Bab 1

3.3K 100 4
                                    

Di sebuah bilik yang hanya diterangi cahaya komputer dan beberapa alat televisyen lainnya, seorang lelaki berpakaian hoodie hitam memandang skrin dihadapannya dengan senyuman sinis.Wajahnya yang tutupi disebalik baju hoodie dan hanya samar-samar memperlihatkan mata coklat yang tajam dan licik.Aura dingin dan membunuh terasa di sekelilingnya.

Dia duduk dengan santai sambil kaki diangkat diatas meja.Jarinya aktif bermain dengan pen yang ada ditangannya sambil melihat beberapa orang yang bergerak disebalik skrin komputernya.

Skrin itu memperlihatkan beberapa orang berbaju hitam atau dia sebut sebagai orang bawahan masuk dengan seorang lelaki dengan keadaan babak belur sekitar 30an sambil tangannya diikat.

"Arh!"Lelaki itu sedikit menjerit apabila tiba-tiba dicampakkan ke lantai menyebabkan lelaki itu tergigit lidahnya sendiri.

Dia hanya ketawa melihat mangsanya yang tidak bertuah dan sedikit merasa terhibur.

-Joven maestro, hemos hecho lo que el joven maestro nos dijo que hiciéramos.( Young master, we have done what the young master told us to do.)"Lapor salah satu orang bawahannya sambil memandang tepat kearah cctv diruang itu.Dia tahu ketuanya sedang memerhati.

"Good job,Now go."Arahnya dan hanya mendapat anggukan sebelum orang bawahan keluar dari ruang gelap itu.

Dia menekan satu butang yang berfungsi mengirim terus suaranya ke dalam ruangan itu."Yo~long time no see old friend.How are you?good?"Dia menyapa dengan suara meleret.

Suara itu kalau didengar orang lain mungkin bagi mereka suara itu merdu dan memikat tapi untuk lelaki yang ada didalam ruangan itu hanya membuatnya takut dan menggigil.
Tidak sedar seluarnya yang sudah mula basah akibat ketakutan.Siapa saja yang tidak takut apabila tahu orang disebalik kamera cctv itu ialah pemimpin mafia terbesar.Scarlet mafia group(SMG).

"Why,takut?"Tanya sambil ketawa apabila melihat keadaan orang itu yang macam nampak melakat maut.

"Please T-tuan kyle.Maafkan saya.T-tolong jangan bu-bunuh saya.Sa-saya boleh buat a-apa saja untuk tuan kyle sebagai ganti t-tlong jangan bunuh.kesiankan lah saya.."Rayunya dengan suara serak.

"Hah.Kau nak aku maafkan kau?"Kyle menjongket keningnya sambil memandang muka jijik lelaki yang merupakan salah satu pengikut kepercayaannya dan sekarang sudah dianggap sebagai anjing jalanan olehnya.

"Aku tahu kau tak puas hati dengan aku sebab tu kau kerjasama dengan orang tua tu kalahkan aku.Tapi-"

Bang !

Satu tembakan terdengar didalamm bilik gelap itu.

"Arhhh!! Sakit!"Jeritnya apabila mendapati telinga sudah hancur.Dia hanya mampu menangis kerana tangannya masih lagi diikat.

"Kau ingat aku bodoh ke nak biar kan semua rancangan kau tu berjaya?"Matanya memandang lelaki yang berlutut itu dengan mata membunuh.

"Memandangkan kau berani sentuh keluarga aku,kau kena terima akibatnya sendiri."

Bang !

Telinganya hancur sebelah."arhh!T-tuan tolong-"Lelaki itu sudah separuh mati akibat menahan sakit.

"Old friend,Menyesal?"ketawanya jijik.

lelaki itu hanya diam.Kalau dia tahu akan jadi macam ni dia tidak akan memilih untuk berpaling tadah tapi apakan daya nasi sudah menjadi bubur.

kyle menghela nafas."Old friend,tak silap aku nama isteri kau wanila ,32,mempunyai seorang anak lelaki.betul?"Tanyanya dengan santai sambil melihat pen ditangannya seperti melihat harta karun.Bibirnya meleret senyum penub makna.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now