Bab 24

530 28 0
                                    

Keduanya berjalan berdampingan.Seketika mereka tidak mengeluarkan satu pun suara menyebabkan suasana diantara keduanya sunyi namun terlihat harmonis.

Tidak lama Rayyan bersuara memecahkan keheningan diantara mereka.

"Kyle."Panggilnya.

"Mhm?"Rayyan dipandang.Kyle memusatkan semua perhatiannya terhadapa apa yang diinginkan Rayyan.

"Aku nak tanya.."

"Kau tanya je apa yang kau tanya.Kalau aku rasa aku boleh jawab aku jawab."

Rayyan sedikit ragu.Tidak tahu nak mula dari mana."Aku nak tanya kalau.."Kata-katanya terhenti.

"Yeah.."Kyle menunggu dengan sabar.

"Apa yang kau rasa kalau orang yang kau rapat ataupun sayang lupa semua tentang diri kau,"macam aku..

Rayyan mengatakan semua dengan satu nafas.Mengembus nafas lega apabila sudah mengatakan apa yang selama ini bermain difikirannya,Rayyan menunggu balasan Kyle dengan gugup dan hari ni adalah untuk pertama kali dia gugup.

Kyle ketawa ringan."Kau kenapa tiba-tiba emo ni?"Usiknya.

Kepala Rayyan diusap dan saat ini dengan cepat menarik kembali tabgannya sebelum ditepis Rayyan.

Pandangan diluar jendela ditatap sekejap sebelum dialihkan ke wajah Rayyan.

Mata coklat itu menatap Rayyan bagaikan dengan sekali pandang dia dapat tahu isi hati Rayyan.

"Secara jujur aku marah."

Satu ayat itu membuatkan Rayyan tertegun seketika namun masih dapat kawal ekpresi mukanya kerana jawapan itu sudah dia jangka dan tidak merasa terlalu terkejut.

Namun itu tidak menghalang untuk hatinya terasa sedikit sakit.kyle..marah.Yeah siapa je yang tak marah bila orang yang kau rapat dan janji tak akan pernah kau lupakan terlupakan.right?

Namun semua fikiran negatif nya terhenti apabila kata-kata yang seterusnya diucapkan Kyle membuatkan Rayyang tercengang.

"I'm angry not because him but myselft."Kyle mengutarakan Kata-kata itu dengan tenang seperti buka perkata mengenai dirinya.

"Do you know why?"

Rayyan tidak menjawab.Hanya menanti dan mendengar.

"Sebab masa yang dia perlukan aku,aku tak ada di sisi dia.Aku tak dapat nak lindung dia macam mana aku pernah janji dekat dia."

Nadanya sedikit kelam seketika sebelum kembali normal.Rayyan di tatap dan riak wajahnya tanpa sedar melembut.Tapi dalam masa yang sama aku lega sebab masa tu kau tak ada dengan aku.Aku tak nak kau nampak sisi yang buat kau menjauh dari aku.

Aku tak tahu nak buat apa lagi kalau kau betul-betul menjauhi dari aku...

Rayyan menatap kyle yang sudah tersenyum.Entah kenapa dia seperti dapat tahu emosi Kyle menurun walaupaun lelaki itu masih tersenyum.

Saat ini jugalah Rayyan menyesal bertanya soalan tadi.

Tangannya diangkat dan ragu-ragu untuk menepuk bahu Kyle.Saat terakhir,Rayyan menghentikan tindakannya untuk menepuk bahu Kyle dan ingin menarik kembali tangannya.

Kyle menangkap tangan Rayyan yang ingin berundur lalu digenggam erat.Kyle tidak mengusap atau berbuat apa-apa dengan tangan Rayyan tapi hanya digenggam erat.

Tidak memberikan peluang bagi Rayyan melepaskan tangannya dari genggaman nya.

Matanya menatap Rayyan.Bagaikan memberitahu Rayyan bahawa dia tak apa-apa.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now