Bab 28

489 27 0
                                    

Dylan masuk ke dalam rumah abangnya untuk pertama kali.Melihat keadaan rumah itu membuatkan Dylan sedikit ternganga.

"Woww.."

Dinding yang jelas mempunyai bekas tembakan,bantal sofa yang bertaburan dilantai dan beberapa pasu yang pecah,air kopi yang  tunpah di atas meja di pandang.

"Err..abang kyle ada bela haiwan peliharaan ke?"

Kyle juga sudah bengang apabila melihat keadaan rumahnya yang tak tentu arah.Urat kepalanya sudah timbul.

"Mangku-mangkuk tak guna ni."

Pistolnya dikeluarkan.

BANG!

Siling rumahnya ditembak.

"Aku kira sampai 3.Korang tak keluar memang mandul aku buat."

"Hiss-"Dylan pula yang ngeri.

"Tiga!"Pelatuk pistol ditarik.

"Woii mana aci macam tu.Kata kira sampai tiga.."

Ren berlari keluar dengan tangan dimasukkan ke dalam poket.

"Kesah apa aku."Bengang pula tengok perangai tenang Ren."Mangkuk ayun yang satu lagi mana?"

"Markas."Jawabnya pendek.

"Tsk.selamat kau."Katanya.

"Apa selamat?"Pelik Ren yang tidak tahu nasibnya sudah dihujung tanduk."Woi Kyle yang buat apa acu pistol kau dekat aku?"

"Heh."Sinis Kyle."Aku nak bagi hafiah sikit sebab korang tolong jaga rumah aku dengan 'baik'.Thank you."

BANG !

BANG !

BANG !

Dylan selaku adik yang baik,mengembalikan bantal sofa yang ada di atas lantai ke tempat yabg sepatutnya dan mengelap meja,pasu yang pecah dibuang.Selepas itu Dylan duduk sampai memerhati dinding yang tadi penuh dengan tompok hitam kini semakin bertambah dengan tenang.

3 minit selepas itu barulah kyle berhenti tembakannya ke arah Ren lalu duduk di sofa dengan menyilangkan kakinya.

Ren pula dengan keadaan yang dah macam pengemis duduk disebelah Dylan.

"Apa rasa dia bila 'tempat tu' jadi sasaran?"Tanya Dylan dengan wajah polosnya.

Dylan yang polos, Ren pula yang bengang.Sah dua dua adik-beradik ni bikin orang tambah dengki.

walaupun rasa macam nak cekik Dylan,Ren hanya mendiamkan diri.

Dylan yang tidak mendapat balasan itu hanya mengangkat bahu sebelum berpaling ke arah Kyle."So?"

Tanyanya kenapa abangnya suruh dia datang disini.

"Malam ni aku ada urusan dekat markas.Lusa baru baru aku dapat balik rumah daddy."

"Kenapa tak cakap.penat je Dylan tunggu tadi.Panas pula tu."

Eh bang ingat aku tak tahu ke kau tunggu dekat kereta tadi sebelum keluar tunggu aku dekat pagar sekolah?

Bisik kyle dalam hati.Realitinya Kyle hanya mendengar rungutan adiknya dan hanya mengangkat tangan.

"Fine.aku salah.."

"Mmn tahu pun.Dylan nak buat apa dekat sini?"

"Ingat kan mommy suruh Dylan apa?"
Soal Kyle.

"Mhm! Mommy suruh ambil gambar sister-in-law."

"Pandai and untuk pengetahuan my neighbor is your sister -in -law."

"Oh."Kepalanya diangguk faham.oh jiran sebelah rumah abang aku tu kakak ipar aku.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now