"Bos semua dah settle."
Katanya kepada wanita berbaju merah yang sedang dengan elegen duduk di sofa sambil membelai pistol yang mempunyai namanya.
"Good job."Suara lunak Scarlet membalas.
"Sekarang tinggal langkah terakhir kita.Pastikan 'dia' baca pesanan tu."
"Baik bos."
Scarlet dengan senyuman puas memandang anak bawahannya bergerak menyelesaikan tugas yang diarahkannya.Sebab kalau tak rancang betul-betul ikan besar dia tak akan makan umpan yang lemparnya.
"Right,little girl ?"Leret.
Diana yang baru saja habis dengan lakonan tangisan sedihnya mengangguk laju apabila ditanya walaupun dia tidak pasti tentang apa.
"Tsk.Stupid."Scarlet mendengus sebelum berdiri lalu melangkah pergi.
Tak!
Tak!
Tak!
Kasut tumit tingginya berbunyi setiap kali dia melangkah.Setiap langkahnya yang elegen dan berkarisma mencerminkan sosok pembunuh upahan yang profesional.
"Nah good boy,tolong buat little girl kita nampak lebih real,okay.."Arahnya terakhir kali.
"Baik bos."
Lelaki dengan pakaian bunga menjawab lalu menatap Diana dengan senyuman membuatkan Diana menggigil sejuk. Lelaki dengan pakaian bunga itu melakukan isyarat agar Diana mengikuti nya.
"Please."
****
Rayyan bergegas turun ke bawah apabila mendapat lokasi yang di hantar oleh orang yang menculik Diana.Tombol dipusing lalu di tarik.Buka sahaja Rayyan dikejutkan dengan kehadiran seorang remaja dengan wajah polos.
Melihat dari tindakan remaja lelaki itu menunjukkan dia baru sahaja ingin menekan loceng rumah.
"Sis-Abang Rayyan,hai!"Dylan menarik nafas lega apabila sempat tukar perkataan sister-in-law tadi.
Sis??Rayyan memandang dari atas sampai bawah remaja yang berdiri dihadapannya dan tahu remaja di hadapannya merupakan seorang yang berada melihat dari jenama pakaiannya.
Tapi Rayyan teringat dia masih ada urusan yang lebih penting dari menyoal remaja depan dia ni macam mana dia tahu namanya.
"Maaf.aku ada urusan penting sekarang ni.."Rayyan mengeluarkan gula-gula dari poketnya lalu di letakkan di telapak tangan remaja dihadapannya.
Rayyan kemudian berjalan meninggalkan Dylan yang masih berdiri di depan pintu.
Dylan memandang gula-gula yang ada di tangannya dan ke arah dimana Rayyan pergi.
Selepas Kyle pergi ke markas tadi,Dylan bercadang untuk melawat kakak iparnya sekejap dan melakukan tugas yang diberikan oleh mommy dan tidak menyangka orang yang ingin dilawatnya terlebih dahulu membuka pintu sebelum sempat Dylan menekan loceng rumah.
Melihat kakak iparnya mengimbas diri dari atas ke bawah,Dylan juga melakukan perkara yang sama.
Pendapatnya.Kakak ipar dia bagaikan langit dengan bumi apabila dibandingkan dengan perangai pemalas abangnya.
Pakaian kemas dan terlihat bersih walaupun ringkas dan dimasukkan ke dalam seluar.Rambut disikat kemas.Mencerminkan ciri-ciri seorang yang berdisiplin.Walaupun terlihat dingin tapi Dylan kesah dan lebih suka.Sebab nampak cool!!
Berbeza dengan abangnya,kyle yang pakaian entah kemas ke tidak abangnya juga tidak kesah.Baju tak pernah pakai betul-betul.Baju tak pernah dimasukkan ke dalam seluar biar nampak lagi kemas.Disiplin tu memang tak bolwh bawa bincang.Duduk kadang nak gaya duduk yang macam big bos.
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...