Bab 3

1.3K 63 6
                                    

"oi..Oi..Oi..Tunggulah,".

Kyle berjalan sambil tangan dipoket.Mata coklat yang tersenyum itu belakang badan orang yang macam sudah berjalan dalam perlumbaan.Kyle sudah nampak bayangan asap keluar diatas kepala Rayyan.

'haih.kenapa lah kau cute sangat.ingin je aku gigit.'

"Tunggulah.Jahat sangat ke aku sampai kau nak jalan macam tu? "kyle mempercepatkan langkahnya.

"Oi jiran!"Rayyan berjalan tambah cepat.

"Oi pendek!"

Rayyan sikit tersandung tapi nasib sempat tahan badannya.

Kyle sudah ketawa."Kenapalah kau cute sangat?Alahaiii.."

Rayyan berhenti lalu memusingkan badannya lalu berjalan mendekati kyle yang tidak jauh dibelakang.Memandang tajam pemilik mata coklat itu.

Kyle mengangkat kening sebelah.Tersenyum mengoda.Mendekatkan kepala secara tiba-tiba.Muka kyle hanya berapa inci lagi menyentuh hidung mancung Rayyan.

Rayyan yang belum siap itu segera terkejut namun masih ditempat.Tangannya digengam erat menahan dirinya mundur kebelakang dan terus memandang tajam lelaki dihadapannya yang sudah tersenyum licik.

"Why,marah?"Kyle menjauh dengan riak tidak kesah lalu menjongket bahu."Salah kau juga sebab tak bagitau nama kau.Pen-woh!"

Kyle sedikit menjerit apabila Rayyan tiba-tiba menyerang dengan kaki panjangnya tapi sempat dielak kyle.

"Oi oi oi..muka jangan main eh.."

"Tsk!"Rayyan berdecit.

Shush !

Satu tendangan lagi diarahkan ke wajah.Serangan kali ini lebih kuat.

Dalam masa yang sama makcik yang kebetulan melihat itu hanya menggelengkan kepala.Satu serang,satu mengelak macam lipas kudung.

"Anak muda zaman sekarang.."katanya lalu beredar.Dia belum cukup berani untuk campur tangan bertarungan dua orang muda itu.

"Pendek kalau nak tendang tu lembut boleh tak?nak patah tangan aku dibuatnya."Kyle menbongkok untuk mengelak serangan entah keberapa Rayyan.Matanya masih terdapat senyuman membuatkan Rayyan lebih marah.

"Berhenti-berhenti.Hancur muka aku kalau macam ni.Tau tak  muka ni lah harta paling penting kaum lelaki?"katanya lalu berehat untuk memgambil nafas.

'walaupun hakikatnya kau lagi penting daripada muka aku'

Zass!

"Diam!"

Kyle membulatkan matanya melihat tendangan tajam untuk mengarah ke wajahnya.Badannya dengan sendiri bergerak untuk menahan serangan itu dengan tangannya.

"Arh!"

Rayyan berhenti meneruskan serangannya apabila mendengar kyle sudah menjerit kesakitan sambil memegang tangannya.Keadaan disitu sedikit gelap menyukarkan Rayyan melihat keadaan tangan kyle.

Kyle menggosok pergelangan tangan kanan yang digunakannya untuk bertahan.Wajah memancarkan riak sedih membuatkan Rayyan sedikit menjuling.

'sakit sangat ke aku tendang?'

Rayyan mengerutkan dahi.Setahu Rayyan dia sudah kawal kekuatan tendangannya tadi.Tapi melihat riak kasihan kyle membuatnya ragu.

"Aku tahu lah aku bukan siapa-siapa bagi kau."

"Eh?"Rayyan melihat kyle yang bangun dengan reaksi sedih dan terluka seperti anjing yang dibuang oleh tuannya.

"Aku tahu aku hanya jiran yang tak ada hubungan apa-apa dengan kau.."kyle menyambung babak sedih dengan menggosok matanya."Tapi aku hanya berkawan dengan kau.Aku tak pernah ada kawan dalam hidup aku.."

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now