Merancang seperti menarik rambut dalam tepung. Tepung tak berselerak dan rambut tak putus.
"Reez"
"Ada client tanya something about our system.. Tasha nak reply email dia ni"
"Boleh Reez tolong check email Tasha jap"
"Tengok betul atau tak term yang Tasha guna dan kalau boleh edit pun edit lah"
"Pleaseeeeeeeee"Bertalu-talu aku dapat Skype notification dari Tasha. Tasha selalu meminta advise dari aku kalau setiap kali nak explain something yang bukan dalam bidang dia. Aku tak kisah sangat tolong Tasha sebab dia akan petik nama-nama orang yang tolong dia kepada pihak atasan especially manager dia. Sebab tu aku punya yearly appraisal menarik sebab aku ada kelebihan bekerja dengan kawan sekerja dari team lain.
"Terima kasih beribu lemon Reez :) :)" Tasha reply message aku selepas aku tolong review email dia.
"Jumpa esok.. Tasha nak keluar jumpa client" Sambung Tasha mengakhiri perbualan.Aku hanya reply "good luck".
Keesokannya aku terserempak Tasha di pantry pejabat. Aku lebih suka pantry ni berbanding dengan company lama aku. Seriously mewah. Meja kerusi macam di Starbucks beserta sofa. Siap ada chiller dipenuhi dengan healthy food.
"Reez, thanks sangat-sangat tau. Semalam client tu cakap kat Tasha dia tak sangka marketing people can use a technical term very well. Jarang betul nak jumpa katanya." Kata Tasha dengan girang.
"Nanti Tasha belanja Reez lunch nanti nak?" Ajak Tasha mempelawa aku.
"Tak apa lah Tasha. Perkara kecil je ni." Aku saja cakap macam ni supaya tak ada lah nampak gopoh dan gelojoh sangat kan.
"Ish Reez ni, jual mahal pulak dia. Orang nak belanja lunch pun tak nak" Kata tasha sambil mencebik muka. Serious comel."Alaaa tak payah susah-susah Tasha. Cukup Tasha kiss Reez pun dah ok" Aku cakap perlahan
sikit part kiss tu. Aku juga dah prepare ayat-ayat nak cover balik kalau dia menunjukkan respon tak best bila aku cakap macam tu.Tasha terdiam dalam 3 saat(serious aku sempat kira yang ni). Awkward gila.
"Mana boleh kiss Reez. Nanti Reez tak boleh kontrol. Maklumlah bujang lagi. Hahahaha" Kata Tasha sambil ketawa.
Aku pasti ketawa tu just nak hilangkan rasa akward tadi.
"Kalau Reez tak boleh kontrol, Tasha ketuk kepalaaaa.... Reez ni. Hahahaha" Damn it aku hampir nak sebut kepala kote tadi.
Kami ketawa bersama. Apa yang kelakar pun aku tak tahu.
Step 1: Berjaya berborak dengan Tasha separa lucah.
Esok pagi di parking lot aku sampai awal sikit. Aku sengaja tunggu dalam kereta sambil menunggu kereta Tasha muncul. Aku memang akan ambil kesempatan ni untuk ke Step 2. Kalau kat dalam pejabat susah nak bercakap dengan Tasha tanpa pelapik ni.
"Amboih Tasha, happy je muka. Maklumlah malam jummat kan" Aku yang first tegur dia dengan menepuk pelahan di bahu.
Aku saja je cakap happy. Padahal memang macam tu muka dia setiap pagi. Ya lah. At least aku ada something nice to said lah kan.
"Malam jumaat apa benda cik abang oi, hubby Tasha balik lewat malam terus tidur lepas mandi" Getus Tasha macam tidak puas hati.
"Alololo kesian kat sicomel Tasha tu tak dapat semalam." Aku cuba lagi berlapik. Sepatutnya aku sebut je cipap atau pussy.
"Apa yang sicomel pulak ni Reez?" Tasha tanya aku macam sambil tersenyum.
"Sicomel kat bawah tu.. disebalik panties Tasha tu." Aku cakap sambil aku juih kan bibir mulut kat bahagian kangkang kaki Tasha.Then aku buat cool bersahaja seolah-olah macam ayat biasa aku cakap. To be honest, within a split second otak aku bagi warning. Aku hampir nak tunjuk dengan tangan tapi otak aku cakap "Woii Reez kau gila, nanti orang nampak macam kau nak meraba pulak. Do it cool my man" Thanks my big brain.
"Hahahaha.. Reez ni nakal lah. Ada ke panggil sicomel" Ketawa Tasha sambil tutup mulut.
Aku kenal sangat Tasha ni. Kalau dia ketawa sampai tahap tutup mulut tu maksudnya memang kelakar sangatlah tu. Alright Reez keep going. You are almost there!
"Habistu Tasha panggil apa dekat sicomel tu?" Tanya aku acah-acah innocent gitu.
"Apa lah Reez ni soalan macam tu pun tanya. Orang panggil miss v tau tapi hubby Tasha panggil cipap je" Tasha jelir lidah kat aku lepas explain soalan bodoh yang aku tanya tu.
"Oh sama la tu Tasha. Reez pula nak panggil Cipap Comel kat miss v tu. Hahaha" Aku sengaja gelak sikit supaya tak nampaklah aku ni macam gila seks pulak.
"Hahaha.. nakal sangat lah orang bujang ni. Habistu burung Reez tu nak panggil apa pulak. Si hensem ke?" Merah sikit muka Tasha bila dia sebut perkataan burung tu which is refer kepada batang kote aku.
"Kalau itu yang cipap comel Tasha nak panggil, burung Reez sudi je." Kataku sambil menggunakan bahasa ganti burung juga. Kena ikut rentak. Barulah ngam.Kali ni makin mengilai Tasha ketawa. Masih tutup sedikit mulut dengan tangan. Nak saja aku tutup mulut dia tu dengan batang kote aku. "Don't wake up my boy, let our big brain handle this" Pesan aku kepada batang kote aku ni.
Sedang kami berjalan menghampiri lift. Kami berdua disapa oleh Ina. Ina ni kawan baik Tasha. Masa aku masuk kerja dulu aku panggil mereka berdua ni kembar. Sama rendah sama comel dan asyik berdua je kemana sahaja. Aku dengan Ina ni segan sikit. Bertudung labuh. Ina juga berstatus isteri orang. Aku tak selalu sangat bercakap dengan Ina dan dia kalau ada apa-apa masalah pun dia akan suruh Tasha yang tanya aku. Sebab tu aku panggil diaorang ni kembar.
"Apa yang ketawa sakan sangat korang ni. Happy macam orang dapat bonus je?" Ina berseloroh dengan kami.
"Memang bonus pun Ina. Bonus client dan partner kita ni yang suka hantar email merepek. Hahaha" Komplen Tasha tanpa menjawab soalan Ina.Bagi aku pula. Bonusnya ialah Step 2: Berjaya berborak dengan Tasha dengan bahasa lucah sepenuhnya.
Kami bertiga berjalan masuk ke dalam lif. Aku sempat jeling si Ina yang sedang baca whatsapp dari suaminya "Syg tolong singgah mcd bila nak balik Nilai nanti". Ina balas dengan begitu simple "Ok" dan simpan kembali handphone.
Akubaru teringat yang Tasha ada bagitau yang dia kesian dekat Ina yang terpaksamenyewa bilik dekat dengan tempat kerja manakala suaminya tinggal di rumah sewamereka di Nilai. Alasannya sebab suami kerja di Nilai. Ina lah yang setiap kalihari jumaat selepas waktu pejabat kena travel balik ke Nilai. Tasha macam peliksebab Ina kena berkorban. Sewa bilik actually sangat tidak best. Bagi aku takselamat. Sewa rumah lagi selamat tapi mahal dan itulah realiti kehidupan dikota raya Kuala Lumpur.
YOU ARE READING
Kembara Berahi
Adventure(Bacaan Dewasa) Kembara seks seorang lelaki bersama isteri-isteri orang dari berstatus bujang sehingga mendirikan rumah tangga.