Kyle menggelengkan kepala melihat Rayyan yang jalan makin lama makin laju.
Tidak tahu Rayyan marah sebab apa yang dikatanya atau sebab dia tunggang motor dengan laju.
Tsk.
Rayyan masuk ke dalam kelas dengan tanpa menampakkan emosi yang dia sebenarnya marah tapi pelajar yang berada di kelas 5-A tanpa sedar menghindar dan tidak berani untuk bertatapan dengannya.
Semua dah pandang Kyle.Kyle dah bagi signal penuh makna.
Ohh...
Mereka mengangguk kepala walaupun tak faham apa yang dimaksudkan Kyle.Buat-buat faham je.
Rayyan sedar atau tak sedar sedikit tidak senang dan bengang bila Kyle bawa motor dengan laju.Kalau ada apa-apa jadi macam mana?Rayyan yang
ada masa tu pun dah rasa nak cekik Kyle.Entah mana-mana pun kyle bawa motor macam tu.Rayyan risau sebab kelalaian kyle habis nyawa yang melayang.
Humph!
Tambah difikirkan tambah emosi Rayyan memburuk.Bagnya diletakkan sebelum duduk dan buku notanya di keluarkan dari bag.
Kyle yang melihat itu hanya tertawa lucu.Macam mana pula dia tak tahu apa yang Rayyan rasa saat ini.
Dengan tenang dan perlahan meletakkan bagnya di tempat duduk.Dia tidak duduk tetapi terus berjalan ke meja hadapan dengan sebelah tangan dimasukkan ke dalam poket seluar.
Rayyan yang sedang fokus mengulangkaji ditatap dalam hampir seperti binatang liar sedang menatap mangsanya.
Wajah tanpa cela itu disinari cahaya matahari membuatkan Rayyan kelihatan lembut dan dalam masa yang sama membuatkan Kyle merasa damai.
Tuk tuk tuk..
Rayyan yang tengah fokus mengulangkaji mendongakkan kepalanya apabila mendengar mejanya diketuk beberapa kali.
Melihat orang itu adalah Kyle Rayyan tanpa riak menghadap kembali buku notanya tapi masih bertanya.
"Kau nak apa ?"Datarnya.
"Hmm aku sebenarnya ada hal kejap.."Katanya."Kau tolong cover aku kalau ada apa-apa,boleh tak?"Tanyanya.
Mendengar itu tanpa sedar Rayyan berkerut.Wajah Kyle yang jelas sambil lewa macam kyle tak tahu yang dia tengah bengang dipandang sekejap.
Bengang bengang pun masih jawab.
"No."Muka surat sebelah di selak.
Kyle menghela nafas.Tampaknya seakan sedih mendengar jawapan Rayyan.
"Tak apalah-"Aku dah sedih.Hehe gurau je.
"Ke kau nak ikut sekali?"Tanya Kyle.
Tangan Rayyan yang ingin menyelak muka surat sebelah terhenti.Kyle ditatap."Kau nak pergi mana?"
Soalan dibalas soalan.
"Hmm-"Kyle seperti berfikir sebelum tersenyum nakal."meet your mother-in-law."
"Kau sure nak ikut?"Tanya lagi tanda mendapatkan kepastian dari Rayyan.
Kyle dah bayang jawapan Rayyan.Kalau bukan 'tak' tak pun Rayyan bagi muka tanpa perasaan atau tendangan besi dia tu..
Namun siapa sangka Jawapan Rayyan lain dari yang Kyle fikirkan.
"Mn."Kata kata Kyle tidak dianggap serius.
Tertegun.Kyle melihat Rayyan yang sudah berdiri dengan terkejut.
Tidak lama kemudian,Kyle yang sedar dari emosinya seperti terfikir sesuatu.Sejak Rayyan bangun dari pengsan,sikap Rayyan tidak ramah dan dingin dengannya seperti sedikit berkurang.
YOU ARE READING
HE BELONG TO ME,ONLY ME(HIATUS)
RomanceDalam hidupnya tiada seorang pun yang pernah menangkap perhatiannya kecuali untuk satu orang.Orang itu adalah sahabat kecilnya dan sudah lama dia merancang untuk menjadikan orang itu miliknya tapi malang nya orang yang dicintainya sudah lama lupa ak...