Bab 25

606 36 2
                                    

"j-jadi kau dekat sini sebab nak lapor diri?"Zack bertanya dengan riak tidak percaya.Siapa je yang percaya bahawa ketua mafia yang terkenal dengan sisi kejamnya kini berdiri dihadapannya untuk melapor diri dengan senyuman ramah sebagai ahli baru kelab bola tampar.

"Um.Relax okay.kalau korang tak yakin dengan kebolehan aku kita boleh buat pertanding."Katanya apabila melihat reaksi Zack.Macam dia ni tak percaya yang dirinya masuk kelab bola tampar.

"Huh?"Zack tersedar."A-aku rasa tak payah kot.ha..ha..ha.."Ketawanya canggung.Manalah aku berani merendahkan kebolahan ketua mafia kejam depan dia ni.Silap hari bulan hilang kepala dia nanti.

"Aku tak kesah.."Bahu Zack ditepuk.

Zack dah rasa macam bahunya dibebani dengan beban berkilo-kilo.Edeh!

"Ehh tak apa.Aku pasti kau tak akan kecewakan kitorang."Katanya dalam diam memuji Kyle dengan membabi buta walaupun Zack belum nampak kebolehan kyle yang sebenar."kitorang pun kekurang pemain.Dah alang-alang kau masuk,kitorang dah tak payah cari orang lagi.."

"Betul tu."Semua setuju.

"Nasib lah kau datang kalau tak habis tahun ni sekolah tak ada wakil."Semua dah angguk kepala.

"Wakil sekolah?"Keningnya diangkat.

"Mn.Bulan hadapan kita dah mula pertandingan.So dalam masa terdekat ni latihan aku dibuat."

"Cantek.."

"Dapat ponteng kelas dengan adanya alasan.."

"Bangang ah kau.."

"Harap masa latihan tu jugalah masa matematik ada."

Semua dah buat hajat taknak masuk kelas masa subjek matematik.Terutamanya Roland.

Zack dah mengata bila tengok sikap suka ponteng mangku-mangkuk ayun depan dia ni.Sampai dia tak sedar diri yang dia sama je 2x5.Tambah pula dia juga dikenali sebagai Raja Ponteng.

Haris menggelengkan kepala.Dasar pemalas.Cermin mata nya dibetulkan menggunakan jari telunjuk.

"Nah kau tulis nama kau dekat ruang kosong ni.."Harris datang dengan selembar kertas.

Kyle mengambil pen yang mempunyai simbol S dari poketnya.Namanya ditulis di atas kertas yang dihulurkan oleh Haris.

"So ada apa-apa bagitau.."Katanya setelah siap menulis nama.

"Okay."Haris membalas.Kertas diberikan kepada Zack memandang Zack adalah ketua bagi pasukan mereka.Jangan pandang rendah pada Zack walaupun mereka tua setahun darinya tetapi cara bermain Zack boleh dikatakan tiada tandingan.

Kring!!!!

Bunyi loceng menandakan pembelajaran akan bermula terdengar.

"Okay gais masa main korang dah habis sekarang balik kelas study betul-betul.."Haris dah bagi arahan.Keluar aura ketua kelas nya.

"Edeii aku baru nak lama-lama dekat sini.."

Semua dah merungut.

Haris menangguk puas sebelum juga keluar.

Kyle menunggu untuk semua ahli kelab keluar barulah dia melangkah ingin keluar.

"Ah baru aku ingat."Kyle berhenti.

Zack yang di belakang Kyle terkejut apabila Kyle tiba-tiba berhenti dan terima kasih sebab tindak balas cepatnya dia tidak terlanggar belakang badan Kyle.

Fuh nasib baik!Zack dah kecut perut dah tadi.

Gulp.

"A-ada apa-apa lagi ke?"Tanyanya bila mendengar apa yang di katakan Kyle.Ah sudah!Apa pula kali ni?Jangan dia tak puas hati dengan aku sudahlah.

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now