"pfft-"Rayden yang melihat dari sampai itu pun tidak tahan untuk tidak ketawa.Tidak disangkanya bahawa Kyle yang merupakan bekas pemain Sparrow Team juga melakukan kesilapan macam tu.
"Kalau pemain dari Sparrow Team nampak aku tak tahu lah macam mana dorang akan bereaksi."Kata Rayden sambil membayangkan riak muka Sparrow Team lalu tertawa kembali.
Deren hanya menggelengkan kepalanya melihat Rayden yang ketawa itu lalu melihat ke arah gelanggang.
Joshua mengambil bola yang dibaling ke arahnya sebelum melakukan perkara yang sama dengan apa yang dilakukan oleh Kyle saat ingin melakukan servis.Berbeza antara keduanya ialah bola yang di pukul Joshua sampai ke pihak lawan sedangkan bola yang dipukul Kyle sampai pun tak.
Bam !
Zack yang berada pada posisi pemain tengah membongkokkan sedikitkan kakinya sebelum bola itu disambut lalu diberikan kepada Haris yang berada di depannya.
Bam !
Haris sebagai setter melambungkan tinggi bola dengan kedua tangan di atas kepala dekat dengan dengan jaring.
Roland yang berada di kiri terus melompat apabila melihat peluang sebelum memukul kuat bola dengan tapak tangannya.
"ah sh*t."Guman Roland apabila dia baru saja ingin memukul apabila dihadapannya muncul tiga pasang tangan panjang membentuk benteng membuat bola yang dipukulnya dihalang.
"heh."Joshua yang melihat bola yang hendak jatuh ke lantai itu terseyum sinis.
"minggir !"
Namun siapa sangka Haris mampu menyelamatkan bola yang sikit lagi nak jatuh lalu memukul bola itu dengan sekuat hati kebelakang."Kyle !!"Jeritnya.
"Roger."Mata Kyle melihat bola yang semakin dekat denganya lalu mundur kebelakang sedikit sebelum berlari beberapa langkah lalu melompat.
Tanganya berada di belakang kepalanya sebelum dengan kuat memukul bola yang berada di depan atas kepalanya.
Bam !
Pritttt !
Joshua yang berdiri di barisan belakang tercengang apabila belum sempat dirinya beriaksi terhadap situasi yang tanpa disangkanya berubah,dirinya hanya merasai angin yang kuat melimpasi dirinya.
"kapten.."Kepalanya memusing pada suara itu dan melihat pasukannya dengan riak risau.Joshua menggelengkan kepala kepada mereka tanda dia tidak apa-apa.
Matanya melirik kearah pasukan Laurens Acedemy yang jelas meraihkan kemenangan mereka.
"humph."lirikannya dipalingkan.
Pertandingan kedua pasukan berakhir pada 30 minit dengan Pasukan Lauren mendahului 23-18.
Kyle menguak rambutnya kebelakang menampakkan dahi yang luas sebelum rambutnya digosok hingga serabai dengan peluh.Rambut hitamnya sedikit menutuputi mata tajam coklatnya.
orang yang nampak sudah bersiul-siul..ayo~
"kyle,jom.."Roland menepuk bahu Kyle.Kedua berjalan ke arah pasukan mereka yang sudah berbaris hendak bersalaman.
Joshua melihat Kyle yang berjalan ke arah mereka sebelum berhenti dihadapannya.Seketika suasana di antara keduanya terlihat tegang sebelum beransur normal apabila Joshua terlebih dahulu menghulurkan tangannya."you play well.."
Kyle melirik tangan yang dihulur dihadapannya lalu tiba-tiba tersenyum lucu .Wajah tenang itu dipandang."Aku tarik balik apa yang aku cakap,aku rasa kau perlu berlatih lagi untuk jadi lawan aku.."Dengan angkuhnya Kyle berkata dengan senyuman penuh makna apabila melihat riak tenang Joshua yang mula retak itu.
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...