Bab 51

515 32 4
                                    

Empat daripada lima berjaya ditembak Rayyan.

Rayyan meniup hujung pistol lalu melirik Kyle dengan keningnya berjongket.Riaknya penuh dengan-Aku hebat tak ?-.

"Not bad.."Kyle berkata sambil mencebik.

"Sekarang giliran aku.."

Rayyan kemudian melangkah ke tepi lalu dia pula yang menatap Kyle yang sedang mengisi peluru disamping.

Kyle mengangkat tangannya lurus paras bahu lalu berpura-pura melakukan pergerakan menembak.

"Bang.."Ujarnya lalu pistol yang ada ditangannya dipusingkan di antara jarinya sebelum kembali dalam genggamannya.

Rayyan menaikkan sebelah keningnya apabila melihat Kyle berdiri dengan sebelah tangan di dalam poket seluar sambil sebelah tangan lagi diangkat paras bahu sedia menembak sasarannya.

"Kau sure dapat tembak semua tu ?"Rayyan bertanya curiga.

Kyle melirik Rayyan sekejap lalu melihat ke hadapan dan berkata."Trust me.."

Rayyan terdiam apabila mendengar kata-kata Kyle sebelum mendengus."Fine."

Melihat posisi badan yang selamba itu,orang sekeliling juga berhenti ke arah mereka.Beberapa orang juga menyuarakan kata-kata tidak percaya namun hanya dihiraukan oleh keduanya.

Bang !

Bang !

Bang !

Rayyan menatap sosok dihadapannya yang menembak dengan wajah tenang dan senyuman di bibirnya.

Tangannya naik untuk merasa detak jantungnya yang laju.

Dirinya berfikir bahawa ada baiknya dia ikut Kyle kali ini.

Bang !

Bang !

"So easy.."

"Tahniah..sekarang kamu boleh pilih mana-mana yang kamu nak di rak ni.."

Kyle melihat pelbagai jenis patung yang ada di rak itu sebelum terhenti pada patung kucing gebu dengan bulu berwarna abu-abu dan memegang buku dengan kepala sedikit ditelengkan.

"Yang tu."Kyle menunjuk pada patung kucing itu.

"Baiklah ni dia.."Pekerja wanuta iu mengangguk dengan senyuman sebelum mengambil oatung kucing yang ditunjuk oleh Kyle sebelum diberikan kepada Kyle.

"Datang lagi.."Katanya.Kyle mengangguk.

Memegang patung kucing itu dengan sebelah tangannya sebelum diberikan kepada Rayyan yang masih berada dalam fikirannya sendiri.

Rayyan terpinga-pinga apabila tiba-tiba saja dirinya diberikan patung bersaiz sederhana besar namun masih membuatkan Rayyan merasa kecil.

Kepalanya tersembunyi oleh badan patung kucing itu keluar lalu melihat Kyle dengan bingung.

"Apa ni ?"

Kyle pula sudah tidak tahan apabila melihat reaksi yang helas terlihat polos itu dengan kepalanya dimiringkan sedikit sambil memegang patung yang sedikit besar darinya.

Kyle tidak tahan mencubit pipi Rayyan."Untuk kau lah"Jelasnya.

"Why ?"

Keningnya diangkat."Aku kena ada alasan ke kalau nak bagi apa-apa-"

Kyle mendekatkan dirinya sebelum berbisik dengan suara sengaja direndahkan.

"Then you are my boyfriend,is that enough for you ?"

Kyle tertawa kecil apabila melihat dengan jelas perubahan pada telinga Rayyan.

Rayyan mengetap bibirnya tanpa berkata apa-apa.Telinganya merasa gatal apabila nafas dan tawa Kyle yang terdengar jelas ditelinga nya membuatkan Rayyan sedikit merasa tekaknya kering.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now