"Lamanya korang.."Rungut Chris apabila melihat kedua orang yang ditunggunya akhirnya keluar dengan tangan penuh bag kertas.
"Aku sampai nak jadi tunggul dah dekat sini sebab nak tunggu korang ni."Sambungnya.
"Dah tu jadi lah tunggul."Selamba Kyle."Ada juga teman tunggul tu.Takdalah tunggul tu single je.."
"Otak hang!"Bengang Chris.Ada ke orang tu suruh dia temankan tunggul.Eh helo?Aku manusia okay bukan tunggul.
Kyle menghiraukan Chris yang tengah bengang.Buat Chris macam tunggul dekat situ sebelum memandang Rayyan.
"Kau pulang naik apa?Kalau kau nak aku boleh tumpangkan."
Rayyan baru saja ingin menjawab terhenti apabila Chris menariknya."Aku penat penat berdiri tunggu korang dekat sini sekarang ni sebagai balasan Rayyan kena temankan aku pulang.."Kata Chris.
Kyle berkerut tidak puas hati."Dah tu siapa pula yang nak teman kan Rayyan pulang?"
"Aku.."Jawab Chris tanpa berfikir.
Rayyan melirik Chris disamping seperti melihat budak tak ada otak.Rayyan menolak Chris menjauh darinya."Aku boleh pulang sendiri.Tak payah nak temankan.."Rayyan tidak tahu harus ketawa atau menangis.
"Eh mana boleh.kang ada yang culik kau apa ke nanti macam?"
"Kau hantar Rayyan lepas tu apa?"Tanya Kyle dengan nada narkastik."Rayyan pula balas balik hantar kau?"
"Kalau macam tu sampai bila nak habis?"
Chris terdiam.Apa yang dikatakan Kyle ada betulnya juga.Takkanlah dia dengan Rayyan berganti-ganti hantar pulang.
"Jadi?"
Rayyan yang tadi diam menjulingkan matanya.
"kita bertiga lebih baik berpisah dari sini.Aku naik teksi pulang."
Tanpa menunggu jawapan kedua orang itu,Rayyan terus berlalu pergi meninggalkan kyle dan Chris yang terpegun.
"Haih.."Kyle mengeluh.
Chris dipandang sekilas dengan mata membunuh sebelum memusingkan badannya dan pergi dari situ.
Chris yang ditinggalkan menggigil apabila merasa aura membunuh dari samping.Matanya melirik Kyle dan hanya melihat kyle yang sudah berlalu pergi.
Pandang kiri.Pandang kanan."Perasaan aku je kot.."Katanya sebelum juga berlalu.
Tidak lama dari itu,Seorang lelaki bermata hitam keluar sambil memandang diam-diam dimana arah kyle menghilang.Bibirnya terukis senyuman nakal.Telefonnya dipegang.
"Dylan kau buat apa sengih-sengih sendiri?"
Dylan melirik sahabat selaku saudaranya,Leo Senrose."Kau nak tahu?"Suaranya disengaja dileret.
"Nak lah.Apa?bagitau lah cepat"Nadanya sedikit mendesak.
"Kalau nak tahu belanja McD!"Dylan menjongket-jongket kening.
Leo menjulingkan matanya."sudah."Perangai tak pandai berubah.Makin besar makin pandai ambil kesempatan.
"Nak aku bagitau ke tidak?"
"F*ck! cepat lah bagitau."Leo hanya mengalah.
Dylan terkikik.uwu~McD!
Dia membuka kunci skrin telefon sebelum memerlihatkan gambar yang digambarnya waktu dia tidak sengaja lalu dimana abangnya bersama seorang lelaki berada.
"Wtf!kau biar betul?it's that kyle?"Tanya Leo tidak percaya."Kenapa aku tak tahu dia balik dah?"
"Tu sebab daddy aku suruh.Kau tak memang abang entah sampai bila dia balik Malaysia."
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...