bab 46

565 32 1
                                    

"kita teruskan lagi pertandingan kita hari ini dimana Sains Highschool akan melawan pasukan Laurens Acedemy."

Sorakan dari penonton terdengar apabila mendengar kedua nama selolah yang akan bertanding nanti disebabkan teruja kerana kedua pasukan itu merupakan pasukan yang  terkuat.

"Perhatian kepada pasukan yang akan bertanding sila lapor diri anda lima minit sebelum pertandingan bermula.."

Kyle yang berdiri dihadapan mesin minuman menoleh apabila mendengar pengumuman itu.

"Kau buat apa ?"

"Diam lah."

"Aku dahlah ponteng kerja.."

"Engkau je aku tak."

"Tsk."

"Kau rasa dia perasaan tak aku pakai macam ni ?"

"Pakaian kalah pengemis memang aku pun tak nak kenal kau."

"B*bi kau."

Dua orang dengan pakaian yang jelas tertutup itu terlihat berjalan ke arahnya sambil berbisik tapi bukan berbisik

Kyle menoleh lalu mengecilkan matanya memandang dua orang yang terlihat mencurigakan itu.

Melihat Kyle melihat ke arah mereka keduanya berdehem lalu buat macam tak ada apa-apa yang berlaku.Orang yang lebih rendah kononnya menunjuk-nunjuk sambil memperlihatkan betapa kagum nya dia.

"What a beautiful wall.."Suara dia memang tak boleh kagum lagi.

Orang yang lebih tinggi itu macam nak tepuk dahi dah."....."Apa ke bodoh sangat kau ni?

Kyle."......"

"Wow tiang dia pun cantik.."

Tiang yang serba putih tanpa sebarang ukiran."......"Kau nak dengki cakap..

Sampai dekat Kyle,Suaranya masih lagi penuh dengan kekaguman dengan pandangan yang dilihatnya macam beruk masuk kampung.Beruk pun tak sesakai dia.

"Lampu dia berkelip-kelip."Katanya.

Kyle menatap pula dengan tatapan simpati ke arah orang yang lebih tinggi itu.Jelas simpati dekat dia sebab kawan yang bangang dia memang tak boleh bawa bincang.

"Kau rasa kalau aku nak beli tuan punya lampu ni bagi tak?"Ambek kau bangang tahap gaban.

"Suka hati kaulah.."Malas aku nak layan perangai bangang tahap gaban kau ni.

Keduanya berjalan melimpasi Kyle lalu tanpa sedar menghela nafas lega bagaikan baru terlepas dari bahaya.

"cepat cepat..."

"nasib dia tak perasan."

Zas !

satu objek tiba-tiba saja terbang melimpasi keduanya membuatkan mereka terpaku.Kasut yang jelas terlihat berjenama terpampang di atas lantai.Jelas itu adalah objek yang baru saja terbang melimpasi keduanya.

Tiba-tiba saja mereka merasakan aura sejuk dari belakang yang membuatkan keduanya merasakan akan ada sesuatu yang buruk akan terjadi.

Zap !

Satu tangan runsing dan panjang terlihat menyentuh bahu keduanya sebelum Kyle keluar dengan senyuman 'manisnya' .

"korang buat apa dekat sini ?"Kata Kyle."Ren Jack ?"

"ahahaha..peace "

"peace otak kau !"

RIP LAH KORANG BERDUA...

********

Rayyan duduk sambil memerhati Zack memimpin ahli pasukan sekolah memanaskan badan.

"hiss-"Rayyan tiba-tiba saja meringis apabila pipinya bersentuhan dengan benda sejuk.Kepalanya didongak.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now