Part 39 - Merancang dan Bertindak

58.2K 356 46
                                    

Sudah seminggu berlalu selepas peristiwa aku menjadi suami sementara kepada Kak Jue selama lima hari berturut-turut. Dalam tempoh itu juga, lubang cipap Kak Jue menjadi seperti sebuah ladang tumbuhan tempat aku menyirami benih-benih haram, cuma bezanya benih-benih ini tidak membuahkan hasil, hanya tuan ladang dan pekebun yang begitu gigih mengusahakan tanah yang sudah lama tidak digemburkan itu.

Aku dan Kak Jue buat seperti tiada apa yang telah berlaku. Aku akui Kak Jue memang pandai belakon. Kadang-kadang aku merasakan perempuan yang aku telah setubuhi selama beberapa hari yang lepas itu adalah bukan Kak Jue. Begitu bijak si perempuan ini berlakon.

"Abang. Hari ini Azi ada temujanji dengan Azlan. Nak bincang pasal projek yang Azi bagitau abang itu hari." Kata Azimah isteri aku semasa sedang bersiap memilih pakaian.
"Okay sayang. Hati-hati. Azlan tu nakal orangnya." Kata aku pula bergurau dengan Azimah.
"Eh abang ni. Azlan tu ada isteri yang cantik kot. Comel pula tu. Tak kan lah nak mengatal dengan Azimah pula. Hihihi" Jawab Azimah.
"Isteri abang pun cantik lah." Aku mengucup mulut Azimah sambil memujinya.
"Jangan cium lama-lama nanti tak pergi kerja pula kita nanti." Jawab Azimah melepaskan ciuman bila sedar aku cuba memasukan lidah ke dalam mulutnya.
"Abang gurau je lah sayang. Kan abang dah dapat ni tadi masa bangun tidur tadi." Kata aku sambil meraba celah kelangkang Azimah.
"Ya lah tu. Abang ni bukan boleh percaya nanti tiba-tiba je nak lagi. Hihihi." Azimah memberi aku amaran tetapi tetap membiarkan aku meraba celah kelangkangnya.
"Biar abang yang milih pakaian untuk sayang pakai pergi kerja hari ni ya." Aku memberi cadangan kepada Azimah sambil membuka almari.
"Okay abang." Azimah mengambil pakaian yang aku hulurkan kepadanya.

Selepas adegen cium-mencium, kami berdua bergerak ke destinasi berlainan, tempat kerja masing-masing. Aku memang setuju bila isteri aku kata Naidatul Balqis tu comel. Aku terus teringat muka comel Naidatul Balqis semasa sedang mengulum dan menghisap batang kote aku dulu.

-----------------------------------------

Aku seperti biasa akan keluar lunch dengan team. Hubungan aku dengan Naidatul juga semakin rapat, sangat rapat seperti batang kote aku melekat di dalam lubang cipapnya semasa kami berdua menyatukan pada beberapa bulan yang lalu.

"Joyce, kenapa I tak pernah nampak ya suami Naida tu. Padahal dia pun staff kat sini." Sengaja aku bertanya kepada Joyce senyap-senyap sambil membiarkan Naida berjalan dengan Akmal. Aku tak pastikan apa yang yang mereka berborak tapi aku dengan macam Naidatul Balqis sedang memberi tip-tip hidup rumah tangga kepada Akmal yang masih bujang itu.
"Eh you ingat rupanya yang Naida tu adalah wife orang." Kata Joyce mengerling kepada aku.
"Apa maksud you Joyce, mestilah I ingat. I dah tahu lah semua basic background team kita ni." Kata aku sedikit terkejut.
"Tak. I nampak you tengok Naida tu lain macam. You macam nak try mengorat dia je." Joyce berterus terang.
"Hahaha. Apa lah you ni Joyce. I tengok Naida sama macam I tengok you juga." Kata aku sambil memandang Joyce yang berjalan di sebelah aku.
"Eee Reez ni nakal. Lelaki semua sama ya. Pantang tengok perempuan berdahi licin. Hahaha" Joyce ketawakan aku.
"By the way, suami Naida tu. Apa nama dah. Oh Azlan. Dia tu kerja kat level atas. I tak suka sangat dia tu. I tak suka cari dia tengok I ni." Sambung Joyce lagi memberitahu tentang tempat kerja Azlan.
"Dah you seksi macam ni Joyce memang lah Azlan tengok lain macam sikit. Hahaha." Aku pula yang ketawakan Joyce.
"Betul lah tu kot. Hahaha." Kami berdua ketawa bersama-sama.

Bila hari sudah hampir petang aku pergi ke level atas seperti yang diberitahu oleh Joyce. Sengaja mahu berjalan-jalan melihat pejabat yang lain. Di sini, aku tidak nampak kelibat Azlan. Hanya kerusi kosong dan laptop yang skrin masih menyala memaparkan dokumen microsoft word.

Aku yakin Azlan berada di pantry sedang berehat sambil minum petang. 'Tea time' bab kata orang putih. Aku melihat Azlan seorang diri berada di pantry. "Ish mamat ni memang suka bersendirian ke." Bisik aku di dalam hati. Aku melangkah masuk tanpa di sedari oleh Azlan. Sepintas lalu aku ternampak Azlan sedang melihat gambar-gambar isteri aku Azimah. Aku mengecam gambar tersebut kerana pakaian itu lah yang aku pilih untuk Azimah pakai pada pagi tadi.

Kembara BerahiWhere stories live. Discover now