Tak !
Satu pen jatuh membuatkan semua berpaling.
Orang yang mengambil pennya yang telah jatuh itu kecut perut apabila terpandang mata-mata yang seperti ingin menelannya.
"Apa salah aku?"
"Tengok depan.."Cikgu Eddy bersuara untuk mengambil kembali perhatian muridnya.
"Cikgu buat macam ni sebab nak latih diri kamu tu supaya lebih percaya diri."
"Mula dah ceramah dia.."Semua dah berkata dalam hati.
"Taklah masa macam kamu buat latihan dekat buku tapi kejap padam,kejap buat.Padam,buat balik, padam buat balik..Sampai bila nak siap kalau macam tu."Katanya.
"Bila tengok dekat kawan sebelah jalan kerja dia lain,mula dah dia nak curiga betul ke tidak dia buat ni.."
"Bila dah curiga sana,curiga sini...Tiru sana,tiru sini.. kamu pun dah tak faham macam mana nak buat.."
"Bila hantar.Hah !"Jeritnya tiba-tiba sampai menghentakkan tangannya di atas meja.
"Hah!"Semua dah ikut jerit seba terkejut Cikgu Eddy tiba-tiba saja teriak dengan suara yang perlu nak pakai speaker.Dah alami kuat.
Semua dah macam hilang separuh nyawa.
"KOSONG."Sambungnya."Satu tulisan pun tak ada keculi tarikh,tajuk besar dengan soalan.
"Buku kamu pun dah macam kena cakar kucing sebab padam balik-balik sampai nak habis pemadam tu kamu kerjakan."
"Dah okay.."Cikgu Eddy menghela nafas apabila sudah melafazkan apa yang ingin dikatakannya.Tidak lupa juga airnya diminum.
Kering tekak sebab lama betul bercakap tadi.
"Balik kepada topik kita tadi,Cikgu akan panggil nombor secara rawak.Semua harap bersedia sebab Cikgua dah sediakan hadiah untuk salah."Katanya lalu menyimpan botol air di bawah meja.
"Okay kita mula dari nombor 5 dan 20."
Semua dari tengok kiri dan kanan nak tahu siapa orang yang bertuah itu.
Secara bersamaan Rayyan berdiri diikuti oleh Kyle yang dengan riak malasnya.
Keduanya mengambil pen papan tulis yang dihulurkan oleh Cikgu Eddy lalu mula menulis jalan kerja bagi soalan di hadapan.
Kyle menjawab soalan kedua manakala Rayyan menjawab soalan pertama.
Jalan kerja Rayyan rapi dan tulisannya juga kemas berbeza dengan Kyle yang mengalahkan tulisan budak tadika.
Tulisannya bagaikan hendak menaiki gunung.Makin lama makin menaik.
Dua orang dengan ciri yang berbeza namun tidak menimbulkan rasa yang kurang senang namun terlihat harmoni.
Rayyan siap lebih dulu lalu berjalan ke sisi sambil melihat Kyle yang masih menulis.Riaknya sedikit terkejut apabila melihat jalan kerja yang digunakan Kyle.
Walaupun berbeza namun jawapan yang didapat oleh Kyle sama seperti jawapan yang diperkirakannya.Tambahnya pula jalan kerja Kyle lebih ringkas dan tidak banyak bercabang seperti di buku teks.
Rayyan mula rasa curiga saat Kyle memintanya untuk mengajarnya Karangan adalah benar atau tidak.
Tapi kalau dia tak pun..Rayyan bertanya kepada dirinya sendiri adakah dia akan marah?Mungkin tak cuma Rayyan tertanya kenapa Kyle berbuat begitu?
Semua pelajar 5-A sudah mengeluarkan suara terkejut apabila melihat kecepatan Rayyan menjawab.
"Tsk..tsk..tsk..seperti yang diharapkan.Pelajar terbaik memang akan tetap terbaik."
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...