Dalam 2 hari bekerja aku dan Ina tidak bercakap pasal hadiah yang aku bagi untuk sicomelnya itu. Sengaja aku berbuat begitu supaya suasana jadi tenang balik. Bagi cool down.
"Morning Reez" tegur Tasha semasa aku sedang tutup pintu kereta.
"Morning Tasha" Jawab aku.
"Reez tau tak semalam Ina call Tasha tau?" Tasha membuka bicara dengan satu soalan
"Kenapa Tasha?" Aku bertanya balik tapi aku macam boleh agak kenapa.
"Ina terkejut yang Reez bagi hadiah panties kat dia Hehehe" Ketawa Tasha bila teringat Ina yang begitu innocent sangat.
"Pastu Tasha cakap apa kat Ina?" Aku teruja nak tahu.
"Tasha suruh Ina bertenang, Tasha suggest kat Ina bagi hadiah spender pula kat Reez. Hahaha" Tasha gelakkan aku pula.
"Hahaha kelakar tapi menarik juga tu. Hehehe." Aku pun turut ketawa.
"Iya lah tu, Ina ambil serious pula cadangan Tasha tu." Kata Tasha.
"Jangan Ina bagi spender yang segitiga tu sudah lah. Reez prefer boxer brief atau trunk" Aku explain kat Tasha jenis-jenis seluar dalam lelaki.
"Oh baru Tasha perasan, Reez pakai tu rupanya jenis trunk ya. Kenapa Reez suka pakai yang macam tu" Tasha teringat balik semasa aku bersetubuh di rumahnya dulu.
"Bezanya trunk tu ada ruang untuk batang kote Reez. Tak ada lah senak nanti tiba-tiba batang ni mengeras" Explain aku lagi.
"Siapa suruh Reez ada batang yang nakal sangat, kan dah kena cari yang spender yang special pula. Hehehe" Ketawa Tasha tapi kali manja sikit ketawa dia.Semasa di pantry. Aku tegur Ina yang makan keseorangan. Ina malu-malu pada aku, mungkin sebab perbualan semalam. Aku perlu pergi ke langkah seterusnya.
"Ina pakai panties yang Reez bagi tu ke?" Tanya aku selamba sambil membuka pintu chiller memilih makanan.
"Ya Reez lembut je kain dia" Jawab Ina malu-malu. Mukanya yang berkulit cerah itu kemerahan sedikit.
"Wah untungnya sicomel Ina dapat berselimut dengan panties berkain lembut" Aku sengaja memetik ayat-ayat dalam perbualan whatsapp malam dua hari lepas.
"Ermm tu lah. Thanks tau Reez" Ina senyum sedikit.
"Mesti nampak menarik kan Ina bila pakai panties macam tu?" Aku berani tanya soalan ini selepas Ina senyum masa aku guna ayat sicomel tadi.
"Hihihi nampak comel jugak lah bila saya tengok depan cermin pagi tadi" Kata Ina mula sedikit ketawa.
"Reez nak tengok boleh?" Aku menduga Ina.
"Tak boleh lah encik abang. Itu kan aurat saya. Lain lah kalau Reez ni hubby saya." Jawab Ina tapi masih cuba tersenyum kepada aku.
"Kalau macam tu biar Reez menyamar jadi hubby Ina. Hehehe" Aku saja buat lawak sikit bagi suasana tak tegang.
"Hahaha boleh ya macam tu" Ketawa Ina sampai nampak gigi putihnya.
"Kalau macam tu Ina ambil gambar boleh. Gambar kawasan pinggang ke bawah je Ina." Pujuk aku lagi.
"Reez ni betul-betul ke nak tengok? Saya ni isteri orang tau" Tanya Ina minta kepastian dan cuba sedarkan aku akan status dirinya.
"Please Ina. Reez just nak tahu hadiah tu sesuai atau tidak dengan badan Ina" Aku berhelah dengan Ina.
"Tengoklah macam mana" Ina angkat punggungnya dan berjalan keluar dari pantry."Damn it Reez. Apa kau buat ni Reez. Ina bukan macam Tasha yang nakal tu. Ina lain. Kau kena sabar lagi Reez" Aku bermonolog di dalam hati. Malu pula aku nak berdepan dengan Ina nanti.
Sudah menghampiri ke tengah hari. Assistant Human Resource bernama Kak Nisa datang kepada aku nak collect duit untuk berkongsi beli hadiah kepada birthday boy and girl masa sambutan hari jadi nanti. Kak Nisa ni tak adalah tua sangat pun. Beza 3 tahun je dari aku tapi disebabkan staff lain seperti Tasha dan Ina yang jauh lebih muda dari dia panggil dia kakak so satu pejabat terbiasa dengan panggilan Kak Nisa. Staff-staff perempuan time macam ni memang ambil kesempatan untuk pergi ke mall lah tu untuk cari hadiah termasuk dengan nak mengular sekali. Mereka selamat sebab Kak Nisa sebagai Human Resource ada sekali. Manakala staff lelaki pula ambil kesempatan melepak di kedai dengan lama, baru adil kan.
Aku pula tak ada mood nak turun. Aku pergi je pantry ambil spaghetti di dalam chiller, sedikit yogurt dan minum segelas air ribena. Macam aku cakap dulu. Ini adalah satu reason kenapa aku suka company ni. Bab makan no problem. Aku melayari internet je la sorang-sorang di pejabat ni. Tiba-tiba aku dengar alat fingerprint di pintu masuk berbunyi "Thank you". Nampaknya ada orang masuk office balik, tak jadi nak mengular lah tu. Aku intai menjenguk nampak Tasha berjalan menuju ke tandas tanpa perasan aku melihatnya. Mesti dia ingat dia seorang diri tu. Aku tunggu Tasha didepan pintu tandas perempuan.
YOU ARE READING
Kembara Berahi
Adventure(Bacaan Dewasa) Kembara seks seorang lelaki bersama isteri-isteri orang dari berstatus bujang sehingga mendirikan rumah tangga.