Part 2 - Monday Blues

114K 427 38
                                    

Aku memang terasa sangat malas kalau nak pergi kerja awal pagi pada hari Ahad. Macam korang juga lah kan.

Office aku kat tingat 8. Orang cina kata ada ong.

Aku melangkah lemah menuju ke lift. Sambil melangkah aku mencapai phone aku dari poket seluar. Sambil scroll down facebook dan aku simpan balik. Muak tengok berita politik muncul di news feed aku. Bagi aku ahli politik semua ada kepentingan. Semasa dalam lif aku dicuit oleh seorang perempuan. "Amboi Reez, masih tidur ke ni? sampai tak perasan Tasha ada kat sebelah"

"Eh Tasha. Sorry lah. Tak ada mood." kata aku sambil usha Tasha dari atas sampai bawah.

Tasha ni dari team marketing. Semasa aku masuk kerja di company ni dulu, aku ingatkan dia ni anak dara tapi rupa-rupanya isteri orang. Gaya dia tak macam isteri orang dan dia satu-satunya perempuan yang suka cuit bahu kalau tegur aku. Tak sama macam perempuan lain yang biasanya tegur pakai mulut. Lagi satu dia suka bahasakan nama kalau berbual dengan aku. Bukan "Aku Kau" atau "I U".

"Biasalah tu Reez, Monday Blues katakan" Kata Tasha.

"Betul lah tu" aku cakap sambil usha dada Tasha sekilas pandang. Jangan gelojoh Reez. Pesan aku pada diri sendiri.

Tasha ni suka pakai tudung singkat. Dari tepi memang nampak benjolan yang ranum dibawah tudung. Tipulah kalau tak ada lelaki yang berangan nak meramas dan menikmati keranuman buah dada Tasha ni.

"Pagi-pagi lagi Tasha dah dapat banyak email dari client. Argh serabut betul. Nanti Tasha fowardkan email tu kat Reez. Lagi satu ada client nak buat enhancement sikit dekat sistem kita tu" sambung Tasha mengomel tak puas hati.

Aku seriously memang tak suka dengar orang membebel. Tapi suara Tasha ni comel sangat. Batang aku mula berdenyut-denyut bila terbayangkan keranuman buah dada Tasha yang aku usha tadi sambil telinga aku melayan suara manja yang keluar dari bibir merahnya tu.

"Slow down boy"' Don't get up. Tasha tu wife orang." Bisik hati aku.

By the way. Aku bekerja sebagai Software Engineer. Antara benda yang paling aku menyampah sekali pasal email yang Tasha bagitau aku tu. Enhancement System. Aku cukup menyampah dengan project jenis profit sharing ni. Sebab partner ni main redah hantar email nak itu dan ini tanpa melalui proper business flow.

Aku berjalan ke office bersama Tasha dan berpisah bila aku menuju ke bilik Software Development dan dia ke bilik Marketing Team.

Aku sempat usha Tasha berjalan dari arah belakang. Sangat terasa nak meletakkan tanggan di punggung Tasha yang bulat yang berlenggang mengikut pergerakkan kakinya.

Kembara BerahiWhere stories live. Discover now