Aku tiba di pejabat sudah hampir ke pukul 7 petang. Lampu di bahagian receptionist sudah pun di padamkan. Hanya lampu dari luar pintu utama sedikit melimpah masuk menerangi ruangan receptionist. Aku berjalan sambil mata meliar memandang sekeliling jikalau masuk ada orang yang belum balik.
Aku terus menuju ke bilik. Aku sudah pun bagitau pada pengirim pesanan whatsapp supaya tunggu sahaja di bilik aku yang tidak berkunci itu jika sudah tiada orang.
Aku melihat Joyce sedang duduk di sofa sebaik aku membuka pintu. Aku perasan sesuatu, pakaian yang dipakainya tidak sama dengan pakaian yang aku lihat pada pagi tadi. Masih mengenakan blouse dengan skirt pada paras lutut cuma warna dan design agak berbeza.
"Hai Joyce. Lama ke tunggu I ni?" Sapa aku kemudian melabuhkan punggung di sebelah Joyce.
"Tak lama pun Reez. I sebenarnya dari rumah." Jawapan Joyce itu menjawab persoalan aku tentang pakaiannya.
"Macam ada hal penting je nak bagitau ni. Suspen pula I rasa." Kata aku cuba berseloroh bila melihat muka Joyce yang agak kelat itu.
"Entah lah Reez. I pun tak tau penting ke tak. Tapi I tak tahu nak cerita masalah ni pada siapa. It's to personal." Jawab Joyce sambil mengambil handphonenya.
"You boleh berkongsi dengan I. I pun tak kisah berkongsi hal personal I dengan you." Aku cuba menyakinkan Joyce. Aku tahu dia mahu jumpa aku itu sudah pun sebagai satu kepercayaannya pada aku. Cuma aku nak lebih dari itu. Aku tak nak sebagai pekerja kepada manager tetapi dari teman yang sangat mesra.
"Hal personal you yang mana satu tu Reez?" Joyce berpura-pura bertanya. Ada sedikit senyum pada wajahnya.
"My sexual life lah apa lagi. You tahu kan I dengan Azlan selalu swap wife." Terang aku kepada Joyce.
"Hehehe. I tahu. Sebab tu I nak kongsi dengan you ni Reez." Jawab Joyce.Joyce mula bercerita tentang kegagalan cintanya pada aku. Cerita Joyce bermula dengan sebuah gambar yang dikirim oleh skandal teman lelakinya. Gambar berpelukkan tanpa pakaian sedang berbaring di atas katil. Aku mendengar dengan tekun dan sentiasa setuju dengan point yang diberikan oleh Joyce.
Kebiasanya aku bila mendengar luahan seperti ini, aku sentiasa memilih berada di tengah-tengah. Sokong pun tidak, bantah pun tidak. Tetapi kali ini, aku seratus peratus memutuskan untuk berada di pihak Joyce.
"You deserve someone better than him Joyce. You not losing anything, but he is." Kata aku sambil merangkul tangan ke bahu Joyce.
"Really Reez? Do you realy mean that?" Tanya Joyce.
"Of course Joyce. Perempuan cantik macam you tak patut bersedih dengan lelaki seperti itu." Jawab aku yang membuat Joyce tersenyum.
"Entah lah Reez. I kecewa sangat, selama 5 tahun kami bina hubungan ini tetapi ini pula yang jadi." Joyce mula melentokkan kepalanya di bahu aku.
"Listen Joyce! suatu hari nanti dia akan menyesal sebab tinggalkan you dan masa hari tu you akan terasa lega sangat sebab lelaki toksik seperti itu tidak wujud lagi dalam hidup you." Kata aku sambil mengemaskan pelukkan pada badan Joyce yang sedang melentok pada bahu aku. Tangan aku yang sebelah lagi memegang tanggannya dengan erat.
"Reez. You memang berfikiran positif dan pendengar yang baik." Kata Joyce kemudian memaling muka ke arah aku.Mata kami berpandangan. Kami terdiam seribu bahasa sekejap. Hanya bunyi angin dari penghawa dingin yang kedengaran. Tiba-tiba bibir kami berdua bercantum. Bibir kami melekat dalam keadaan mata terpejam. Aku sengaja memeluk Joyce dengan lebih erat lagi. Aku cuba masukkan lidah ke dalam mulut Joyce dan Joyce menerimanya. Kami pula saling memasukkan lidah ke dalam mulut pasangan masing-masing. Lidah mula bertaut dan bergampul.
Semasa tangan aku menyentuh payudara milik Joyce. Joyce melepaskan ciumannya dan cuba meloloskan diri dari pelukkan aku.
"Reez. I think both of us have cross a line. I... I tak sepatunya cium you." Kata Joyce tapi mukanya sudah tidak muram dan kelat seperti tadi.
"No Joyce. Kita kan kawan. Teman tapi mesra. Kalau cara ini boleh gembirakan you. Apa salahnya." Jawab aku yang sedang mengawal nafsu syahwat yang sudah mula naik.
"Ermmm.. Ya Reez. I really need this for now." Joyce mengiyakan dan merapatkan tubuhnya dengan aku.
YOU ARE READING
Kembara Berahi
Adventure(Bacaan Dewasa) Kembara seks seorang lelaki bersama isteri-isteri orang dari berstatus bujang sehingga mendirikan rumah tangga.