Bab 31

490 32 2
                                    

Di sisi lain pula,di satu ruangan di mana satu meja besar dikeliling oleh beberapa orang dari pelbagai umur dari tua ke muda.Di antara mereka seorang remaja lelaki duduk dengan kakinya berlapis antara satu sama lain.Subang telinga sedikit bercahaya di bawah sinaran lampu.

Walaupun dia adalah yang paling muda di antara mereka,tiada siapa yang berani mengatakan apa-apa kepada remaja itu.Semua menundukkan kepala tidak berani bertentang mata dengan remaja itu.Melihat ketua mereka semakin dingin apabila melihat sesuatu di telefonnya membuatkan mereka tanpa sedar menjauh akibat aura membunuh yang pekat dari ketua nereka.

Kyle mengenggam kuat telefonnya apabila melihat gambar yang dihantar kepada oleh nombor yang tidak dikenalinya tadi.Makin kelam wajahnya melihat gambar yang dihantar itu adalah gambar Rayyan diikat dengan keadaan jelas terluka bersama dengan Dylan.

"Humph..memang nak cari mati.."Matanya perlahan-lahan berubah hitam.

Krak !

Semua yang ada di situ sudah telan air liur.

"Kau rasa siapa yang berani buat ketua kita tu marah?"Bisik salah satu daripada mereka.Yang lain hanya menggelengkan kepala tidak tahu.

Entah siapa yang berani buat ketua mafia terkejam itu marah.Kalau mereka,baru je dengar nama dah serah diri dulu.

Tok..tok..tok..

Kyle mengangkat kepala apabila mendengar ketukan pintu lalu menatap dua mangkuk yang satu masih dengan wajah tenang yang satu lagi ceria tak bertempat.Mhmm memang nak cari mati..

"Yo ~"

"Kyle."

Tegur Ren dan Jack.Melihat tatapan dingin Kyle,keduanya berhenti selangakah dari kyle.

Masing-masing menunjukkan riak be
betapa terkejutnya mereka.

"K-kyle..m-mata k-kau.."Tegur Ren.

"Apa yang jadi?"Tanya Jack kepada semua yang hadir saat itu.Kata meeting..takkan lah meeting pun sampai boleh buat Kyle keluarkan sisi dia yang lain.

Semua yang baru saja sedar perubahan ketua mereka juga tertegun.Bila mereka ditanya baru mereka sedar mata ketua mereka yang coklat sudah berubah warna entah bila.

Kemudian dengan serentak bunyi kerusi bergerak terdengar.Semua berdiri dengan gementaran lalu menatap ketua mereka yang dari tadi tidak berkata apa-apa dan hanya menatap mereka dengan dingin.

Tiada siapa yang berani mendekati Kyle dab dalam masa yang sama tiada siapa yang berani keluar.Takut hilang nyawa di tangan 'sisi lain' ketua mereka.

"Kyle-"Belum sempat Ren menghabiskan kata-katanya,dia terhenti apabila merasa pandangan maut dari Kyle sebelum menyedari kesalahannya."Ar maaf maksud aku ketua."Katanya pula.

Kyle mengangguk dan tanpa berkata apa-apa membuang telefon ke arah Ren.Ren tanpa sedar menangkap telefon yang di baling bagaikan sampah ke arahnya dengan gugup.Huh..nasib tak jatuh.

Tanpa menunggu arahan Kyle,Ren duduk di salah satu tempat duduk lalu mengeluarkan komputer ribanya lalu melakukan tugasnya.Jari-jari bergerak dengan pantas.Semua yang melihat operasi Ren si lagendary Hacker merasa kagum namun takut untuk menunjukkannya takut 'sisi lain' ketua mereka tidak senang.

Jack melirik kyle sebelum berkata kepada ahli lain SMG."Aku rasa semua yang tiada kaitan boleh keluar."

"Baik."Semua dah tak sabar nak keluar tapi masih mengekalkan disiplinkan diri saat keluar.

"Siapkan barang aku untuk memburu.."Kata kyle.Bibirnya menarik senyuman sinis.'kau nak aku keluar sangatkan..baik aku akan kabulkan permintaan kau..'

HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)Where stories live. Discover now