Tiga hari selepas itu,
Sains highschool
Satu- persatu bas dari sekolah lain datang ke perkarangan Sains Highschool dimana tempat pertandingan kejohanan bola tampar peringkat sekolah-sekolah dijalankan.
Beberapa pasukan terlihat sudah sampai dahulu dan kini sedang berkumpul seperti menunggu ketibaan pasukan yang lain.
Untuk acara kali ini terdapat 12 buah sekolah yang akan pertandingan memgikut kategori A dan B termasuklah 3 buah sekolah utama iaitu Laurens Acedemy,Violet Acedemy dan Sains Highschool.
Kategori A dilaksanakan di waktu pagi dan B di waktu petang.
Jadi itu dijelaskan dengan 6 buah sekolah di waktu pagi dan 6 lagi pada waktu petang.
Satu bas dengan masuk ke dalam perkarangan Sains Highschool.Di badan kereta itu jelas tertera Violet Acedemy.
"Arhh!!! Rayden.."
"Deren!!!"
"Hesemnya~"
Semua pelajar Sains Highschool terjerit riang apabila melihat Kapten dan penolong pasukan bola tampar Violet Acedemy turun dengan jersi pasukan mereka yang berwarna merah.
Masing-masing mempunyai nombor tersendiri.Kapten mereka iaitu Rayden Ray memiliki nombor 1 di belakangnya dan Deren Rykal memiliki nombor 2.
"Haih..kapten tak boleh tak famous.."Salah satu pasukannya berauara.
Rayden hanya menghiraukan.Dah fakta nak buat macam mana.
"Dah cukup mari pergi.."Deren memotong ahli pasukannya untuk melengahkan lagi masa.
"Oh.."
"Coach Lin dah bagitau yang lawan kita kali ini mungkin tidak sama dengan tahun-tahun sebelumnya terutama untuk Laurens Acedemy.."Kata Deren serius setelah mereka masuk ke tempat rehat yang disediakan untuk kumpulannya.
"Eh yeke?"Semua sudah pelik.
"Tak mungkin lah.."Sangkal mereka."Walaupun dorang dah ada pemain ganti tapi tu tak ubah fakta yang kita pernah kalahkan dorang.."Katanya sebelum mereka ketawa serentak.
"Tapi dengar-dengar ada cerita kenapa pasukan Laurens Acedemy tarik diri dari melawan kita.."Jelas salah satu ahli pasukan Violet Acedemy.
"Tak silap aku salah satu pemain mereka mereka tiba-tiba saja menghilang saat permain nak mula.."
"Heh.."Sinis Deren."Aku harap je tahun ni kita dapat pertanding dengan adil.."
Mereka mengangguk.
"Tak mungkin pertandingan untuk tahun ni kita tidak tahu lagi siapa yang akan menang."Rayden berkata pula.
"Sebab pemain baru mereka adalah Kyle Senrose."
"Kyle Senrose??"
Semua sudah pelik.Tapi memdengar nama itu mereka merasa seperti pernah dengar.
Deren dan Rayden menggelengkan kepala melihat reaksi pasukan mereka.
"Deren.."Panggil Rayden.
"Kyle Senrose,salah satu pemain bola tampar lelaki yang pernah mengikuti pertandingan Antarabangsa dengan pasukan terkenal Sparrow Team."Jelas Deren.
"Jadi kekuatan pasukan mereka bertambah dengan adanya Kyle.."
Mereka terkejut apabila mendengar penjelasan itu.
"Zack!!!!"
"Tu siapa??hensemnya.."
"Dia mix ke??mata dia cantik lah..hensem pula tu.."
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...