Bab 41

457 32 2
                                    

Keesokan harinya,Laurens Acedemy,Kelas 5-A

"acuh!!"Satu suara bergema diseluruh kelas.

Kyle menggosok hidungnya yang terasa gatal.Dirinya sudah menunjukkan tanda-tanda ingin sakit.

Semua orang dah tengok Kyle dengan mata tajam dan yang dekat dengan Kyle menjauh darinya takut sangat terjangkit.

Dah seminggu lagi nak ujian memang tak lah mereka tak hadir masa nak bertungkus-lumus nak ulang kaji.Jangankan satu hari,sejam pun mereka boleh terlepas maklumat penting dari cikgu.

Lagi satu sebab Laurens Acedemy ada peraturan di mana mereka yang tidak lulus atau tidak mencapai standard yang dikehendaki akan mendapat hukuman dimana mereka akan mengikut kelas tambahan dan nama yang tidak lulus disetiap kelas akan ditampal pada papan kenyataan sekolah.

Haih entah siapalah yang buat peraturan macam ni..sampai takut mereka dibuatnya.Siapa je yang nak nama dicatat pada papan kenyataan.Buat malu je.

Tapi bukan semua boleh lulus ada je yang nama dia kena catat terutamanya nama yang selalu kena ialah Zack Willian dan gangnya.(siapa lupa Zack ni adik kepada Jack William.)

Walaupun peraturan sekolah macam tu tapi sebenarnya dapat mengurangkan pelajar yang tidak lulus dan membantu mereka untuk lebih giat untuk lulus.

"Kau sakit ke?"Tanya Chris dengan bengongnya.

Matanya dijulingkan.Kyle menongkat dagunya.Suara sedikit serak disebabkan sakit."Tak aku demam je.."Sarkastik nya.Dah tahu tanya pula.

"Kau buat apa semalam?"Tanya Chris pula.Tidak sedar dirinya yang diperli Kyle.

Kyle menatap belakang badan orang dihadapannya yang sedang membaca buku itu tegang.

Bibirnya tersenyum sinis.Sebelum

Chris dipandang menyampah pula."Adalah sibuk je kau.Budak-budak tak boleh tahu.."

'hah.Kau ingat aku nak bagitau kau ke?Mimpi.'

"???"Chris dah buat muka blur.

"Kau pehal nak ungkit aku ni budak-budak ke tak?"Bengang je dia.

"Tak sedar diri tu satu umur, nak cakap orang budak-budak,ceh!"Perli Chris.

"Tapi kau muda 10 bulan dari aku."

Chris."......."Kau nak penampar ke apa ni?

"Rayyan tua lapan bulan dari kau."Tambah Kyle pula.

Rayyan."???"Kau kenapa nak libatkan aku sekali?

"........"

Uhuk!Panahan tepat tertusuk di jantung Chris.

Matanya dikecilkan menatap myka Kyle yang menyampah.

"Aku tahu aku hensem tapi tak payah lah nak pandang aku dengan mata cina kau tu.."Selamba Kyle apabila ditatap Chris.

"........"Kau nak mendengki dengan mata aku pula..

"Segan aku dibuatnya."

"Uhuk!"Rayyan dah terbatuk bila dengar apa yang dikatakan Kyle dengan wajah yang dibuat-buat malu.

Tangannya digenggam lalu diletakkan di atas bibirnya.

Chris pula dah buat muka jijik.Macam nak baling je kerusi sebelah dia ni dekat muka Kyle..

"Yang main tu sudah-sudah lah tu,yang makcik-makcik bawang pula tu simpanlah dulu gosip-gosip kamu tu.."

Kyle dan Chris terus berhenti bercakap apabila melihat Cikgu Eddy yang masuk dengan rotan panjang.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now