyfriend I keluar outstation tapi dia kata dengan kawan sekerja lelaki." Terang Joyce kemudian bangun keluar dari bilik aku.Kepala aku sedang memikirkan bagaimana nak 'settle'kan masalah ini. Sebab Akmal dan Naidatul Balqis mula mengadu kepada aku yang Joyce banyak kerja yang masih belum disiapkan. Joyce banyak menghabiskan masa dengan handphonenya. Naidatul Balqis pernah nampak yang Joyce tak habis-habis mengadap facebook.
"Oi bro, apa yang difikirkan tu sampai tak nampak aku ni." Azlan menegur aku yang tersengih-sengih berdiri di pintu kereta aku.
"Tak ada lah. Sedang fikir tentang wife comel kau tu. Macam lama dah tak bersama dia." Jawab aku cuba menyembunyikan masalah peribadi pekerja aku.
"Tau pun kau. Tapi hari ni kita ada kenduri baik punya kan? Hehehe." Kata Azlan selepas masuk ke dalam kereta aku.
"Mestilah. Mesti kau tak tahan dah kan?" Aku buat-buat tanya.
"Of course lah brother. Pandai kau mengorat isteri Akmal tu sampai dapat rasa tubuh dia." Teruja sekali Azlan.
"Tak ada mengorat sangat pun. Memang nak sama nak. Hehehe." Jawab aku.Kami berdua singgah ke pejabat isteri aku Azimah terlebih dahulu. Aku sudah merancang bersama isteri aku tentang kenduri Ustazah Aimi ini. Rancangan aku ialah aku tidak mahu Akmal hanya melihat aksi aku dah Azlan meratah tubuh gebu isteri miliknya itu.
Azlan yang duduk bersama aku beralih tempat ke tempat duduk belakang dan mahu duduk bersama isteri aku Azimah. Aku memang sudah jangka dan memang sudah tahu apa yang mereka berdua nak buat. Isteri aku bercumbuan dengan Azlan sambil aku sedang memandu menuju ke rumah Akmal dan Ustazah Aimi. Isteri aku mula mengerang manja bila Azlan memasukkan kepala dia ke dalam baju, sudah pasti kedua-dua puting Azimah dihisap dan dijilat rakus oleh mulut dan lidah nakal si Azlan.
"Oi oi korang jangan sampai nak beromen kat belakang tu pulak." Tegur aku sambil melihat mereka berdua melalui cermin pandang belakang.
"Hehehe. Tak lah abang. Ringan-ringan je ni." Jawab Azimah.
"Rileks Reez. Saja nak hangat-hangat badan ni. Hehehe" Sambung Azlan pula.
YOU ARE READING
Kembara Berahi
Adventure(Bacaan Dewasa) Kembara seks seorang lelaki bersama isteri-isteri orang dari berstatus bujang sehingga mendirikan rumah tangga.