Bab 48

440 30 3
                                    

Chris yang masih tidak percaya dengan apa yang dilihatnya terus menarik Rayyan sedikit jauh agar tidak didengar oleh sesiapa apabila melihat Rayyan yang keluar bersama Kyle berjalan sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

Rayyan hanya membiarkan dirinya ditarik Chris.

Kyle yang melihat itu hanya mengangkat bahu lalu memusingkan kepala.Serentak itu dirinya dihuni dengan pandangan mata Zack,Haris,Roland yang jelas memandangnya dengan pandangan tidak percaya.

Keningnya diangkat."What ?"Katanya."Salah ke aku cium boyfriend sendiri ?"

"Ah..boyfriend.."Mereka mengangguk faham tanpa sedar.

"Eh ?!"

****

Rayyan membeli sebotol air sejuk lalu berjalan ke arah Chris yang tengah duduk dengan riak terpinga-pinga.

Kepalanya digelengkan."Nah."Air yang dibelinya dihulurkan kepada Chris sebelum mengambil tempat disebelah Chris.

"Thank."Air itu diminumnya.

"Kau dengan Kyle-"

"Mn."Rayyan mengangguk tanda meng'iya'kan apa yang difikirkan Chris.

Chris memusingkan badannya sebelum memegang kedua belah bahu Rayyan."Sejak bila ?"

"Huh ?"Rayyan sedikit tercengang dengan tindakan tiba-tiba Chris."Masa aku tak datang sekolah."

Mendengar itu Chris mengingat kejadian saat dia menelefon Rayyan di Cafe.Matanya dikecilkan."Patutlah kau masa aku call-"Ayatnya tidak disambung namun keduanya masih faham.

Rayyan berdehem dengan telinganya berubah merah.

Tangannya dilepaskan dari bahu Rayyan lalu melihat ke depan.

Keduanya berdiam diri seketika sebelum Rayyan bertanya."Kau marah ?"

"Aku ?marah ?"Wajahnya ditunjuk sebelum menggelengkan kepalanya."Tak.Tu semua urusan peribadi kau aku tak akan masuk campur.Aku tak nak sebab satu pendapat aku,hubungan korang rosak."

Rayyan dipandang."Aku cuma rasa terpesong sebab kau rahsiakan hubungan kau dengan Kyle tapi aku faham bukan semua orang dapat terima hubungan korang."Katanya.

"Tapi aku sebagai kawan tetap sokong kau walaupun perangai tak guna si Kyle memang tak masuk list boyfriend idaman."Chris menyambung dengan dengusan.

Keduanya saling memandang sebelum tertawa lucu.

Rayyan menatap Chris.Hatinya lega kerana memiliki kawan yang menyokongnya setiap saat dan tidak meminggirkannya atas satu sebab berbeza.

"Kau kalau ada seseorang yang kau suka jangan lupa bagitahu aku.."

"Tsk..aku bukan kau.."

Right......

"Uncle Michell dah tahu belum pasal korang berdua ?"

Rayyan mendongak lalu menatap awan yang ada di atas langit.Mengingat kata-kata ayahnya sewaktu kecil membuatkan tangannya tanpa sedar memegang buah rantai yang ada dilehernya.

"Aku rasa ayah aku dah tahu.."

"Maksud kau ?"Chris bertanya pelik.

"Kau tahukan aku tinggal dekat Amerika sebelum ni ?"

"Mn."

"Dan aku tak pernah bagitahu kau,aku tak ingat langsung memori aku masa tinggal dekat Amerika.."

Chris menatap Rayyan dengan pandangan risau.Mesti terjadi sesuatu yang membuatkan Rayyan sampai lupat ingatan.

"Kau.."

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now