Bab 37

649 39 13
                                    

Rayyan berjalan keluar bilik mandi dengan lengkap memakai baju t-shirt biru dan seluar jeans hitam.

Keningnya diangkat apabila terpandang pandangan K yang tidak puas hati di atas katil.

"Humph!"Kepalanya dipusingkan tidak ingin melihat K.

Rayyan naik ke atas katilnya sebelum dengan selamba menendang K yang duduk di sisi katil.

Kedebuk !

Macam nangka busuk K jatuh.Bengang betul dibuatnya.Rayyan dipandangnya tajam.

"Apa?"Soal Rayyan tanpa rasa bersalah apabila meluhat pandangan tajam K."Cungkil mata tu baru tahu."Gertahnya.

K dengan naifnya menutup matanya dengan rasa takut.Takut matanya dicungkil sekiranya dia terus dipandang.

"Tahu pun takut.."Katanya dengan puas.Wajahnya kembali dingin."Aku nak tidur.Kau kalau nak tidur,tidur dekat sofa tu.."Tunjuk Rayyan ke arah sofa tidak jauh darinya lalu menarik selimut sampai ke paras lehernya sebelum berbaring membelakangi K yang masih terduduk diam di atas lantai.

"Oh.."

Rayyan hanya mendengar jawapan K sebelum menutup matanya.Tetapi apakan daya,belum sempat dia masuk ke alam mimpi,sisi tilamnya terasa tenggelam sebelum satu tangan melilit pinggang nya dari belakang membuatkan Rayyan membuka matanya.

"Kau buat apa?"

K melihat batang leher yang berada dekat dengan bibirnya itu.Merasa ada satu bau yang wangi dari Rayyan membuatnya menutup mata.

Soalan Rayyan dibiarkan tidak terjawab seketika.

Rayyan merasa tangan yang memeluk pinggangnya semakin ketat membuatkan badannya sepenuhnya tanpa meninggalkan sedikit pun ruang di antara mereka.

Keadaan yang tiba-tiba saja berubah hening itu dan perubahan sikap K yang tiba-tiba itu membuatkan Rayyan tidak senang.

"K?"

Rayyan ingin memusingkan badannya untuk melihat wajah K namun terhenti apabila mendengar suara kepunyaan orang yang memeluknya.

"I'm hugging you."

"......"Ingat aku buta?

Dia mengunci Rayyan dalam pelukannya sebelum tangannya bergerak untuk menutup mata Rayyan apabila merasa tindakan Rayyan yang ingin keluar dari dakapannya.

"Kau-"

"Shh-Sleep.."Arahnya.

Tidak lama orang yang ada dalam pelukannya kembali tenang sebelum merasa pernafasan Rayyan yang berubah tenang.

Tanpa disedari oleh Rayyan,mata hitam itu memandangnya dengan pandangan lembut dan lega.

Dahi Rayyan dikucup lembut.Lampu di bilik wad itu dimatikan dan hanya meninggalkan lampu tidur.

Dia memeluk erat bagaikan tidak mahu untuk berpisah dengan orang yang ada dalam pelukannya namun tetap juga tangannya perlahan-lahan ditarik keluar sebelum bangun dari baringnya.

Dia membongkok untuk mengusap lembut kepala Rayyan yang sedang lena tidur.

"Don't let me worry again.."Bisiknya sebelum meluruskan kembali badannya lalu melangkah keluar dari bilik wad Rayyan.

K menghembus nafas berat.Alat komunikasi di ambil lalu disumbat ke telinganya sebelum mengambil telefon di dalam poket seluarnya.

Nama Jack dicari sebelum ditekan.

"Sebelum aku sampai di markas,aku nak semua yang aku perlu dah siap terutama betina tak guna tu.."

"....Roger that"

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now